Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Korte trip Spanje/ Figueras-Cambrils - Forum Wereldfietser

Korte trip Spanje/ Figueras-Cambrils

Dag iedereen,

Ik ben volledig nieuw hier maar dit lijkt me wel een ideale plaats om mijn 'probleem' te posten. De week van 7-14 september zit ik met enkele vrienden in Bédoin, aan de voet van de Mont Ventoux. Het probleem is dat ik 14-21 september ook mee zou willen met een andere reis, in Cambrils (Spanje). Dus had ik het idee om vrijdag 13 september in alle vroegte de TGV in Avignon te nemen, met de fiets mee, tot in Figueras (net over de grens in Spanje).

Vanuit Figueras zou ik dus in twee dagen tijd in Cambrils willen staan. Nu kan ik natuurlijk zelf een route uitstippelen en me een slaapplaats zoeken, maar het zou fantastisch zijn mocht iemand me kunnen helpen om aangename (mag met veel hoogtemeters) wegen aan te raden. Zo bijvoorbeeld, is het doenbaar om in het binnenland te rijden of blijf ik best langs de kust? Is de fietsveiligheid in dat noordelijke deel van Spanje voldoende?

Alvast hartelijk bedankt!

Donavan Leyn
Donavan schreef:Dag iedereen,

Ik ben volledig nieuw hier maar dit lijkt me wel een ideale plaats om mijn 'probleem' te posten. De week van 7-14 september zit ik met enkele vrienden in Bédoin, aan de voet van de Mont Ventoux. Het probleem is dat ik 14-21 september ook mee zou willen met een andere reis, in Cambrils (Spanje). Dus had ik het idee om vrijdag 13 september in alle vroegte de TGV in Avignon te nemen, met de fiets mee, tot in Figueras (net over de grens in Spanje).

Vanuit Figueras zou ik dus in twee dagen tijd in Cambrils willen staan. Nu kan ik natuurlijk zelf een route uitstippelen en me een slaapplaats zoeken, maar het zou fantastisch zijn mocht iemand me kunnen helpen om aangename (mag met veel hoogtemeters) wegen aan te raden. Zo bijvoorbeeld, is het doenbaar om in het binnenland te rijden of blijf ik best langs de kust? Is de fietsveiligheid in dat noordelijke deel van Spanje voldoende?

Alvast hartelijk bedankt!

Donavan Leyn
Twee dagen van Figueres naar Cambrils? Moet je echt megadagafstanden kunnen afleggen.
Langs de kust is het tussen Blanes en Cambrils echt niet te doen. Alleen maar superdrukke autowegen met ook veel vrachtverkeer. Er lopen autosnelwegen, maar vanwege de tolheffing wijkt veel verkeer uit naar de N-wegen.
Wil je echt fietsen, dan moet je met een grote boog om Barcelona heen. Je kunt voor een deel de route van Paul Benjaminse volgen.
Ik heb de route van Benjaminse teruggeven, lijkt me een goed begin.
Ja dat besef ik best, maar 200+km per dag is geen probleem, ben best wat gewend. Bedankt!
Donavan schreef:Ik heb de route van Benjaminse teruggeven, lijkt me een goed begin.
Ja dat besef ik best, maar 200+km per dag is geen probleem, ben best wat gewend. Bedankt!
Poe Poe,met wat voor fiets ga je,bagage, fiets achtergrond? :?: :shock:
en moet je dit willen? :oops:
In de jaren 80 ben ik jarenlang in de omgeving Tarragona met pa en ma op vakantie geweest. Het strand en de boulevard is leuk maar drukdrukdruk, daarachter een zône van 10 à 25 km breed waar je niet dood gevonden wilt worden. (wegen, wijken, bedrijven, industrie, shoppinggebieden, parkeerplaatsen, snelwegen, braakliggend, intensieve tuinbouw, vervuilde terreinen, stortplaatsen etc. etc., droge rivierbeddingen, gigasnelwegopritsystemen, tankstations)
Wat je kunt doen is met google een autoroute plannen met opties tol- en snelwegen vermijden, die ver door het binnenland trekken en met streetview kijken welke wegen je aandurft qua verkeersgevaar. Veel opties zullen er niet zijn als je een beetje wilt opschieten, ik denk dat je met een half uur knutselen er wel bijna alles uitgeperst hebt.

Zoiets: http://maps.google.com/maps?saddr=AP-7& ... 13&t=m&z=9

Wel een interessante zoektocht.

Of de verkeersdrukte - lees: razende 35-tonners op bochtige wegen met af en toe links en rechts vangrails - te vermijden is vraag ik me een beetje af.

Leon
Leon schreef:Of de verkeersdrukte - lees: razende 35-tonners op bochtige wegen met af en toe links en rechts vangrails - te vermijden is vraag ik me een beetje af.
Wel als je dat stukje gewoon met de trein gaat; doet er maar 4 uurtjes over en je komt waarschijnlijk levend aan 8)
dik5 schreef:
Donavan schreef:Ik heb de route van Benjaminse teruggeven, lijkt me een goed begin.
Poe Poe,met wat voor fiets ga je,bagage, fiets achtergrond? :?: :shock:
en moet je dit willen? :oops:
Over de praktische zaken moet ik me geen zorgen maken. De bagage gaat mee op de vlieger. Ik rijd dus gewoon met de racefiets, twee dagen elke dag ongeveer 160km, en een kleine rugzak met een minimum aan bagage. Ik rijd gemiddeld 15u/week en ben een marathonmountainbiker, dat lukt wel. Toch bedankt
Leon schreef:In de jaren 80 ben ik jarenlang in de omgeving Tarragona met pa en ma op vakantie geweest. Het strand en de boulevard is leuk maar drukdrukdruk, daarachter een zône van 10 à 25 km breed waar je niet dood gevonden wilt worden. (wegen, wijken, bedrijven, industrie, shoppinggebieden, parkeerplaatsen, snelwegen, braakliggend, intensieve tuinbouw, vervuilde terreinen, stortplaatsen etc. etc., droge rivierbeddingen, gigasnelwegopritsystemen, tankstations)
Wat je kunt doen is met google een autoroute plannen met opties tol- en snelwegen vermijden, die ver door het binnenland trekken en met streetview kijken welke wegen je aandurft qua verkeersgevaar. Veel opties zullen er niet zijn als je een beetje wilt opschieten, ik denk dat je met een half uur knutselen er wel bijna alles uitgeperst hebt.

Zoiets: http://maps.google.com/maps?saddr=AP-7& ... 13&t=m&z=9

Wel een interessante zoektocht.

Of de verkeersdrukte - lees: razende 35-tonners op bochtige wegen met af en toe links en rechts vangrails - te vermijden is vraag ik me een beetje af.

Leon

Hier ben ik iets mee, THX!
Let op: C-wegen in Catalonie kunnen ook flink druk zijn. Diverse van deze C-wegen zijn verboden voor fietsers.
bert sitters schreef:Let op: C-wegen in Catalonie kunnen ook flink druk zijn. Diverse van deze C-wegen zijn verboden voor fietsers.
Oké, bedankt!