Ik ben van plan zelf de naafdynamo-lader van http://www.forumslader.de te bouwen.
Er zijn de afgelopen tijd verschillende type beschreven, en dat i.c.m. mijn slechte duits wat het lastig om uit te zoeken wat ik nu nodig had. Na een tijdje lezen op de site heb ik besloten de 12v+USB versie te bouwen. Deze versie gebruikt een 12v accupack. Bijvoorbeeld 10x NiMH AA batterijen.
Onderdelen
Printplaat €12 + €0.90 verzendkosten
Diverse electronica €11,60 + €6,95 verzendkosten (Reichelt.de)
DC/DC omvormer €8,71 (conrad.nl)
3x Ikea Ladda 4xAA Batterij €12 ikea.nl
Of ik gebruik de eneloops die ik al heb
En nog wat andere onderdelen zoals kabels, behuizing enz.
Het totaal bedrag loopt best wel op: +/- 60 euro. Doorvoor krijg je dan wel hoge capaciteit: 10*1,2v*2000 mAh = 24Wh
Hoge laadstroom t.o.v Zzing en Dynalader, ook bij lage snelheid.
Dan hebben we nog de dynamo. Dat is in mijn geval een 6V 2,4 watt model. Zou de forumslader hier ook goed op werken? Ik verwacht zelf van wel. Het laden zal natuurlijk iets langer duren.
Mijn vraag is eigenlijk, zijn er wereldfietsers die ervaring hebben met de forumslader, de 12v+USB. En wil iemand misschien met mij samen de onderdelen bestellen om zo de verzendkosten te delen. (ik woon in Rijswijk ZH).
Ik zal proberen het bouwproces hier bij te houden
Er zijn de afgelopen tijd verschillende type beschreven, en dat i.c.m. mijn slechte duits wat het lastig om uit te zoeken wat ik nu nodig had. Na een tijdje lezen op de site heb ik besloten de 12v+USB versie te bouwen. Deze versie gebruikt een 12v accupack. Bijvoorbeeld 10x NiMH AA batterijen.
Onderdelen
Printplaat €12 + €0.90 verzendkosten
Diverse electronica €11,60 + €6,95 verzendkosten (Reichelt.de)
DC/DC omvormer €8,71 (conrad.nl)
3x Ikea Ladda 4xAA Batterij €12 ikea.nl
Of ik gebruik de eneloops die ik al heb
En nog wat andere onderdelen zoals kabels, behuizing enz.
Het totaal bedrag loopt best wel op: +/- 60 euro. Doorvoor krijg je dan wel hoge capaciteit: 10*1,2v*2000 mAh = 24Wh
Hoge laadstroom t.o.v Zzing en Dynalader, ook bij lage snelheid.
Dan hebben we nog de dynamo. Dat is in mijn geval een 6V 2,4 watt model. Zou de forumslader hier ook goed op werken? Ik verwacht zelf van wel. Het laden zal natuurlijk iets langer duren.
Mijn vraag is eigenlijk, zijn er wereldfietsers die ervaring hebben met de forumslader, de 12v+USB. En wil iemand misschien met mij samen de onderdelen bestellen om zo de verzendkosten te delen. (ik woon in Rijswijk ZH).
Ik zal proberen het bouwproces hier bij te houden