Beste Marjo, Ingrid en eventuele anderen,
Ook ik ben op zoek naar een fietsmaatje (m/v). Ben 57, woon in Zwolle, fietste tot nu toe op MTB met BOB-trailer maar heb net een Santos Travelmaster aangeschaft. Ik heb al redelijk wat gefietst (in Europa).
Omdat ik van warm weer houd en al heel vaak van NL naar Z-Frankrijk/Italië ben gefietst, gaat mijn voorkeur uit naar vliegen en vandaaruit verder fietsen: (Zuid)Spanje, (Zuid)Italië, Griekenland etc. Liefst kamperen (iig tent mee) in combinatie met B&B/hotel (bij slecht weer...).
Ook Cuba staat op mijn lijstje en Zuid-Afrika, maar dan moet je wel minstens vier weken gaan. Ik werk nog maar ben redelijk flexibel in het opnemen van vakantiedagen.
Als het mooi weer is in NL (> 25C) dan wil ik wel eens een paar dagen vrij nemen en gaan fietsen (rondje NL, waddeneilanden), zou leuk zijn als jij ook die flexibiliteit had. Ik fiets zo'n 80-100 km per dag als ik elke dag fiets, maar kan ook meer: zo fietste ik vorig jaar in een keer naar Ameland (135km) om daar twee nachten te kamperen en daarna weer in een keer terug te fietsen; voor zo'n weekendje vind ik de afstand/tijd te kort om de tocht in twee etappes te verdelen.
Nou, dat zijn zo'n beetje mijn ideeën over (vakantie)fietsen. Ben benieuwd of iemand hier een aanknopingspunt in ziet.
Groet, Iris
fietsmaatje@telfort.nl