Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Victoriameer - Forum Wereldfietser

Victoriameer

Name: Henri

Email: henii7@hotmail.com

Hallo Wereldfietsers,

Wie kan mij wat vertellen over fietsen rond het Victoriameer in Afrika?

Henri

Name: Eric Schuijt

Email: schuyt@wxs.nl

Henk,

ik kan je bijna alles vertellen over fietsen rond het Victoriameer. Ik heb zo'n vier jaar geleden een rondje gefietst om deze grote plas door de landen Kenia, Uganda en Tanzania. Deze fietsexepeditie is echter zeer gevaarlijk en ik raad je hem daarom ook af.
Marijke en ik hebben een boek geschreven, genaamd 'Mzungu!', ISBN-90-803401-2-x.

Asante Sana!

Eric Schuijt


--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: koen

Email: koenlaros@hotmail.com

Henri,
ik heb in Kenia gefietst en ik heb ook een aantal maanden in Tanzania doorgebracht en ik kan je vertellen dat deze landen zich ongelooflijk goed lenen voor een fietsreis. De verharde wegen zijn zeker in Tanzania, maar ook Kenia erg rustig m.u.v. de wegen tussen de grootste steden zoals van Mombasa via Nairobi naar Kisumu. Heerlijk fietsen door de heuvels. 's Ochtends in een fris windje door de theeplantages, 's middags fiets je alweer door de karakteristieke savanne.
Begrijpelijkerwijs kom je op de onverharde wegen nog minder gemotoriseerd verkeer tegen. Een tocht over de dirt roads is een groot avontuur, in meerdere opzichten... Toch zal je nog verbaasd staan over het aantal guesthouses dat je tegenkomt. Vrijwel ieder redelijk dorp heeft er een. Je tent kun je dus beter thuis laten.

Ik weet niet precies wat je plannen zijn dus weet niet wat voor informatie ik je verder moet geven.
Hieronder mijn e-mail adres. Ik beantwoord graag je vragen over Oost-Afrika. Alvast veel plezier.

koenlaros@hotmail.com
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Eric Schuijt

Email: schuyt@wxs.nl

Marijke en ik hebben een paar jaar geleden het boek 'Mzungu!' geschreven dat verhaalt over onze tocht (zeg maar gerust expeditie) rond het Vicrotiameer. Hierin staan veel waardevolle tips. Afgezien van enkele trajecten is het een aanrader!
--- --- --- --- --- --- --- --- ---