Additionally, paste this code immediately after the opening tag: outdorado failliet - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

outdorado failliet

Dat doen de grote zaken en Outdorado ook al, het heeft ze niet geholpen helaas. Bij mijn laatste bestelling zat een kuddelbag die ik gebruik als kussen winkelwaarde 14,95 oid. Blijft jammer.

Maar reden des te meer om mensen te waarschuwen betaal met creditcard dan kan je de transactie ongedaan maken(Althans bij mijn visa card en je spullen zijn verzekerd, zie credit card site) Betaal nooit of zo min mogelijk met ideal voor grote dingen.

Update ik kan het faillissement niet terug vinden dus ik denk dat ze een andere registernaam hadden.
Beste mensen,

Graag even bij het topic houden. Onderlinge discussie graag via PB doen.
En meer van hetzelfde (mensen die nog geld of goederen van ze krijgen) is niet nodig.

Laten we ook even denken aan de mensen die hierdoor geen inkomen meer hebben. Een droom die stuk is gegaan.
Eric op de Fiets schreef:Met een beetje geluk worden de particulieren met voorkeur behandeld ten opzichte van de toeleveranciers. De belastingdienst zal wel als eerste zijn geld krijgen :(
De bank(en) zullen de geldkraan hebben dichtgedaan en als de belasting en de bank(en) dan betaald zijn blijft er vaak niets meer over dan een restschuld. Dus niets voor toeleveranciers, laat staan voor individuele klanten. Kortom, helaas maar dat wordt voor 95% fluiten naar je geld 8)
Altijd nog 5 % kans en die kans is hoger dan de hoofdprijs winnen in de staatsloterij.

Slaapt, wat is een "kuddelbag" ? Google kent het ook niet.
my bad te heet hoofdig gereageerd :)

het is Cuddlebug
http://www.bever.nl/cuddlebug-kussen-cu ... olour=1438
Dank je. Met een linkje erbij naar het grote knaagdier, is het wel -on-topic-commercieel nieuws. Weet iemand een (Nederlands) alternatief voor Outdorado? Outdoor spullen met kleine en grote merken tegen een scherpe prijs. Geen winkel, alleen internet verkoop.
Zojuist mijn bestellen van 30 okt binnen gekregen...

Ik blij :oops:
Eric op de Fiets schreef:Weet iemand een (Nederlands) alternatief voor Outdorado? Outdoor spullen met kleine en grote merken tegen een scherpe prijs. Geen winkel, alleen internet verkoop.
Ik heb goede ervaringen met:

fliegfix.com (AT)
cotswoldoutdoor.com (UK)
campz.nl (NL/DE)
outdoor-works.de (DE)
asadventure.nl (NL)
Wat ik begrepen heb van vertegenwoordigers van bekende merken, is dat Outdorado zich niet aan beloftes/afspraken hield. Een van de afspraken had inderdaad met prijzen te maken.

Daarop hebben sommige merken de leveringen niet stopgezet (want ze hebben een leveringsplicht) maar wel vertraagd. Met als gevolg dat artikelen niet geleverd kunnen worden, hoewel artikelen wel op voorraad staan in de webshop.

Je ziet vaker bij internetwinkels dat ze denken dat een laagste prijs-strategie een goede lange termijn strategie is. Er zullen echter altijd weer mensen en bedrijfjes zijn die een internetshop beginnen vanuit hun zolderkamer en die lagere overheadkosten hebben (i.e. geen dure vierkante meters, geen personeel, geen precariobelastingen, water en rioleringsrechten, afvalbelasting, verpakkingsbelasting enzovoort.) De 'strijd' om de laagste prijs win je nooit.

Dat de garantie en after-sales nu dan ook minder is bij een Outdorado dat heeft ook alles met hun korte termijn visie te maken. En een klant met een korte termijn visie moet zich dat realiseren.

Ondanks de flinke overlap in producten hebben wij (De Vakantiefietser) nooit last van Outdorado gehad en ik vind het persoonlijk jammer als een bedrijf het niet redt.
Eric Schuijt schreef:Daarop hebben sommige merken de leveringen niet stopgezet (want ze hebben een leveringsplicht) maar wel vertraagd. Met als gevolg dat artikelen niet geleverd kunnen worden, hoewel artikelen wel op voorraad staan in de webshop.
Je bedoelt dat de webshop artikelen weergaf die nog bij de importeur lagen? Zo wil ik ook wel een webshop beginnen. Het lijkt me zelfs practisch als de importeur dan het doosje meteen naar mijn klant zou sturen. :wink:
Leon
Dat gebeurt regelmatig bij webshops, ook bij de grotere winkels. Het scheelt namelijk aanzienlijk in de kosten als je de gehele logistiek niet zelf uit hoeft te voeren.
Het merendeel van de webshops (zonder winkel) heeft (bijna) geen voorraad. De voorraad ligt bij de leverancier waarmee afspraken zijn gemaakt om snel te leveren. De marge is zo uitgekleed dat zelfs rente op voorraad niet meegenomen is in de verkoopprijs. Webshops met voorraad (binnen 24 uur leveren) zijn dan ook (vaak) iets duurder. Er zijn ook webshops die de voorraad en logistiek hebben uitbesteed en zo gemeenschappelijk de voorraad en handlingkosten dragen. En zo zijn er meer bedrijfsmodellen die gebruikt worden om maar zo goedkoop mogelijk snel te leveren.
Voor de producent/importeur is een internet prijsbreker niet interessant. Je wil een dicht distributienetwerk van je producten hebben om zoveel mogelijk consumenten in contact te laten komen met je product. Dan verkoop je meer dan via die enkele prijsvechter. concurrentie op prijs sloopt de marges en daarmee de interesse om producten in het assortiment op te nemen. Dat verschraalt uiteindelijk het aanbod. loop eens door een hoofd winkelstraat en je ziet de verschraling van het aanbod door de ketens.
Een lagere prijs betekend geen verbetering van het aanbod en goede service. Dat weten de fabrikanten en importeurs ook en stemmen hun distributie beleid daarop af.
Leon schreef:Je bedoelt dat de webshop artikelen weergaf die nog bij de importeur lagen? Zo wil ik ook wel een webshop beginnen. Het lijkt me zelfs practisch als de importeur dan het doosje meteen naar mijn klant zou sturen. :wink:
Leon
Dat heet dropshipping en is zeer gebruikelijk bij webshops. Je kunt zo zonder kapitaal een handeltje opzetten.
Overigens hebben ook enorme bedrijven als bol.com en conrad grotendeels een virtuele voorraad, dwz. geen "eigen" magazijn.
Ik was al gewend aan dozenschuivers, maar zelfs dat doen ze dus niet. :roll:
Leon
peter de rijk schreef:
Leon schreef:Je bedoelt dat de webshop artikelen weergaf die nog bij de importeur lagen? Zo wil ik ook wel een webshop beginnen. Het lijkt me zelfs practisch als de importeur dan het doosje meteen naar mijn klant zou sturen. :wink:
Leon
Dat heet dropshipping en is zeer gebruikelijk bij webshops. Je kunt zo zonder kapitaal een handeltje opzetten.
Overigens hebben ook enorme bedrijven als bol.com en conrad grotendeels een virtuele voorraad, dwz. geen "eigen" magazijn.
Nadeel is dan weer dat een fabrikant iedere webwinkel die hen niet bevalt eenvoudig de nek om kan draaien door de levering te traineren. Zo blijkt nu.
Deze manier van doen druist tegen al mijn principes van een vrije markteconomie in.
Nog los dat het verboden is en helaas niet hard te maken is.

Daarnaast haalt het ook de keuze weg bij de consument om te kiezen voor goedkoop zonder service of iets duurder bij een speciaalzaak met koffie en service.
Ik vind het schandalig!
Iedere webshop/bedrijf is vrij om gewoon de producten in te kopen en bij hem op voorraad te leggen. Dan kan er ook snel uitgeleverd worden. Maar dat is wel kapitaalintensief en dat moet je wel kunnen als bedrijf. Webshops die in de "laagste prijs" spiraal meedoen zijn ten dode opgeschreven op de lange termijn omdat er gewoonweg te weinig verdiend wordt op de producten. Als je als bedrijf niks anders te bieden hebt dan de "laagste prijs" wordt het niks. Goedkoop zonder service bestaat natuurlijk niet. Als er wat mis is wil iedereen service.
Volgens mij gaat het nog een stapje verder. Een site hebben die je doorlinkt naar wat je zoekt, geld verdienen als de deal via jouw site tot stand is gekomen. Wat een wereld. Zijn we niet ontzettend zielig.
multiwgb schreef:Volgens mij gaat het nog een stapje verder. Een site hebben die je doorlinkt naar wat je zoekt, geld verdienen als de deal via jouw site tot stand is gekomen. Wat een wereld. Zijn we niet ontzettend zielig.
Affiliate marketing is niets anders dan een vorm van reclame maken, vanuit de producent gezien, en dat kost uiteraard geld. Wat is daar zielig aan?
Ik vind sites in de vorm van beslist.nl gewoon een zielige onderneming. Zelf niets presteren maar geld verdienen over de rug van een ander. En wij zijn zielig dat je er gebruik van maakt.
Zo vraag ik me ook af wat de betaal site ideal gisteren avond heeft verdiend. :roll: