Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Surly LHT Rohloff - Forum Wereldfietser

Surly LHT Rohloff

Ik heb een tijdje terug een Surly LHT opgebouwd met LX onderdelen en wil nu graag de overstap gaan maken naar een rohloff naaf. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en tips en/of struikelpunten is tegen gekomen met het ombouwen. Momenteel gebruik ik sugino xd triple cranks, zijn deze aan te passen?
Een LHT heeft vertikale padden, en dat betekent dat je de Rohloff versie met kettingspanner (aan de rechterkant) nodig hebt, plus een reactiearm (aan de linkerkant). De cranks zullen geen probleem zijn. Als je een racebocht hebt moet je wel nog een shifter kopen voor zo'n racebocht, of een andere plek vinden voor de standaard shifter (die past niet op een racestuur).
Zelf ben ik erg blij met mijn Rohloff fiets, maar als ik een LHT had zo ik hem niet ombouwen denk ik. Het wordt toch wel prijzig, en met een kettingspanner vind ik het toch niet echt mooi. Er is wat mij betreft niets mis met een derailleur.
Wim