Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voor de 3e maal naar IJsland: een fietsreis in 12 foto's - Forum Wereldfietser

Voor de 3e maal naar IJsland: een fietsreis in 12 foto's

Afgelopen zomer heb met Rudi voor de derde maal op IJsland gefietst. Erg jammer dat het er weer op zit... :(

Een uitgebreid reisverslag vind je op themeeg.nl. En het fotoalbum met heel veel fietsfoto's vind je op Google+.

Hieronder als teaser een selectie van twaalf van onze foto's (inderdaad, allemaal met een fietser erop):

1. Op weg naar de Laufafell (F210)
Afbeelding

2. Tussen de Laufafell en de Hagafell (F210)
Afbeelding

3. Stevige stroming in de Markarfljót (F210)
Afbeelding

4. De Torfatindar-vallei met in de verte de Tindfjallajökull (F210)
Afbeelding

5. Toegangspoort tot Alftavatn (F210)
Afbeelding

6. Stevig doorfietsen op de uitgestrekte Maelfellsandur (F210)
Afbeelding

7. Dat lieve kleine wolkje groeit uit tot een enorme donderwolk (F210)
Afbeelding

8. Flink steil omhoog de heuvel Eldgja op (F223)
Afbeelding

9. Afdalen voor de imposante Graenafjall langs (F208)
Afbeelding

10. Aanpoten op lavazand met uitzicht op de Thrihyrningur (F910)
Afbeelding

11. Met een grote boog om Askja heen (F910)
Afbeelding

12. Het mosgroene en lavabruine landschap bij Laki (F207)Afbeelding


(c) Rudi: 1,5,6,8,9 / Willem: 2,3,4,7,10,11,12
Wow, prachtig, waarom kan dat hier nou niet?
wel jammer van die fietser telkens in beeld :P :D
Prachtige beelden. Geeft een mooie indruk van hoe het is om daar te fietsen. Ik weet alleen niet of ik dat zou willen. Ziet eruit als (nog) meer afzien dan een normale fietsreis.
Ai, Ik moet toch maar eens terug naar IJsland. Mooie foto's

@Hans: Zwaar? Een paar dagen met tegenwind in Noord-Duitsland fietsen, dat lijkt me pas zwaar :wink:

Sjirk
Bij deze weer sterk omhoog op de prioriteitenlijst!
Prachtig! Jammer dat m'n lijstje met droombestemmingen weer langer wordt, maar het ziet eruit als over het algemeen goed fietsbaar met af-en-toe een duwmomentje. Ideaal!
Mooi mooi mooi!
HansvanderVeeke schreef:Prachtige beelden. Geeft een mooie indruk van hoe het is om daar te fietsen. Ik weet alleen niet of ik dat zou willen. Ziet eruit als (nog) meer afzien dan een normale fietsreis.
Tja wat is zwaar? Ik ben zelf geen goede fietser (Rudi wel, die komt bij amateurkoersen bij de besten omhoog) dus als ik het kan... Aan de andere kant: nu ik de foto's terugzie ziet het er behoorlijk rooskleurig uit, maar als je door de regen over losse keien aan het fietsen of duwen bent hoop je dat je een time warp naar het avondeten in de droge tent kunt maken 8).
Haha... na de bemoedigende woorden ga ik fietsen op IJsland toch maar op mijn fietsen to-do lijstje zetten. Die kan nooit lang genoeg zijn :wink:
Schitterende foto's!
Schitterende foto's.

Er komen weer allerlei herinneringen boven.
Schitterende foto's.

Meestal word ik bij het zien van mooie foto's bevangen door een indringende reiskoorts. Ik wil er ook heen....

Het gekke is dat heb ik bij deze foto's of liever gezegd, dit landschap, helemaal niet! Ik ervaar het als een vreselijk naargeestig landschap. Zo zie je maar hoe mensen verschillende dingen mooi of prettig vinden.
Gelukkig maar ik moet nog zoveel andere plaatsen en het leven is zo kort :D
geelfietsje schreef:Schitterende foto's.

Meestal word ik bij het zien van mooie foto's bevangen door een indringende reiskoorts. Ik wil er ook heen....

Het gekke is dat heb ik bij deze foto's of liever gezegd, dit landschap, helemaal niet! Ik ervaar het als een vreselijk naargeestig landschap. Zo zie je maar hoe mensen verschillende dingen mooi of prettig vinden.
Ha ha! IJsland is inderdaad een land van tegenstellingen. De een vindt het indrukwekkend en mooi, de ander desolaat en naargeestig. Tijdens het fietsen dacht ik dit allemaal. Hoe dan ook, zoveel variatie bij elkaar vind je denk ik nauwelijks elders op onze aardkloot. Stiekem wel een bijzonder landje op minder dan drie uur vliegen...
Weer erg mooie foto's van IJsland, en zo te lezen was het weer zo zwaar als het eruit ziet.
Mooi foto's,

Zo veel mooi plekken nog om te gaan zien en zo weinig tijd en geld :shock:
geelfietsje schreef:Meestal word ik bij het zien van mooie foto's bevangen door een indringende reiskoorts. Ik wil er ook heen....

Het gekke is dat heb ik bij deze foto's of liever gezegd, dit landschap, helemaal niet! Ik ervaar het als een vreselijk naargeestig landschap. Zo zie je maar hoe mensen verschillende dingen mooi of prettig vinden
Afgelopen zomer ben ik ook met een vriend naar IJsland geweest. Ik ging er met de nodige reserves en een beetje angst heen, want ik heb normaal een enorme hekel aan regen, kou, wind en boomloze open vlaktes. En dat is precies wat we voor twee weken kregen! Het bleek de natste zomer sinds 1965 te zijn en eigenlijk moest die zomer nog beginnen, dus we troffen het niet.

Het gekke is, geheel tegen mijn verwachtingen in, dat het land om wat voor reden ook je hart steelt. Het was de meest intense fietsvakantie die ik ooit gedaan heb en ik ben verkocht... Dit eigenaardige land doet wat met je... Volgend jaar gaan we weer!
Shane schreef:Zo veel mooi plekken nog om te gaan zien en zo weinig tijd en geld :shock:
Shane, you don't need a lot of money. Just pack your bags with enough adventure food and get in that plane! The Icelandic highlands are free!
Errm net een ticket geboekt voor 3 maand Canada vanaf begin december, daarna zal ik toch weer een half jaar moeten werken voor dat ik een ticket ergens heen boek 8)

Ijsland zit ergens tussen 10-15 op mijn lijst dus dat duurd nog even :D
Christophorus schreef:[...]Het bleek de natste zomer sinds 1965 te zijn en eigenlijk moest die zomer nog beginnen, dus we troffen het niet.

Het gekke is, geheel tegen mijn verwachtingen in, dat het land om wat voor reden ook je hart steelt. Het was de meest intense fietsvakantie die ik ooit gedaan heb en ik ben verkocht... Dit eigenaardige land doet wat met je... Volgend jaar gaan we weer!
Je hebt zeker pech gehad, want er zijn nog wel een paar mooie weken geweest. Maar goed ook, want met weer zoals jij beschrijft had mijn vriend zijn hekel aan kamperen waarschijnlijk alleen maar bevestigd gezien in plaats van er overheen te komen. Strakblauwe lucht in de Westfjorden betekent trouwens wel risico op nachtvorst in augustus, dat was wel frisjes.

Iedere keer als ik een foto zie (of de mijne aan iemand laat zien) wil ik er weer heen. Afgelopen zomer gewandeld, misschien ook maar een keer fietsen. Maar wel met een nieuwe fiets, want ik heb wel geconcludeerd dat het geen land is dat geschikt is voor mijn randonneur uit 1981. Ik heb wel het voordeel dat mijn fietsmaatje er nu woont, hoewel zij tegenwoordig meer van het wandelen is. Maar ik heb in ieder geval een excuus ;)
Prachtige foto's. Met wat voor camera heb je die gemaakt? Vriendelijke fietsgroeten, Jurriaan