Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen met AWOL...Myanmar (vervalt) - Forum Wereldfietser

Fietsen met AWOL...Myanmar (vervalt)

Hallo,

Ik ben er uit, wilde volgend jaar eerst weer Europa gaan fietsen maar ik vind dat ik toe ben aan meer uitdaging :P

Daarom: Fietsen met AWOL...Myanmar (Birma) 2014 staat in de planning. Ik wil dit in November 2014 doen, na het regenseizoen.

Maar omdat het voor mij nog niet prettig voelt een dergelijke fietsvakantie alleen te fietsen, lijkt het me super om dit samen met anderen te doen

Dus wie heeft er eventueel ook plannen voor volgend jaar om deze route te gaan doen? Zijn er fietsers die ervaringen hebben met AWOL?

Groet,
TravelWoman
Vorig jaar solo met AWOL gedaan, 4 weken in nov/dec. Prima te doen. Je verliest wel relatief veel tijd met de treinreis van Yangon naar Mandalay Vice versa. Zou ik proberen te vermijden.

Wio
TravelWoman schreef:Hallo,

Ik ben er uit, wilde volgend jaar eerst weer Europa gaan fietsen maar ik vind dat ik toe ben aan meer uitdaging :P

Daarom: Fietsen met AWOL...Myanmar (Birma) 2014 staat in de planning.

Maar omdat het voor mij nog niet prettig voelt een dergelijke fietsvakantie alleen te fietsen, lijkt het me super om dit samen met anderen te doen

Dus wie heeft er eventueel ook plannen voor volgend jaar om deze route te gaan doen? Zijn er fietsers die ervaringen hebben met AWOL?


Groet,
TravelWoman
beste tr. w,

(Dus toch maar niet Limesroute)

ja, ervaring, vorig jaar van Phuket naar Georgetown (Maleisie), prima georganiseerd. Van meegegeven route kun je afwijken door daar lokale kaarten te kopen. Goede adviezen over de accommodaties.
Ik heb weleens zitten rekenen:
-zelf alles doen
-Awol laten doen
Miniem prijsverschil, tenminste als je appels met appels vergelijkt
Paar jaar geleden ook via AWOL deze reis gedaan:
-onze ervaring: AWOL is good value for the money
-we hadden heel veel plezier en steun van de plaatselijke agent toen onze fietsen niet mee gekomen bleken te zijn in Yangon
-Wij hadden vier weken en twee dagen treinreizen (heen en weer naar Mandelay)........tickets overigens ook keurig geregeld door AWOL, vonden we echt een meerwaarde: een sukkelende trein, traag door het landschap gaand, met een heel bont leven binnen de trein, was erg de moeite waard.
-Deze fietstrip van AWOL is erg goed in je eentje te doen (niet eng, en vaak op plaatsen komend waar je collega-reizigers zult ontmoeten)
Ik wil ook wel naar Myanmar met AWOL, liefst in januari 2014.
Hoe kan ik je bereiken?
Hey Wio,

Bedankt voor je reactie en advies, ga ik zeker meenemen.

Groetjes,
Sandra
was1951 schreef:Vorig jaar solo met AWOL gedaan, 4 weken in nov/dec. Prima te doen. Je verliest wel relatief veel tijd met de treinreis van Yangon naar Mandalay Vice versa. Zou ik proberen te vermijden.

Wio
Hallo,

Bedankt voor je reactie. Ligt er aan of met AWOL, of een andere uitdaging. Met 2 of 3 personen meer fietsen op een andere geweldige route lijkt me ook wel eens leuk.

Gelukkig heb ik nog de tijd om te beslissen.. :lol: wat ik ga doen.
Maar 1 ding is zeker, ik ga met de fiets 8)

Grt
Sandra
alime schreef:
TravelWoman schreef:Hallo,

Ik ben er uit, wilde volgend jaar eerst weer Europa gaan fietsen maar ik vind dat ik toe ben aan meer uitdaging :P

Daarom: Fietsen met AWOL...Myanmar (Birma) 2014 staat in de planning.

Maar omdat het voor mij nog niet prettig voelt een dergelijke fietsvakantie alleen te fietsen, lijkt het me super om dit samen met anderen te doen

Dus wie heeft er eventueel ook plannen voor volgend jaar om deze route te gaan doen? Zijn er fietsers die ervaringen hebben met AWOL?


Groet,
TravelWoman
beste tr. w,

(Dus toch maar niet Limesroute)

ja, ervaring, vorig jaar van Phuket naar Georgetown (Maleisie), prima georganiseerd. Van meegegeven route kun je afwijken door daar lokale kaarten te kopen. Goede adviezen over de accommodaties.
Ik heb weleens zitten rekenen:
-zelf alles doen
-Awol laten doen
Miniem prijsverschil, tenminste als je appels met appels vergelijkt
Hallo,

Dat is mij een beetje "te kort dag" kom net van een fietsvakantie weer. Dacht zelf ergens in de maanden juni/juli/augustus/september/november 2014. Maar ik wens je heel veel fietsplezier, mocht je zelf gaan in januari.

Groet,
Sandra
gjalthuppes schreef:Ik wil ook wel naar Myanmar met AWOL, liefst in januari 2014.
Hoe kan ik je bereiken?
Hallo Theo,

Heel erg bedankt voor je informatie. Tja, alleen fietsen is "merk ik bij mezelf" nog een drempel als het gaat om fietsvakanties buiten Europa.

Maar eens moet de eerste keer zijn, denk ik maar zo... ha ha ha.
Fijn om te horen dat AWOL de dingen goed regelt, toch een drempel minder weer.

Het lijkt mij op zich een fantastische reis...

Groet,
Sandra
Theo B schreef:Paar jaar geleden ook via AWOL deze reis gedaan:
-onze ervaring: AWOL is good value for the money
-we hadden heel veel plezier en steun van de plaatselijke agent toen onze fietsen niet mee gekomen bleken te zijn in Yangon
-Wij hadden vier weken en twee dagen treinreizen (heen en weer naar Mandelay)........tickets overigens ook keurig geregeld door AWOL, vonden we echt een meerwaarde: een sukkelende trein, traag door het landschap gaand, met een heel bont leven binnen de trein, was erg de moeite waard.
-Deze fietstrip van AWOL is erg goed in je eentje te doen (niet eng, en vaak op plaatsen komend waar je collega-reizigers zult ontmoeten)
Fietsen in Birma? In januari 2014? Klinkt leuk, mijn belangstelling is ook gewekt!
Ik heb al vrij veel gereisd in Zuid-Oost Azie, in het verleden ook wel fietsvakanties gedaan, maar heb nog nooit een echte fietsvakantie in Azie gedaan.
Ik zou zeggen: stuur elkaar een PB-tje en maak een afspraak!

Groetjes,

Bert
Kaar85 schreef:Fietsen in Birma? In januari 2014? Klinkt leuk, mijn belangstelling is ook gewekt!
Ik heb al vrij veel gereisd in Zuid-Oost Azie, in het verleden ook wel fietsvakanties gedaan, maar heb nog nooit een echte fietsvakantie in Azie gedaan.
Hallo Sandra,

Ik ben zelf ook van plan in Myanmar te gaan fietsen, alleen liever niet in Januari, februari/maart ligt mij meer. Best wel zin om samen met anderen te fietsen - ik hoef niet zozeer met AWOL of een andere organisatie - hoewel dat zeker ook zijn voordelen heeft. Over het algemeen ben je het goedkoopst uit als je zelf boekt en regelt, maar het kost wel iets meer tijd.

Heb zelf solo in o.a. Sri Lanka, Noorwegen en Nieuw Zeeland gefietst de laatste paar jaren. Sri Lanka was qua organisatie echt makkelijk, hotels te over om te kiezen en zeer veilig.

Kon uit de berichten niet zo snel opmaken of je al een keuze had gemaakt voor een periode en of medereiziger(s), laat anders maar even wat horen?

Bob
Voordeel van Birma is dat je naast de 'toeristische' plaatsen weinig mogelijkheden hebt om de slapen.Vorig jaar werden we hier en daar nog weggestuurd omdat ze geen permit hadden om buitenlanders in het hotel toe te laten.
Dagafstanden zijn niet extreem maar het afleggen ervan valt niet altijd mee aangezien het 'asfalt' niet altijd even lekker rolt..

afhankelijk van de tijd die je hebt prima te combineren met een Thailand oid.

Veel plezier.
In de AWOL-route was er slechts een enkele plaats waar geen overnachtingsplek was waar '''het hotel''''(drie aanhalingstekens zijn niet voor niets) geen permit had om vreemdelingen te laten slapen. Dat nam dat ''''hotel'''' heel serieus en het was dan ook wat gedoe (melden bij het politiebureau, waar een dronken agent een verklaring schreef waarmee het ''''''''''hotel'''''''''''' toch toestemming kreeg om ons te laten overnachten, nadat geprobeerd was om ons te laten doorfietsen), om er te overnachten. Wij vonden het prettig dat je dit (via AWOL) vooraf weet en ook weet hoe te handelen
Hallo,

Bedankt voor de info over de hotels en permits die ze moeten hebben voor toeristen - zover was ik duidelijk nog niet in mijn voorbereiding want dit is de eerste keer dat ik daarvan hoor. Maakt het inderdaad wel lastiger om zelf de dingen onderweg te regelen... en dus weer handiger om met AWOL te gaan. Ik ga verder met onderzoek maar voorlopig even niet, eerst op vakantie.... (niet fietsen dit keer).
TravelWoman schreef:Hallo,

Ik ben er uit, wilde volgend jaar eerst weer Europa gaan fietsen maar ik vind dat ik toe ben aan meer uitdaging :P

Daarom: Fietsen met AWOL...Myanmar (Birma) 2014 staat in de planning.

Maar omdat het voor mij nog niet prettig voelt een dergelijke fietsvakantie alleen te fietsen, lijkt het me super om dit samen met anderen te doen

Dus wie heeft er eventueel ook plannen voor volgend jaar om deze route te gaan doen? Zijn er fietsers die ervaringen hebben met AWOL?

Groet,
TravelWoman
hoi mijn naam is marie Louise en ik wil graag op het einde van het jaar naar Birma ,en ook met Awol
ik wil ook graag mee maar dan eind december
groet marie louise[quote][/quote]
Hallo allen,

Wat leuk hoe er is gereageerd op mijn fietsvakantie brainstorm, maar ben er nog niet uit. Dat heeft vooral te maken met het feit dat ik in februari '14 mijn studie afrond en ik geen idee heb welke afdeling binnen onze organisatie ik wordt geplaats.

Weet dus pas na februari wanneer ik 4 weken vakantie kan opnemen :-( Zo gauw ik meer weet en wat contretere vakantie plannen heb laat ik het jullie weten.
Ik heb nog steeds een voorkeur voor AWOL (Birma).

Groetjes,
TravelWoman
Hallo Travel Woman,

Hier ben ik nog een keer.
Ik had je als reactie op een ander topic ook een berichtje gedaan.
Benieuwd hoe het met je fietsplannen staat.
Vertel! Ik heb ook fietszin.

Groet: Astrid