Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pacific Coast - Forum Wereldfietser

Pacific Coast

Wij willen in augustus-october 2014 de Pacific Coast gaan fietsen vanaf Portland OR naar Los Angeles CA. De ACA-route voert je geregeld via de IS 101. Wie heeft ervaring met deze route en hoe druk is het?
Joep Galama
Afgelopen jaar heb ik, als afsluiting van de TransAm, ongeveer 30 mile gefietst van Waldport naar Florence.
Ik vond het een drukke weg met veel toeristen (zeker in vergelijking met de TransAm). Maar wel met mooi uitzicht op de Pacific. Als je naar het zuiden fietst heb je de zee aan je rechter hand en dat is mooier dan dat je naar het noorden fietst. Na 30 mijl vond ik het echter wel genoeg.
Heb naderhand Amerikanen uit Portland gesproken die deze route elk jaar doen.
Alles is persoonlijk, ben ook nooit een zee-mens geweest, maar mij trekt de Sierra Cascades meer.
Hi Jan,
Reed je die 30 mijl op de 101?
Joep
Ik heb in 2006 het stukje van San Francisco naar Los Angeles gefietst, met dit boekje.

Het boekje adviseerde op de route naar Santa Barbara via Solvang en de San Marco pas te fietsen omdat de Highway 1 op dat stuk erg druk is, hij valt op dat stuk samen met de IS 101.

Misschien heeft het boekje ook wat adviezen voor andere stukken.

In een Lonely Planet staat ook een beschrijving van deze route, maar die vond ikzelf een stuk minder goed.
Hallo Joep,

ja, die 30 mijl was op de 101.

Groeten,
Jan
Hallo Joep
In 2007 een deel van de Pacific Coast gefiets.
en in 2011 een deel van de Sierra Cascades
zie mijn homepage: http://members.quicknet.nl/janschoutsen/
voor info ga naar de site van
http://www.adventurecycling.org/routes- ... fic-coast/
mvg
Jan
Wij reden in september met de auto langs HW1 vanaf SFO omhoog (omgekeerd tov van wat jullie willen doen), tot Legett, en vandaar langs de 101 omhoog tot Eureka. (Jaloersmakend) veel fietsers gezien langs HW 1, maar ook langs t stuk 101 verder omhoog. De drukte op 101 viel ons reuze mee (niets vergeleken hoe het rond SFO zelf is), wel wat zware vrachtwagens, maar die kwamen we op HW1 ook wel tegen. Pas vanaf Fortuna werd het weer drukker, en vanaf daar heb je zeker alternatieven naast de 101. Daarvoor deels ook (bijv Avenue of the Giants), en waar het niet zo is heb je vaak een vrij brede 'shoulder' waar je volgens mij prima op fietst, zowel bij 2 als 4 baans. Ik zou het wel durven (en willen :-)).

Roef
Met de zoekfunctie zul je veel info vinden over deze route.

Vwb de route etc heb ik je een pb gestuurd
Beste Walter,
ik ben nog onervaren met het forum en vind geen link voor de zoekfunctie.
Doe ik iets verkeerd?

mvrgr

Joep
jmdgalama@gmail.com schreef:Beste Walter,
ik ben nog onervaren met het forum en vind geen link voor de zoekfunctie.
Doe ik iets verkeerd?

mvrgr

Joep
http://www.wereldfietser.nl/phpBB/search.php
jmdgalama@gmail.com schreef:ik ben nog onervaren met het forum en vind geen link voor de zoekfunctie.
Doe ik iets verkeerd?
Het is voor nieuwelingen altijd even zoeken naar de zoekfunctie. :D
Bovenaan deze bladzijde staat links in de blauwe balk, vlak naast "FAQ" de functie "Zoeken". Als je daarop klikt moet het verder wel lukken denk ik.
Hoi Joep,
Wij hebben gister net de trein genomen vanuit Oakland. We hebben de laatste weken van Portland via de 101 en de 1 naar San Francisco gefietst. Beiden waren we erg enthousiast, maar dat kan ook komen omdat we daarvoor vier weken door het stof van Utah hebben gefietst en we het groene en koele van Oregon en Californie erg nodig hadden. De 101 is soms druk en op andere stukken heerlijk rustig; vaak zijn er goede vluchtstroken. We zijn ook regelmatig van de 101 afgegaan en andere stukken gefietst. Je komt heel wat fietsers tegen onderweg. De voorzieningen zijn goed, genoeg campings (vaak met hiker biker plekken die slechts $5 pp kosten), motels en winkels. De Redwoods zijn indrukwekkend en langs zwemmende walvissen/zeeleeuwen/zeehonden maken het fietsen langs de kust erg leuk. Mocht je nog specifieke vragen hebben dan hoor ik het wel!

Groeten,
Frank
Leuk, ik ga deze zomer ook langs de Pacifische kust fietsen, van Vancouver naar San Francisco! Er zijn twee boekjes, eentje van de Lonely Planet (tweedehands of bij de bieb) en 'Cycling the Pacific', daarmee krijg je hoop extra info, hoogteprofielen, routes, etc. Ik ben nog op zoek naar een app, zo mooi zijn als die bestaat. Ga voor het eerst met gps fietsen denk ik.
jessica83 schreef:Er zijn twee boekjes, eentje van de Lonely Planet (tweedehands of bij de bieb) en 'Cycling the Pacific', daarmee krijg je hoop extra info, hoogteprofielen, routes, etc.
Zoals ik hierboven al schreef vind ik zelf 'Cycling the Pacific' de beste van de twee.
jessica83 schreef:Ga voor het eerst met gps fietsen denk ik.
Dan zou ik als ik jou was daar zo snel mogelijk thuis al mee beginnen, want het kost nog aardig wat tijd en moeite om met een GPS ontvanger overweg te leren gaan.
Zo'n apparaat is bijvoorbeeld reuze geschikt om je bijvoorbeeld naar de dichtstbijzijnde camping (of eetgelegenheid) te routeren, maar dan moet je wel die campings erin hebben staan (liefst als POI), en een geschikte kaart.
Aan de andere kant is het handig de te fietsen route zelf als "dode" (=niet routerende) track te hebben, en de kaart uit te zetten: je ziet dan in één oog opslag of je nog op de route zit. Het probleem is dan: hoe maak je een mooie route?
Allemaal dingen die je thuis al moet voorbereiden, en dat is moeilijk als je het apparaat nog niet zo goed kent.
Het levert ook veel op: je reis wordt op die manier veel minder een puzzeltocht (dat heb je thuis al opgelost), het bespaart tijd, energie en ergernis.

Anderzijds is het zo dat een smartphone tegenwoordig, zeker in de VS, ook veel mogelijkheden biedt. Maar die heeft dan weer een accu die opgeladen moet worden, is minder robuust, en is meestal niet waterdicht.

Wat in ieder geval noodzakelijk is voor deze route: zeer goede anti-lek banden!
Voor hwy 101 ( en het stuk naar vancouver BC) heb je niet echt GPS of fiets-track apps nodig.

hij wordt zoveel gefietst dat kaarten en gidsen up to dat zijn; en online vindt je een hele bibliotheek. Aangezien je zuid-noord fiets zul je VEEL fietsers tegenkomen die N-Z fietsen en die kunnen je de laatste info over de route geven.
En anders kan ik iedereen ook nog wel persoonlijk helpen :wink:

Let er bij het plannen wel goed op dat er ook een vancouver in de staat washington is; deze fout wordt veel gemaakt.

Walter.
Walter M schreef:Aangezien je zuid-noord fiets zul je VEEL fietsers tegenkomen die N-Z fietsen en die kunnen je de laatste info over de route geven.

Walter.
Oeps je fietst wel N-Z. zul je toch nog wel fietsers tegenkomen hoor, alleen iets minder.