Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wekker in combinatie met oordoppen - Forum Wereldfietser

Wekker in combinatie met oordoppen

Ooit las ik op dit forum over oordoppen om een goede nachtrust te bewerkstelligen. Sindsdien zijn oordoppen van mijn belangrijkste equipment :D.

Maar wat ik ik de wekker ook moet horen? Ik heb een telefoon die kan trillen, maar die moet ik dan in een broekzak doen. Ook is er de indianenmethode (flink water drinken voor het slapengaan) maar ik wil iets nauwkeurigers!

Wie heeft een tip? Goedkoop horloge met trilwekker?
Heb je al eens geprobeerd of je je 'normale' wekker hoort als je oordoppen in hebt? Ik slaap ook regelmatig met doppen in, maar hoor m'n wekker toch wel. Misschien omdat de doppen in de loop van de nacht wat losser gaan zitten, of omdat ik toch al een beetje wakker ben als de wekker gaat, of gewoon omdat doppen me niet doof, maar minder-horend maken...
Thuis op een vrije dag je telefoon en oordoppen uitproberen?
Da's eigenlijk wel een goede. Alleen moet het volume dan harder. Bij vrij kamperen meestal wel OK, op een camping... Ach, een wekker om 6 uur 's ochtends hoort er toch een beetje bij?

Anders moeten ze maar oordoppen indoen :wink:.
Nog een tip: ik moest laatst thuis op tijd wakker worden na mijn nachtdienst en wilde ook met oordopjes in slapen vanwege werkzaamheden aan de gevel van mijn huis. De ervaring had geleerd dat ik het alarm van mijn telefoon wel hoor met oordopjes in.

Enfin, toen ik wakker werd omdat ik naar de wc moest, drong het tot me door dat ik heel in de verte iets hoorde piepen. Mijn telefoon die al een kwartiertje bezig bleek te zijn. Ik weet niet wat jij voor oordopjes gebruikt, maar nieuwe Herriestoppers doen het een stuk beter dan oude, blijkt... :oops:

Slaap ze (in stilte),

Carl
Ikzelf gebruik geen wekker, zodra het enigszins licht wordt ben ik automatisch wakker. Zelf zeg ik tegen mezelf dat ik op een bepaald tijdstip wakker moet worden, en in veel van de gevallen lukt dat ook wel goed. :P

De enkele keren dat bovenstaande niet werkte heb ik in elk geval lekker lang geslapen :D
Ik leg m´n telefoon altijd direct naast m´n hoofd, als ik oordopjes in heb. Bij mij werkt dat, zolang ik het volume maar op max heb.
Zet hem wel even op de vliegtuigstand als je je zorgen maakt over de straling van een telefoon :wink:
Je kan de telefoon ook uitschakelen, als je de wekker ingesteld hebt springt die op dat uur ook gewoon aan. Heb je helemaal geen last van straling.

Ik slaap al een paar jaar met oordoppen, voornamelijk omdat ik ook nachtdiensten heb en overdag slaap. Nooit problemen gehad met het niet horen van de wekker.
Voor mensen met gehoorproblemen zijn er horloges te krijgen met een trilalarm.
Ook wekkers met een hard trilalarm die je onder je kussen legt.

Kan er zo-even geen website voor vinden,
Maarten
Al geprobeerd je telefoon onder het kussen te leggen.....Mijn telefoon trilt ook als het alarm afgaat...
Aan de binnenkant van mijn slaapzak zit een vakje met ritsje om paspoort, geld e.d. veilig in weg te kunnen stoppen. Als je zo'n vakje in je zak hebt de telefoon daarin doen op de trilstand. Niet te veel woelen en draaien, dan kom je op je telefoon te liggen.
Ik zou de telefoon wel even uit zetten - dus alleen de wekkerstand aanzetten. Want het is niet zo fijn om met je hoofd de hele nacht op een mobiele telefoon te liggen die continue aan het zenden is.

Zembla - ziek van je mobieltje