Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wanneer matrialen aanschaffen? - Forum Wereldfietser

wanneer matrialen aanschaffen?

Hey iedereen,

Ik heb 11/4/15 een trip gepland naar thailand.
http://overlandtothailand.weebly.com/

Nu heb ik voor deze trip nog veel matrialen nodig....
Ik schat toch voor een 800 euro (tent, msr stove, slaapmat,fiets zakken,etc)
Nu vroeg ik mij af of er bepaalde periodes zijn wanner speciaal zaken solden doen.
Bv na zomer vakantie of na de winter....
Of is het interesanter omdeze op een beurs aan tekopen wegens kortingen?
Of speelt dit geen rol en gewoon alles afzoeken op internet en profiteren van de kortingen daar?
Ik heb nog net iets meer dan een jaar dus wanneer ik alles aanschaf speelt voor mij niet zo een rol,maar bezuinigen is altijd leuk....

Gr Pieter
Zeker als je de tijd en geduld hebt, is marktplaats een goede plek voor goede deals. Gewoon regelmatig even kijken en direct bellen als er iets aangeboden wordt voor een aantrekkelijke prijs.
berger schreef:Zeker als je de tijd en geduld hebt, is marktplaats een goede plek voor goede deals. Gewoon regelmatig even kijken en direct bellen als er iets aangeboden wordt voor een aantrekkelijke prijs.

Ja dat doe ik al maar sommige dingen wil ik nieuw...
Zoals tent en de msr dragonfly stove.
Als het €800,- kost maakt het niet wanneer je het koop :? :wink:
LHTJoost schreef:Als het €800,- kost maakt het niet wanneer je het koop :? :wink:
?????????? Wat bedoel je nu?

Msr dragonfly 120 euro
Tent 200/300 euro
Fiets tassen +\- 300 euro
En dan nog klein materiaal zoals hoofdlamp lichtgewicht slaapkussen handboek en slaapmatje

Ik denk dat ik met de 800 euro er niet ver naast zit?
Maak een lijst met alles wat je nodig hebt, prijs erbij zoeken en optellen. Uitgaan van €800,- en vervolgens naar je toe gaan rekenen is geen constructieve begroting :lol:
Voor ongeveer 235 euro heb je al een nieuwe complete fietstassen set.

Je moet de prijzen op internet met elkaar vergelijken en kijken waar het goedkoper is.
Als ik het goed heb, beginnen de 'outdoor'-aanbiedingen pas tegen de zomervakantie. Is ook logisch natuurlijk, de het nieuwe seizoen met de nieuwe collecties beginnen nu pas...
Op de koopjes lopen lukt alleen als je 'anti-cyclisch' inkoopt; dus winterspullen in de zomer en zomerspullen in de winter grofweg.
Of gewoon lekker duur shoppen, dat kan natuurlijk ook. Die 800 euro, dat is een nachtje chique hotel...
Georg schreef:Als ik het goed heb, beginnen de 'outdoor'-aanbiedingen pas tegen de zomervakantie. Is ook logisch natuurlijk, de het nieuwe seizoen met de nieuwe collecties beginnen nu pas...
Op de koopjes lopen lukt alleen als je 'anti-cyclisch' inkoopt; dus winterspullen in de zomer en zomerspullen in de winter grofweg.
Of gewoon lekker duur shoppen, dat kan natuurlijk ook. Die 800 euro, dat is een nachtje chique hotel...
Merci zal het in het oog houden van de zomer de winter spullen en dan de laatste winter de zomer artikelen.

Maar waar dat nachtje hotel opslaagd weet ik niet
Nou gewoon; een vergelijking met kosten van andere manieren van reizen.
Hoewel voor dat bedrag je ook wel twee nachtjes in dergelijk etablissement kunt overnachten, dat is waar...
Georg schreef:Nou gewoon; een vergelijking met kosten van andere manieren van reizen.
Hoewel voor dat bedrag je ook wel twee nachtjes in dergelijk etablissement kunt overnachten, dat is waar...
Ja dat klopt, maar geef mij maar het kamperen!!!
Ik heb een heel goede tent maar is voor 4 personen 12 kg
Niet echt iets voor op de fiets....lol
Eind maart ga ik naar de wereldfietsbeurs hoop daar ook koopjes te kunnen doen.
Gezien de geplande reisdatum heb je nog alle tijd om kansen af te wachten. (zie de datum nu pas)
De bekende winkels hebben meestal aanbiedingen rond juni-juli dacht ik.
En internet is natuurlijk altijd een bron, diverse producten zijn bijvoorbeeld in Duitsland voordeliger dan in NL. Zie prijsvergelijkingsites.
(hoewel ik persoonlijk de NLse zaken ook hun klandizie gun, anders wordt het wel heel saai winkelen; en vergeet het advies niet dat dergelijke zaken als het goed is kunnen geven)
Georg schreef:Gezien de geplande reisdatum heb je nog alle tijd om kansen af te wachten. (zie de datum nu pas)
De bekende winkels hebben meestal aanbiedingen rond juni-juli dacht ik.
En internet is natuurlijk altijd een bron, diverse producten zijn bijvoorbeeld in Duitsland voordeliger dan in NL. Zie prijsvergelijkingsites.
(hoewel ik persoonlijk de NLse zaken ook hun klandizie gun, anders wordt het wel heel saai winkelen; en vergeet het advies niet dat dergelijke zaken als het goed is kunnen geven)
Ja dat klopt ,alleen in verkopers heb ik geen vertrouwen,maar wel in de medereizigers.(bepaalde ervaringen)
Geeft men op beurzen ook geen kortingen bv eind maart op de wereldfietsersbeurs?
Daar ga ik zeker heen,waar moet ik als belg daar kaartjes voor kopen?
Kan ze nergens in voorverkoop vinden.

gr Pieter
Over de beurs kan ik je niet informeren, misschien anderen hier?
De fietstassen kunnen goedkoper dan je geschatte 300. Een beetje afhankelijk van welke modellen je wilt, maar je kunt bijv. kijken naar het volgende:

127 Eur, ortlieb city set (excl. stuurtas)
237 Eur, ortlieb classic set (incl. stuurtas)

Daarnaast komen zo nu en dan ook nog wel eens ortlieb aanbiedingen voorbij op o.a. futurumshop.nl. Hoewel ik ook bij dat soort aanbiedingen eigenlijk de totaalprijs niet heb zien verlagen tot onder wat bijv. sportxl ervoor vraagt.

Tweedehands kun je overwegen.



Voor slaapmaterialen en kookspullen zou ik je aanraden o.a. globetrotter.de te bekijken. Voor veel materialen ben je al snel een tientje per stuk goedkoper dan in de Nederlandse winkels. Ook de dagelijkse aanbiedingen zijn een leuke om in de gaten te houden indien je toch ruim de tijd hebt tot aanschaf.

Ook amazon.co.uk is een goede keuze. Bijvoorbeeld een exped synmat 7 via amazon.co.uk kost bijv. zo'n 20 - 25 euro minder dan via een winkel als Bever. Bij het inkopen van meerdere artikelen, kun je zo al snel 100 - 200 euro besparen.

Ook voor wat betreft kortingen blijft het interessant om bij de buurlanden te blijven kijken. Zomermaterialen gaan met name tegen het einde van het seizoen in de uitverkoop. En prijzen kunnen daarbij erg gunstig uitvallen.

Deze prijsvergelijker is ook erg handig hierin: https://geizhals.at/eu/
Op http://www.futurumshop.de/ vandaag in de aanbieding, Ortlieb back-roller classic voor €84.95
Het staat niet duidelijk vermeld, maar ze leveren ook zonder kosten in Nederland.

Heb goede ervaring met Futurumshop, zowel de Nederlandse als de Duitse vestiging. Klantenservice zit voor beide gewoon in Apeldoorn.

Groet, Joop
@ freelancer666:

Op 18 en 19 januari was er fiets en wandelbeurs te Mechelen in de Nekkerhal.

Gewoon om te zeggen. Al ben je daar nu in maart niet veel mee.
@ stef.l ,@ douwe trapper :hartelijk bedankt voor deze info!!!
Dat is net wat ik zocht , maar dus niet gevonden had voor die prijzen.
Ik gebruikte ook een vergelijking site maar blijkbaar de verkeerde...
Ik ga hier zeker gebruik van maken en op einde van de maand de prijzen vergelijken met de wereldfietsbeurs.

@benie : Ja dat wist ik van de beurs in mechelen.
Maar dat was veel te vroeg nog voor mij.
Nu eind maart is er de wereldfietsbeurs in Bussum daar ga ik wel heen.
Weet er iemand waar ik daar kaarten voor kan krijgen?
Want ik kan niet inloggen via deze website....
Voor fietsreizen in Thailand en andere Aziatisch landen zou ik geen tent en slaapmat aanschaffen.

Kamperen is daar nogal ongewoon en ook tav de kosten niet nodig.verder zal je ook niet veel geschikte lokaties tegenkomen,hetzelfde geld voor kookspullen ed.

Dit scheelt weer in je kosten en het meenemen van allerlei spullen tijdens je reis

Succes Dirk
dik5 schreef:Voor fietsreizen in Thailand en andere Aziatisch landen zou ik geen tent en slaapmat aanschaffen.

Kamperen is daar nogal ongewoon en ook tav de kosten niet nodig.verder zal je ook niet veel geschikte lokaties tegenkomen,hetzelfde geld voor kookspullen ed.

Dit scheelt weer in je kosten en het meenemen van allerlei spullen tijdens je reis

Succes Dirk
Ik ben het hier totaal niet met eens....maar dat is persoonlijk.
Ik heb 5 jaar in Thailand gezeten ,dus weet wat je bedoeld...

En voor ik in de aziatische landen ben zal ik het wel nodig hebben....

Het is misschien anders als je eerst naar india vliegt of rechtstreeks op thailand dan misschien wel.
Maar ik vertrek vanuit belgie in april dus dan kan het nog veel regen en koud zijn tot istanbul...
Dagelijks b&b of herbergen en uit eten is niet mijn ding , ik hou enorm van kamperen en dat zal de hoofdzaak zijn.
gr