Additionally, paste this code immediately after the opening tag: blinde fietsenmaker - Forum Wereldfietser

blinde fietsenmaker

Van het weekend heb ik bij de jaarlijkse tandemtocht van de Rotery Krimpenerwaard West voor visueel gehandicapten John Ros ontmoet. John is, naast dat hij vlak na de geboorte blind is geraakt, ontzettend technisch en gestructureerd en bovenal een plezierige persoonlijkheid. John is vastbesloten om vervullend werk te verrichten en zal niet rusten voor hij zijn doelen heeft verwezenlijkt. Hij is fietsenmaker en is op zoek naar een werkplek in een fietsenmakerij. Hij heeft drie jaar ervaring opgedaan bij een fietsenmaker, daarvoor heeft hij (o.a.) vijftien jaar (met een vast contract) gewerkt bij een bedrijf dat revalidatie-apparatuur maakt.

Als je vijf minuten hebt kijk dan even dit filmpje, om van zijn technische vaardigheden overtuigd te raken.

Als je een plek weet of een fietsenmaker zelf bent en je kan een goede kracht gebruiken laat het me weten. Het liefst in de omgeving van Gouda-Gorinchem. Er hoeft alleen een detacheringsbedrag tegenover te staan.

John gaat zeker weten het niet voor mogelijke gehouden bereiken!

Respect voor John Ros' wensen. En onmogelijk is niets -- éen van de legendarische verhalen over mijn overgrootvader de fietsenmaker gaat over zijn slechtziende knecht, die de wielen maakte; met een stemvork als hulpmiddel om te horen of de spaken op spanning waren.

En ook niet denigrerend bedoeld, maar toch moest ik aan een aforisme van Willem Frederik Hermans denken. In parafrase:
Vies, als de vingers van een blinde fietsenmaker