Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santiago maar dan anders.... - Forum Wereldfietser

Santiago maar dan anders....

Hoi,

Eerste week juni wil ik vertrekken naar Santiago en heb ongeveer 45 dagen hiervoor.
Idee is om met de trein naar Bordeaux te gaan en dan verder fietsen via de camino naar Santiago en weer terug via de kust van Noord Spanje (een Spaanse vriend uit Viveiro vertelde mij dat je eens in je leven daar geweest moet zijn) en dan terug naar Nederland via een Europafietser route tot waarschijnlijk Maastricht of Lille omdat de tijd op is :(
Andere ideeën zijn uiteraard welkom.
Ik zoek een gezellig maatje (s) m/v die een van deze tochten ook op het things to do lijstje heeft staan. Ik ben zelf 45 jaar, sportief en wil met de tent gaan en evt met slecht weer zo nu en dan een hotel. Ik woon zelf in Amsterdam. Ik denk aan ongeveer 80 km per dag fietsen. Wie heeft hier ook ontzettend veel zin in? Ik hoor graag van je.

:D groetjes Patrick :D
Hoi Patrick,

Ik ben ook van plan om de camino te fietsen. Was van plan om per fiets van Haarlem naar Santiago te fietsen en dan met trein of vliegtuig terug. Het idee zoals jij dat oppert spreekt mij ook aan. Voordeel is terugweg waarschijnlijk wind schuin in de rug! :)
Ik ben 47 jaar, getrouwd en heb drie kinderen. Deze tocht staat op mijn things to do lijstje en ik heb ook 1,5 maand gereserveerd vanaf 1 juni. Het is altijd al een wens geweest en dit jaar heb ik de gelegenheid en de tijd om de trip te maken.
Zowel de dagafstand als de manier van reizen (fiets, tent en af en toe een hotel) spreekt mij aan. Ik woon zelf in Zwolle.
Zo'n ervaring is toch leuker met een of meerdere fietsgenoten.
Misschien eens kennismaken en de plannen uitwisselen?

Vr groet Marc
hoi Marc,

Ga jij al zo goed als zeker deze tocht maken?
Leuk dat jij de route ook ziet zitten.
Het weer zou ook beter moeten over het totaal van de 45 dagen alleen heb je die garantie natuurlijk nooit. Enkel wat klimaatinfo.nl zegt vanuit gemiddelden.
In zes weken fietsen zou dat moeten lukken. Ik kan me echter voorstellen dat sommigen liever precies de route van Haarlem naar Santiago wil fietsen.
Een keer afspreken om e.e.a te bespreken is een goed idee. :D
Mogelijk dat er nog meerdere geïnteresseerden zijn.

groetjen Patrick
Wat voor soort landschap is het eigenlijk langs de Noord-Spaanse kust? Veel klimmen of valt wel mee? Ik kan helaas niet met je meerijden, wegens te weinig vriije dagen, maar vindt je route wel erg interessant, misschien om eens in stukken zelf te rijden.
captain_fabulous schreef:Wat voor soort landschap is het eigenlijk langs de Noord-Spaanse kust? Veel klimmen of valt wel mee?
Het is er groen en het kan er ook in de zomer erg nat zijn.
Baskaneland is het dichtsbevolkt, het drukste en het meest beuvelachtig.
Qua wegen heb je weinig keuze. Er is een tolweg, een drukke weg die vroeger de tolweg was en er zijn mooie binnenweggetjes waarvan er maar een paar doorgaande route vormen. Allemaal gaan ze vaak over heuvels. Kijk maar eens op streetview.
Als je minder hellingen en droog weer wilt ga je ten zuiden van de Noord-Spaanse bergen.
Leon
captain_fabulous schreef:Wat voor soort landschap is het eigenlijk langs de Noord-Spaanse kust? Veel klimmen of valt wel mee? Ik kan helaas niet met je meerijden, wegens te weinig vriije dagen, maar vindt je route wel erg interessant, misschien om eens in stukken zelf te rijden.
Wat ik begreep en er van gezien heb heel groen, soms een beetje subtropisch achtig , veel heuvels en bergachtig. Je moet er van houden denk ik. Maar het is een kusstrook van wel 700 km dus nogal wat verschillen. Maar langs de hele kust loopt een treintje dus je kunt ook eens 100 km de trein pakken als het bv de hele dag regent is mijn idee.
azucar schreef: Wat ik begreep en er van gezien heb heel groen, soms een beetje tropisch achtig , veel heuvels en bergachtig. Je moet er van houden denk ik. Maar het is een kusstrook van wel 700 km dus nogal wat verschillen. Maar langs de hele kust loopt een treintje dus je kunt ook eens 100 km de trein pakken als het bv de hele dag regent is mijn idee.
Ook mooie stille strandjes daar :wink:

Afbeelding
Michael W schreef:
azucar schreef: Wat ik begreep en er van gezien heb heel groen, soms een beetje tropisch achtig , veel heuvels en bergachtig. Je moet er van houden denk ik. Maar het is een kusstrook van wel 700 km dus nogal wat verschillen. Maar langs de hele kust loopt een treintje dus je kunt ook eens 100 km de trein pakken als het bv de hele dag regent is mijn idee.
Ook mooie stille strandjes daar :wink:

Afbeelding
Prachtige foto en lekker zonnig zo te zien,
tja en als ik dan moet kiezen tussen 500 km van Haarlem naar Parijs dan liever 500 km langs de Spaanse noordkust. :D
Beste Patrick en Compa(a)n(en),

Ik wens jullie veel succes op jullie tocht naar Compostela. De doelen die je stelt zijn ook deze die wij ons gesteld hebben.

We vertrekken op maandag 12 mei vanuit Brugge richting Compostela, sluiten in Doornik aan op de route beschreven door Sweerman. Korte routeafwijking naar Bordeaux. De vliegtuigtickets terug zijn reeds geboekt voor donderdag 19 juni (rechtstreekse vlucht met Vueling van Compostela naar Brussel voor ongeveer 100 € per persoon). Per dag hebben wij als doel ook gemiddeld een 8O tal kilometer en zullen ook zo vaak als mogelijk proberen te kamperen.

Buen Camino,
Lucsje
azucar schreef:... tja en als ik dan moet kiezen tussen 500 km van Haarlem naar Parijs dan liever 500 km langs de Spaanse noordkust. :D
Precies, en niet vergeten om een paar dagen in de Picos de Europa te gaan fietsen/wandelen en uiteraard de Lagos de Covadonga mee te nemen (zonder bagage) !! :wink:

Afbeelding
Hallo,

ik heb zelf ook belangstelling voor deze route. Ik zat zelf te denken aan de jacobsroute met een bezoek aan Parijs maar een variatie kan natuurlijk ook. Ben 54, fiets bijna elke dag 60 km naar mijn werk, maar heb wat minder ervaring met fiets vakanties. Wel heb ik een stuk Reitsma route gedaan richting Rome, een stuk in Engeland en een tocht door de Ardennen. Ik woon in de buurt van Amsterdam, dus misschien kunnen we wat afspreken.
hallo, ikzelf begeleid twee mensen die (vanaf eind april) de camino frances zullen doen vanaf saint jean de piedeport. . Ik doe dit met caravan zodat zij geen bagage hoeven te sleuren en elke avond een gezond maal voorgeschoteld krijgen. Geen zorgen voor een slaapgelegenheid ed.. Een light versie voor een pelgrim dus. Zelf ben ik wel nog op zoek naar bezienswaardigheden langs de rooute die voor de begeleider het bezoeken waard zijn. Of een 'must do' waarmee ik mijn tijd wat nuttig kan opvuillen . Zijn er mensen op dit forum die mij tips kunnen geven? Of een link naar een site?
Hallo Patrick, ook ik wil deze zomer naar Spanje fietsen en het maakt me niet zo uit waar te starten alhoewel het leukste zou zijn gewoon vanuit Haarlem, elke dag zo'n 80 km in steeds veranderd landschap. De route maakt niet zo uit wel het genieten met gelijk gestemde. Lekker met tentje en pannetje, en bij al te slecht weer eens een B&B/vrienden op de fiets etc. Ik ben een zeer getrainde vrouwfietser van 58, dat mochten de plannen nog gemaakt worden dan lijkt het me leuk samen met onderstaande reacties eens te brainstormen. Ben benieuwd :?:
Misschien een idee om met alle belangstellenden iets af te spreken? Op dit moment tel ik vier mensen die ongeveer hetzelfde idee hebben.
heb eventueel ook interesse aan hoeveel km moet ik denken (omg A'dam) en hoeveel dagen? - enkel heen
@thomas @ djoewie @ plato,

Zoals het er nu naar uit ziet zijn er 3 tot 4 geïnteresseerden. Als we nog een paar weken de reacties laten binnenstromen dan zouden we zo half februari misschien bij elkaar kunnen komen en e.e.a op een rij zetten wat de wensen zijn, ideeën, mogelijkheden etc.
Idee?

groeten Patrick
Hoi Patrick, en andere camino gangers.

Het voorstel om binnenkort bij elkaar te komen, de ideeën uit te wisselen en samen tot een plan te komen lijkt me helemaal goed.
Ik heb in ieder geval besloten om de camino te fietsen en ben serieus bezig met voorbereidingen (andere fiets, tassen, tent e.d. aan te schaffen). De periode zou wat mij betreft de volledige maand juni zijn. Iets eerder vertrekken of iets later aankomen is niet zo'n probleem.
Over een paar weken maar afspreken lijkt me! Kunnen we kennismaken en samen eventueel tot een plan komen.
Organiseer jij dit Patrick?

Vr groet Marc
goed plan Patrick.
:P
Hallo Santiago fietsers,
Goed idee om samen af te spreken, ik hoopdat het dan kan na 20 febr. want ga nu eerst wandelen op Tenerife vanaf maandag, en als het mogelijk is daar ook fietsen :-)
Ik lees de datum dan wel na terugkomst of mail Djoewiel@yahoo.com