Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welk land in Zuid Amerika voor een fietsVAKANTIE - Forum Wereldfietser

Welk land in Zuid Amerika voor een fietsVAKANTIE

Beste vakantiefietsers,

Ik wil eind dit jaar (oktober) samen met mijn vriendin per fiets 1 of meerdere landen in Zuid-Amerika gaan verkennen. We hebben hier een half jaar tot een jaar voor uitgetrokken (icm met Engelse les geven of ander (vrijwilligers-)werk). Omdat we beiden onbekend zijn met dit werelddeel wilde ik graag eens adviezen vragen over welk land het meest geschikt hiervoor zou zijn. Wat we zoeken:

-Vooral een fietsVAKANTIE en geen commando-tocht :)
-Mooie routes langs de kust, niet te veel binnenland.
-Rustige en redelijk goede wegen die ook geschikt zijn voor een eenvoudige fiets (die we daar willen aanschaffen)
-Redelijk veilig
-Optie tot wildkamperen

We hebben veel goede verhalen gehoord over Costa Rica.
Ervaring met fietsreizen is er (vooral Japan en Europa).

Alle tips zijn welkom en bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Niek
Wij hebben maar 4 weken voor de fietsvakantie en wij hebben gekozen voor Argentinie. We starten in Salta in het noordwesten en gaan in de richting van de Atlantische kust. Overnachten doen we bij voorkeur ergens binnen maar we nemen ook een tent mee, dus wildkamperen kan als het moet.
Wij hebben ook gekozen om onze fietsen mee te nemen. Ik heb er niet naar gezocht, maar ik zou het niet aandurven. En ik weet ook niet in welk land je de fiets gaat kopen. Ik heb ook in de VS gefietst en daar heb ik wel de fiets gekocht en aan het einde weer verkocht. Maar nogmaals iedereen maakt zijn eigen keuzes.

Mocht je verder nog iets willen weten, neem dan svp contact op.
Costa Rica ligt niet in Zuid-Amerika...
Het is bovendien relatief klein, voor een half jaar te klein, lijkt me, maar je kunt het combineren met bv. Panama. Je moet wel van heftig klimmen houden als je daar wilt fietsen.
Ik vind Argentinië een prettig land om te fietsen, maar ik heb alleen ervaring met NOA, noordwesten van Argentinië. Prachtig.
Zuid Chili (het merengebied) is erg makkelijk. Niet zwaar, wel heel erg mooi. En overal goede westerse voorzieningen (ook campings). En.., geen spinnen, geen malaria of andere tropische ziektes.
Ik vond Colombia echt geweldig. Ontmoette tijdens mijn tocht naar t zuiden veel fietsers die naar t noorden gingen en vroeg hen natuurlijk waar ze t mooi fietsen vonden. Praktisch allemaal gaven ze Colombia aan als het mooiste land waar ze doorheen kwamen.

De wegen zijn goed als je goede wegen wilt, de autos zijn er haast niet (alles is tolweg) en als je offroad wilt de bergen in is dat goed te doen. De mensen zijn vriendelijk en t eten is goedkoop.

Het is een beetje een vakantieland "waiting to be discovered". Mooie bergen, geweldige valleien, historische steden en super toeristische plekken (Cartaghena). Mijn plan was om er tijdens mijn tocht (Alaska-Argentinie) een week of 3 te blijven... t werden 3 maanden..
Bedankt voor alle informatie!
We zitten nu te denken (door jullie tips) aan een combinatie van Peru, Chili en Colombia. Eenvoudige mountainbike daar kopen en het avontuur tegemoet! :)
Dank nogmaals!