Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met de bus terug van Stockhom - Forum Wereldfietser

Met de bus terug van Stockhom

Hallo vakantiefietsers,

Wij zouden graag fietsen van Goteborg naar Stockholm, maar we hebben geen tijd om dit terug te fietsen. Weet iemand of het mogelijk is dit traject te doen met een bus en de fietsen achterin? Op internet kan ik niets vinden.

Groetjes
Ga met de trein ipv bus?!
Trein zou ook mijn advies zijn, sneller en comfortabeler. :)
Matthie9000 schreef:Ga met de trein ipv bus?!

Makkelijk gezegd maar TS is waarschijnlijk op de hoogte van het volgende:
Van de site van de treinreiswinkel


Fietsen kunnen zonder reservering meegenomen worden op de volgende verbindingen (alleen op regionale treinen, Öresundtreinen van DSB-First):

Öresundtreinen Kopenhagen-Malmö
(Kopenhagen)-Malmö-Alvesta
(Kopenhagen)-Malmö-Karlskrona
(Kopenhagen)-Malmö-Göteborg

Lange-afstandstreinen van de SJ (X2000):

Fietsen kunnen niet meegenomen worden in de X2000, Intercity's en nachttreinen van de SJ.

Trein Malmö-Stockholm van Veolia Transport

Tussen Malmö en Stockholm rijden treinen van Veolia Transport, deze treinen namen in het verleden fietsen mee. Helaas heeft Veolia bekend gemaakt vanaf 2012 geen fietsen meer te transporteren.
Je kan ook als het goed is van Stockholm terug naar Goteborg met de veerboot. Daar kun je dan via Denemarken met de trein weer naar huis. Op dit traject mogen fietsen wel mee, alleen zou je dan van Zweden naar Denemarken moeten met de stoptrein i.p.v. de intercity en dan van Denemarken met citynight line verder.
Je kunt wel je fiets opsturen met Bussgods (populär bus die goederen vervoert zoals autowielen, fietsen, snowboards etc).
Site is alleen in het zweeds: http://www.bussgods.se/pages.asp?PageID=677&MenuID=530
Kijk bij Priser dan zie je bij Vara: Cykel, kartongförpackad 510kr per 60kilo fiets (circa 60euro).

Je zou ook in Stockholm een auto kunnen huren (fietsen achterin) en die vervolgens achterlaten in Göteborg. Beetje googlen en je vindt iets rond de 150euro?

En de bootreis over het Göta-kanaal duurt langer dan fietsen.

Succes!

groet, Yopie
Ha, dit doet mij denken aan anderhalf jaar geleden toen wij van Ystad (Wallander) naar Stockholm zijn gefietst. De Zweedse spoorwegen geeft vrolijk aan dat fietsen met de trein vervoerd kunnen worden. Dus de eerste dag in Stockholm vervoegden wij ons bij het station. Nu worden fietsen door de SJ als vrachtvervoer beschouwd en dienen deze door een afzonderlijk vrachtvervoerbedrijf te worden vervoerd. Je fiets moet je dan ook 24 uur van tevoren overdragen. Bovendien van Stockholm naar -in ons geval Malmo- gaan maar (als ik het me goed herinner) drie treinen per week, waar elk vier fietsen meegenomen kunnen worden. Conclusie was dat we een week moesten wachten :) Alternatief: via Gotenborg waren we ca. vier dagen onderweg. Advies van de SJ: ga toch vliegen. Wij naar een reisbureau en we konden op korte termijn vliegen van Stockholm Bromma voor een van de vele binnenlandse vluchten naar Malmo. Kosten waren meen ik ca. E 300, wat niet eens zoveel duurder was als de trein zou zijn. Bromma is een klein vliegveld, vlakbij het centrum. Uiteindelijk hoefde ik de fiets niet uit elkaar te halen en werden onze Koga's met grote zorgvuldigheid in Malmo afgeleverd.
Wel een rare ervaring, dat de afstand waar je 14 dagen over fietst in een dik uur is 'weggevlogen'.
Tip 1 voor Stokholm: ga naar Neerlands trots (en schandvlek?!) het Wasa-museet.
Tip 2: het barokke theatertje van Drotningholm (met de boot erheen).
Moraal van dit verhaal: ga toch vliegen!

Succes met de voorbereiding en veel plezier,
Tjitte
tjpr schreef:Kosten waren meen ik ca. E 300, wat niet eens zoveel duurder was als de trein zou zijn.
300 euro?! Een enkeltje heb je al voor 55 euro (gewoon intercity en je hoeft niet over te stappen): http://www.sj.se/travel/booktravel/timetable.form
tjpr schreef:Tip 1 voor Stokholm: ga naar Neerlands trots (en schandvlek?!) het Wasa-museet.
Ja, maar zonder die Hollander was er nooit een Vasa museum geweest. :wink:
Even Offtopic:

@ Jopsip123, met welke bronnen bereiden jullie de reis voor? Nog leuke POI's op die route? Ik zelf ga dit jaar ook naar Zweden. Vanaf Goteborg vertrekken naar ?. Misschien heb jij nog wat leuke bronnen voor mij?

Groetjes
Hoi,

Wij hebben ooit onze fietsen per post opgestuurd vanuit Stockholm. Vlak naast het centraal station was een postkantoor waar de zeer behulpzame postambtenaren ons hielpen met het inpakken van onze fietsen (zij zorgden voor touw, plakband en karton). Ik weet niet meer hoe duur het was, maar het viel mee. Wij reden met de trein naar huis en een paar dagen later stond de postbode thuis op de stoep met onze pakjes!

groet,
Claar
Yopie schreef:
tjpr schreef:Kosten waren meen ik ca. E 300, wat niet eens zoveel duurder was als de trein zou zijn.
300 euro?! Een enkeltje heb je al voor 55 euro (gewoon intercity en je hoeft niet over te stappen): http://www.sj.se/travel/booktravel/timetable.form

PS die ca. E 300, die ik noemde, was wel voor twee personen en twee fietsen.