Geen ervaring in Berlijn, maar:
Als ik op "OpenFietsMap Europa" zoek (Autoservices, Parking) dan vind ik een paar honderd "Parking (bicycles)" in Berlijn.
Ik verwacht dat de meeste niet overdekt of bewaakt zullen zijn en dus ook niet geschikt voor het meerdere dagen stallen. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit voor allemaal geldt.
(OpenStreetMap: the term 'bicycle parking' refers to any parking space designed for bicycles, where one can leave a pedal cycle unattended in reasonable security. Er bestaat een tag [bicycle_parking=building] of [building=yes] of [surveillance=*], maar die is in Berlijn centrum niet in gebruik.
Dus geeft OpenStreetMap onvoldoende antwoord op de vraagstelling )
Als ik Google op "hotel berlijn fietsenstalling" vind ik diverse hotels met een fietsenstalling. Ik ga ze niet allemaal opnoemen, maar meerdere Mercure Hotels zijn een voorbeeld.
Ik moet het eerste hotel nog tegenkomen waar ik mijn fiets niet kan stallen.
Misschien in Nederland, maar in Duitsland verwacht ik dat ze altijd zullen proberen een oplossing te vinden.
In Italie hebben de fietsen een keer in de hal van het hotel gestaan. Onder de trap, op de marmeren vloer, onder de kroonluchters.
Zoek een hotel, bel ze op en stel de vraag... als ze het zelf niet kunnen regelen, hebben ze vast wel een suggestie waar dan wel.
Bel of mail met het VVV in Berlijn...
Met de tandem rijden we in Duitsland vaak gewoon een parkeergarage (voor auto's) in. Ook hier kan ik me voorstellen dat als je de vraag stelt, ze een oplossing hebben.
Op Guernsey hebben onze fietsen ooit overnacht in het douane kantoor. Gewoon het probleem voorleggen.
Een Bike Shop is ook nog een optie.
The Warm Showers Community: hosts may offer hospitality consisting of a couch, a room, or a place to camp.
http://www.warmshowers.org
Bett+Bike macht es Fahrradurlaubern leicht, ein passendes Quartier zu finden. Hier können Sie aus über 5.400 Hotels, Pensionen, Jugendherbergen, Naturfreundehäusern und Campingplätzen wählen, die sich besonders auf die Bedürfnisse von Rad fahrenden Gästen einstellen. Nur wer die ADFC-Qualitätskriterien erfüllt, darf sich mit dem Bett+Bike-Schild schmücken.
Bet und Bike
Jouw vragen verbazen mij. Ik regel heel veel vooraf, plan bijna alles, tot in het absurde;
Maar dit zou ik verwachten gewoon ter plaatse te kunnen regelen.