Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onze droomreis: cycling the Americas! - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Onze droomreis: cycling the Americas!

160 berichten
fietsjunks schreef:Ja he, die 'camera' maakt echt fantastische foto's!
Trapt hij ook je lenzen de berg op? Dan wil ik hem namelijk ook :wink:
Frans & Dieuwertje schreef:
fietsjunks schreef:Ja he, die 'camera' maakt echt fantastische foto's!
Trapt hij ook je lenzen de berg op? Dan wil ik hem namelijk ook :wink:
Dat niet alleen! Hij geeft ook peptalks als je er een keer doorheen zit :P :wink:
:lol:

Anyways... we hebben weer een nieuw verhaal met maar liefst 25 foto's online gezet:

Paso Sico - Into thin air

Veel lees- en kijkplezier!

En nu we toch een paar daagjes rust hebben, volgt er binnenkort ook weer een filmpje. We laten het hier weer weten uiteraard!
fietsjunks schreef:Ja he, die 'camera' maakt echt fantastische foto's! 8) :shock:
Wat ik nog vragen wilde: wat voor pen gebruiken jullie voor het schrijven van je blog? Het zijn zulke prachtige verhalen... :D
Polling schreef:
fietsjunks schreef:Ja he, die 'camera' maakt echt fantastische foto's! 8) :shock:
Wat ik nog vragen wilde: wat voor pen gebruiken jullie voor het schrijven van je blog? Het zijn zulke prachtige verhalen... :D
:lol: :lol: :lol:
En ook het nieuwe filmpje staat online!

Bekijk 'm hier.

Have fun!

Ok, nu gaan we ons voorbereiden op de Laguna route in Zuid-West Bolivia. :) See you!
Polling schreef:
fietsjunks schreef:Ja he, die 'camera' maakt echt fantastische foto's! 8) :shock:
Wat ik nog vragen wilde: wat voor pen gebruiken jullie voor het schrijven van je blog? Het zijn zulke prachtige verhalen... :D
Allemaal erg grappig heren, maar ik had het uiteraard niet over de compositie van de foto's, maar de belichting, omgang met schemer, diepte, etc. Dat ga je ondanks je fotografietalent niet doen met een slechter cameraatje, vooral als je niet in de gelegenheid bent tot nabewerken.
Omdat we een paar dagen vast zaten in Salta, Argentinië (de passen naar Chili zijn dicht gesneeuwd...) hebben we nog een klein blogje geschreven:

Vaarwel Argentinië!

Deze keer alleen 'leesplezier'. ;)
Joramm schreef: Allemaal erg grappig heren, maar ik had het uiteraard niet over de compositie van de foto's, maar de belichting, omgang met schemer, diepte, etc. Dat ga je ondanks je fotografietalent niet doen met een slechter cameraatje, vooral als je niet in de gelegenheid bent tot nabewerken.
De foto's van Ellen zijn echt wel bewerkt hoor - toch Ellen? Tegenwoordig hebben veel lang reizigers gewoon een lab topje mee.

De credits voor de foto's zijn toch echt voor de maker Joramm. Zaken zoals belichting, diepte zijn echt wel afhankelijk van degene die de camera in handen heeft. Een goede video/fotograaf kan ook met een heel eenvoudig toestel super foto's/videos maken. Een dure en goede camera + maker zonder talent levert zeker geen goede beelden op. Misschien nog wel slechter omdat je ook nog es om moet gaan met alle instellingen :wink: Dus ik vind dat enkel Ellen hier de credits verdient.

Nu weer on topic - veel plezier El en El !!!

fietsjunks schreef: Vaarwel Argentinië!
Zo, we hebben de Laguna Route in de ijskoude winterperiode overleefd en hebben genoten van een heerlijke douche en een smakelijke pizza in Uyuni! Morgen trappen we weer verder naar Potosi.. and beyond!

Voor de liefhebbers een (persoonlijk) verhaal van dit avontuur op onze blog:

Fietstochtje in Zuid-West Bolivia

Veel leesplezier! En natuurlijk kijkplezier, want er zijn 37(!!) foto's toegevoegd. :)
Frans & Dieuwertje schreef:De foto's van Ellen zijn echt wel bewerkt hoor - toch Ellen? Tegenwoordig hebben veel lang reizigers gewoon een lab topje mee.
:lol: Mooie woordspeling in dit verband, voor fotobewerking. Daar draaien ze zeker Lightroom op?
fietsjunks schreef:Zo, we hebben de Laguna Route in de ijskoude winterperiode overleefd en hebben genoten van een heerlijke douche en een smakelijke pizza in Uyuni!
Wat een weelde! Zeker Elmar was er wel aan toe zo te zien, er was niet veel van hem over. Gelukkig heeft hij inmiddels zijn oorspronkelijke formaat weer terug. :wink: Leuke (en mooi) foto's!

Carl
fietsjunks schreef:Voor de liefhebbers een (persoonlijk) verhaal van dit avontuur op onze blog:

Fietstochtje in Zuid-West Bolivia

Veel leesplezier! En natuurlijk kijkplezier, want er zijn 37(!!) foto's toegevoegd. :)
Mooi geschreven, Ellen. Hoe langer en zwaarder de tocht, hoe meer je de dingen gaat waarderen die er écht toe doen. Dat is het mooie van zo'n lange reis!
Joramm schreef:
Polling schreef:
fietsjunks schreef:Ja he, die 'camera' maakt echt fantastische foto's! 8) :shock:
Wat ik nog vragen wilde: wat voor pen gebruiken jullie voor het schrijven van je blog? Het zijn zulke prachtige verhalen... :D
Allemaal erg grappig heren, maar ik had het uiteraard niet over de compositie van de foto's, maar de belichting, omgang met schemer, diepte, etc. Dat ga je ondanks je fotografietalent niet doen met een slechter cameraatje, vooral als je niet in de gelegenheid bent tot nabewerken.
Sorry, maar het is niet waar. OOk met een relatief simpele compact kan een goede fotograaf goede foto's maken. Zeker als het gaat om bekijken op scherm, waarbij een giga-resolutie minder van belang is. Zolang een camera op M kan worden ingesteld, kan belichting, schemer, diepte enz. goed worden geregeld. Het enige probleem wat ik zie is moeilijker klein scherptevlak als je een erg kleine sensor hebt.
fietsjunks schreef:Zo, we hebben de Laguna Route in de ijskoude winterperiode overleefd en hebben genoten van een heerlijke douche en een smakelijke pizza in Uyuni! Morgen trappen we weer verder naar Potosi.. and beyond!

Voor de liefhebbers een (persoonlijk) verhaal van dit avontuur op onze blog:

Fietstochtje in Zuid-West Bolivia

Veel leesplezier! En natuurlijk kijkplezier, want er zijn 37(!!) foto's toegevoegd. :)
Ik blijf jullie avontuur maar lezen en lezen en genieten. Prachtig weer deze keer en herkenbaar van mijn (bescheiden) fietsavontuur.
Wat een mooie blog zeg. Ik kreeg tranen van ontroering, ook al ken ik jullie helemaal niet, toch kan ik me voorstellen hoe je daar aan het afzien was, en hoe het allemaal draaglijk werd door de prachtige herinneringen. ook dit zal weer op een ander moment ook zo'n prachtige herinnering zijn.
@Polling: Alleen is het nogal lastig om ver in te zoomen met de meeste compactcamera's.
Nouja, mij is het nooit gelukt om zulke mooie foto's te maken van die flamingo's, simpelweg omdat ik nooit dicht genoeg in de buurt kon komen voor mijn compactcamera. (ik gebruik een kanon krachtschot s90)

Erg mooie foto's.
Dankjulliewel voor de leuke, mooie en ontroerende reacties op ons laatste blog! Erg leuk om te lezen.

Groetjes vanuit een zonnig en mooi Potosi in Bolivia en tot de volgende blog!
El & El
We hebben ook weer een korte video gemaakt van de Laguna Route:

Bekijk de film hier!

Veel plezier! Wij gaan morgen weer een stukje verder trappen naar Sucre. :)
Wow, mooie foto's hoor!
Thanks Eric! :)

We zitten al weer ruim een maand in Bolivia en hadden zin in een groenere omgeving, dus zijn we een stukje omgereden naar Santa Cruz!

Lees hier ons laatste blog!

Over paar daagjes weer op weg naar de bergen richting Cochabamba en La Paz.

See you on the road!