In Turkije sloeg - gelukkig in een klimmetje - mijn stuur van het ene op het andere moment "op slot". Slechts met veel kracht was het wiel weer recht te krijgen.
De "plaatselijke Koga-dealer" kon slechts met grof geweld de borgmoeren loskrijgen.
Direct bleek dat het lager nog nooit vet had gezien.
Ik heb daarover een klacht bij Koga ingediend, omdat dit m.i. levensgevaarlijke situaties kan opleveren.
Het antwoord van Koga luidde:
Dit lager wordt tijdens de afmontage wel gevet maar alleen om piepen en kraken in het huis tegen te gaan. Het lager zelf is afgesloten en zit vol vet.
Om hier iets zinvols over te kunnen melden, stellen we voor dat u via uw dealer de fiets retour laat komen naar de fabriek, zodat wij het door u genoemde probleem beter kunnen analyseren, en de juiste feedback kunnen geven.
Ik ben benieuwd hoe ze dit voorval zullen beoordelen, daar bij de hermontage alles dik in de grease is gezet.
Zijn er fietsers die hetzelfde ooit hebben meegemaakt ?
Heeft iemand enige ervaring met de service van Koga ?
Alvast bedankt,
Ariën
De "plaatselijke Koga-dealer" kon slechts met grof geweld de borgmoeren loskrijgen.
Direct bleek dat het lager nog nooit vet had gezien.
Ik heb daarover een klacht bij Koga ingediend, omdat dit m.i. levensgevaarlijke situaties kan opleveren.
Het antwoord van Koga luidde:
Dit lager wordt tijdens de afmontage wel gevet maar alleen om piepen en kraken in het huis tegen te gaan. Het lager zelf is afgesloten en zit vol vet.
Om hier iets zinvols over te kunnen melden, stellen we voor dat u via uw dealer de fiets retour laat komen naar de fabriek, zodat wij het door u genoemde probleem beter kunnen analyseren, en de juiste feedback kunnen geven.
Ik ben benieuwd hoe ze dit voorval zullen beoordelen, daar bij de hermontage alles dik in de grease is gezet.
Zijn er fietsers die hetzelfde ooit hebben meegemaakt ?
Heeft iemand enige ervaring met de service van Koga ?
Alvast bedankt,
Ariën