Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Toestand wegen Bolivië 2014 - Forum Wereldfietser

Toestand wegen Bolivië 2014

Hallo allemaal,

Momenteel zitten wij in Cachi (Noord-Argentinië). Ons plan is om binnen dit en 2 weken Bolivië binnen te rijden. Nu hebben we in verband hiermee 2 vragen:

1. Weet iemand hoe het momenteel is op de route van de laguna's en de salar? Heeft het dit regenseizoen veel geregend? Staat er nog veel water op? Hoe is de staat van de weg daar naartoe: veel modder, ...?

2. Wij lazen ergens op een blog dat de hoofdweg op dit moment opnieuw geasfalteerd zou worden. Iemand een idee of dit klopt? En wat bedoelen ze met de hoofdweg: enkel La Paz - Uyuni of ...?

Alvast bedankt
Hoi,

Misschien niet het beste antwoord over de staat van de wegen op dit moment en kan eigenlijk weinig toevoegen en sommige dingen zal al bekend zijn. Maar wil toch ff reageren, ik was begin oktober in Bolivia. De weg van Copacobana naar La Paz is gewoon geasfalteerd. De weg van La Paz-Uyuni is overal ook geasfalteerd, heb dit stuk met de nachtbus gedaan (en kan me niet herinneren in stukken onverhard tijdens de nacht) Dat was denk ik ook de doorgaande weg, maar mogelijk zijn er ook onverharde wegen naar Uyuni. Ze waren wel bezig met de aanleg van een nieuwe weg van Uyuni naar Colchani (ong. 25 km), mogelijk dat dit asfalt wordt. Colchani is een klein dorpje wat ligt aan de oostkant aan de rand van de Salar. Ik denk dat er nog steeds water staat op de Salar, zag laatst een foto op facebook van iemand (backpacker) die begin februari daar was en die stond in paar cm'ers water. Op de Lagunaroute heb ik geen onderhoud gezien en zal er ook wel niet komen.. :) Over de hoeveelheid modder op de route kan ik niets zeggen, maar als er water staat op de Salar dan zal er ook wel veel modder zijn.. (is een aanname) Over de Lagunaroute zelf, het is echt fantastisch om daar te fietsen!! Een van mn mooiste en gaafste route ooit!! Al wil ik de route nooit meer fietsen.. (de wind en vele km'er s duwen) Houd er wel rekening mee dat de wind altijd van het zuiden naar t noorden waait (tenminste in mijn geval) en dat vond ik eigenlijk wel t zwaarste van de route. Vast wel bekend en jullie hebben het vast al, maar er staat een hele goede routebeschrijving op Tour.tk (Cycling South West Bolivia) Hopelijk hebben jullie iets aan deze info. Geniet van het fietsen daar, het is daar echt fantastisch!!!

Gr. Matthijs
Voor al die mensen die het forum doorzoeken: Bolivië of Bolivia?