Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Electrische fiets? (Meijsmotor) - Forum Wereldfietser

Electrische fiets? (Meijsmotor)

Niet dat het iets met fietsen te maken heeft (dus het staat in kletspraat), het heeft zelfs geen bagagedrager, maar wat vinden jullie hiervan? Nederlands, sinds deze week bekendgemaakt en op de markt. Kost zo'n €5000,-
Afbeelding
Website: http://www.meijsmotor.nl
Link naar grote foto: http://office.designcooperationbrainpor ... 23f2_1.jpg
Leon
tja....nog lelijker zal niet meer gekund hebben waarschijnlijk dat staat al vast....voor de rest.....wie koopt nu zo een gedrocht?

en de prijs is ook niet mis......
Leon schreef:Niet dat het iets met vakantiefietsen te maken heeft
Het heeft zelf niets met fietsen te maken. Wat mij betreft moet er toch een 'soort' pedalen onder staan of een andere manier zijn om met lichaamskracht het voertuig aan te drijven (dus een roeifiets beschouw ik ook nog als een fiets).

Dit ding is een scooter/bromfiets nieuwe stijl. Leuk, maar geen fiets.

Renaat
Revanho schreef:Het heeft zelf niets met fietsen te maken.
Correct, ik heb het bericht even aangepast.
Leon
johnny-vs schreef:tja....nog lelijker zal niet meer gekund hebben waarschijnlijk dat staat al vast....
Ik vind het wel iets hebben :D

Renaat
Revanho schreef:Ik vind het wel iets hebben :D

Renaat
Echt voor liefhebbers van WW1 8)
Leuk, een pseudomorph. Zoals de eerste elektrische trams een paardvormige voorkant kregen om de paarden niet te laten schrikken, zo krijgen elektrische brommers zoveel mogelijk kenmerken mee van de oude knetterbrommer, om de Ik Jan Cremer-types aan de elektrische vervoersmiddelen te krijgen. Accu's in de vorm van een brandstoftank, enorme 'gloeilampstijl' koplamp, overgedimensioneerd frame, etc...

Zo bezien vind ik het eigenlijk best een geslaagd ontwerp, maar toch vind ik het net zo overtuigend als Instagram en "Grootmoeder's recept" in de supermarkt.
Ik vind het een fraai ding. Daarbij, elk product wat er aan bijdraagt dat die vreselijk vervuilende en lawaaierige scooters/ brommers uit het straatbeeld verdwijnen juig ik toe.

Maarten
Vind ik ook Maarten & Line! :D
Vind het ook een hele mooie brommer. :)
Ik zie plussen, minnen en kansen:

Plussen
+ Je rijdt op iets heel aparts.
+ Ik neem aan dat het gemakkelijk rijdt.
+ Je wordt niet doof. (Ik was ooit een beetje geschokt van de herrie van een brommer waarop ik reed die best stil bleek toen ik de verhuurder er weer op weer hoorde rijden)
+ Milieuvriendelijk.
+ Weinig onderhoud en betrouwbaar. (Mag ik hopen gezien het weinige aantal onderdelen)

Minnen
- Duur.
- Kleine actieradius beperkt de inzetbaarheid flink.
- Gebrek aan bagagedrager beperkt de inzetbaarheid ook.
- In hetzelfde kader: waar is het slot?
- Zwaar
- Zit dat achterwiel goed in elkaar met die knikken in de spaken? Wat voor velgen zijn dat? (die gezien de vele discussies over spaken, wielen en velgen op dit forum)

Kansen
* Er is ruimte zat in het frame voor een grotere accu. De prijzen van accu's zijn een stuk lager dan een paar jaar geleden. ( Ca. €1/Wh, wat aardig klopt met het verschil in prijs tussen de 20- en 30Ah-versies, dus voor €1000 meer is je actieradius verdubbeld)
* Er is ruimte om voetensteunen te verzinnen di er iets stoerder uitzien :D
* Is er ook een versie zonder spatborden?
* Wanneer komt er een damesversie? Dat vergroot het aantal potentiële klanten met een factor 2.

Nog ideeën?

Leon
Leon schreef: + Milieuvriendelijk.
Dat is relatief. Scooters en brommers stoten vaak heel veel rotzooi uit, dus op dat gebied is het zeker een verbetering. Ook t.o.v. een elektrische auto zal dit ding veel beter scoren.

Maar hoe milieuvriendelijk/milieuonvriendelijk ook is hangt nauw samen met
- duurzaamheid
- verbruik
- duurzaamheid batterij
- wat er met de oude batterijen gebeurt
- de wijze waarop elektriciteit wordt geproduceerd. Zolang de grote massa van de elektriciteit niet bepaald duurzaam milieuvriendelijk wordt geproduceerd (integendeel, kolen wordt steeds belangrijker) is de milieuvriendelijkheid van elektrische voertuigen erg relatief.

M.a.w. als zo'n ding een auto of klassieke bromfiets/scooter vervangt, is het vooruitgang. Slaat het ding aan bij mensen die nu kiezen voor de fiets dan is er sprake van achteruitgang.

Renaat
Mooi ding.

Gezien de hoogte is dit een loopfiets. Dat is toch ook een fiets?

Het ding zal net als een echte motorfiets een stuurslot hebben. En qua bagage zie ik ruimte voor een mooie leren frametas.
Gezien de hoeveelheid metaal die je koopt is het echt veel te veel geld. :P
Wauw! Ik vind het prachtig. Ik ben wel van de caferacers enz dus dan is dit wel een erg gave moderne versie hiervan.
Alleen jammer dat de ruimte waar het motorblok zou moeten zitten leeg is.
Frametas? Om het 'mooi' te maken, kan dat iik een mooi glimmende 'koffer' met chromen accenten zijn, die op de plek van het motorblok komt. ;-)