Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets mee met Qantas - Forum Wereldfietser

fiets mee met Qantas

Ik ben van plan om naar New Zealand en Australie te gaan en natuurlijk gaat mijn fiets mee. De enige maatschappij die deze route vliegt is Qantas. Nu hoorde ik dat je bij deze vliegmaatschappij maar 20 kilo bagage mag meenemen. Dit inclusief fiets. Ik zal hier dus zeker boven zitten. Heeft iemand misschien ervaring met Qantas en vervoer van de fiets?

Je kunt ook met Singapore Airlines via Singapore. Als je ticket aanschaft bij Asian Way of Life (Awol) mag je 30 kilo inchecken, plus ook de de nodige kilo's aan handbagage.
www.awol.nl

Audrey,

Qantas kent wel de mogelijkheid om je fiets (of een ander deel van je bagage) vooruit te sturen als "unaccompanied baggage". Dat schijnt in ieder geval veel goedkoper te zijn dan het normale tarief voor overgewicht.

Zie: http://www.qantas.com.au/freight/dyn/pr ... iedBaggage

Hoe dat in de praktijk werkt, weet ik ook niet. Misschien zijn er anderen met ervaring.


Gerd

Mijn ervaring is dat Qantas niet zo moeilijk doet. Ik heb in ieder geval nooit bij hoeven te betalen.
Gewoon vertellen dat je fiets 12 kg is. :D

Maar dit is natuurlijk sterk afhankelijk van de persoon die je inchecked.

Groeten,

Marco
Hoi,

Kun je niet via Amerika vliegen? Vrienden van mij zijn ook zo naar Nieuw Zeeland gevlogen met United Airlines. Bij Amerikaanse maatschappijen mag je veel meer meenemen dacht ik.. misschien toch eens informeren?

Groetjes,
El & El

Ik heb geen enkel probleem gehad met het meenemen van de fiets met Qantas/BA. Zie mijn bericht hier in dit forum. De fiets ging ook op de terugweg gratis mee.

Martin

Mijn ervaring is dat het heel erg afhankelijk is van de persoon die je incheckt, in Amsterdam en Darwin geen enkel probleem gehad, in Auckland veel problemen en in Brisbane een kleine discussie over hoeveel een fiets mag wegen. Dit alles met Quantas.
Je moet de fiets wel afzonderlijk op het ticket laten zetten want Quantas heeft als beleid dat "sportequipment" gratis wordt vervoerd. ik heb trouwens geen enkele keer extra betaald voor overgewicht, mijn tas was 18kg, fiets in doos 20kg. In Auckland scheelde het echter weinig.
Heb ervaring gehad met Singapore Airlines. Ik had 30 kg maar daar zat ik overheen. Op Schiphol wogen ze de fiets niet maar op de terugweg in Christchhurch dus wel! Resultaat was dat ik flink moest bijbetalen, is een vlucht via amerika misschien een alternatief? aangezien amerikaanse maatschappijen grotere limieten hebben.
fietsjunks schreef:Hoi,

Kun je niet via Amerika vliegen? Vrienden van mij zijn ook zo naar Nieuw Zeeland gevlogen met United Airlines. Bij Amerikaanse maatschappijen mag je veel meer meenemen dacht ik.. misschien toch eens informeren?

Groetjes,
El & El
In 2002 ben ik via de VS met United Airlines vanaf Amsterdam naar Auckland gevlogen. Geen enkel probleem met de fiets, ook niets bijbetalen, want: of 2 tassen, of 1 tas en 1 fiets. Ik geloof dat je 32 kilo mee mag nemen - per tas is dat belachelijk veel, maar 't werkte wel: 18 + 18, niets betalen of wat dan ook.

UA Is geen Singapore airlines, maar je komt wel waar je wezen moet.

Ik ben afgelopen voorjaar met Cathay Pacific naar Australië gevlogen. Omdat ik via de Fietsvakantiewinkel had geboekt mocht ik 30 kg meenemen. Daar bleek ik aanmerkelijk boven te zitten, maar - na enige strubbelingen - kwam ik op de heen- en de terugreis financiëel ongeschonden uit de strijd. Het is mij wel opgevallen dat het gewicht van de handbagage - waarvoor officieel meestal een maximum van 7 kg geldt - nooit gecontroleerd wordt. Je kan dus als je verstandiger bent dan ondergetekende - zolang het niet om gevaarlijke materialen of stoffen gaat - heel veel gewicht in je handbagage stouwen.

Komend voorjaar vlieg ik met United Airlines naar de US of A. Ik keek net nog even op hun website en toen bleek dat de 2 x 32 kg bagage recentelijk gewijzigd is in 2 x 23 kg. Wellicht heeft dat te maken met het feit dat - geloof ik - 23 kg een EEG-Arbo-norm is voor het door werknemers te tillen gewicht. Geld hetzelfde voor andere naar/via de USA vliegende maatschappijen? Een belangrijker probleem met de Amerikaanse bagageregels is de afmeting van elk bagagestuk. In het algemeen mag de afmeting (lengte + breedte + hoogte) officieel niet meer zijn dan 157 cm. Zelfs als ik mijn voor- en achterwiel eruit haal, kan ik van mijn fiets geen pakje maken dat kleiner is dan 157 cm. Ik heb begrepen dat over deze afmetingsregels geen probleem gemaakt wordt als de vliegtuigen maar groot zijn en dat je dus op intercontinentale vluchten weinig te vrezen hebt. Ik hoop dus maar dat het komend voorjaar ook bij mij goed gaat.

Gerd

GerdC schreef:Ik ben afgelopen voorjaar met Cathay Pacific naar Australië gevlogen. Omdat ik via de Fietsvakantiewinkel had geboekt mocht ik 30 kg meenemen. Daar bleek ik aanmerkelijk boven te zitten, maar - na enige strubbelingen - kwam ik op de heen- en de terugreis financiëel ongeschonden uit de strijd. Het is mij wel opgevallen dat het gewicht van de handbagage - waarvoor officieel meestal een maximum van 7 kg geldt - nooit gecontroleerd wordt. Je kan dus als je verstandiger bent dan ondergetekende - zolang het niet om gevaarlijke materialen of stoffen gaat - heel veel gewicht in je handbagage stouwen.

Komend voorjaar vlieg ik met United Airlines naar de US of A. Ik keek net nog even op hun website en toen bleek dat de 2 x 32 kg bagage recentelijk gewijzigd is in 2 x 23 kg. Wellicht heeft dat te maken met het feit dat - geloof ik - 23 kg een EEG-Arbo-norm is voor het door werknemers te tillen gewicht. Geld hetzelfde voor andere naar/via de USA vliegende maatschappijen? Een belangrijker probleem met de Amerikaanse bagageregels is de afmeting van elk bagagestuk. In het algemeen mag de afmeting (lengte + breedte + hoogte) officieel niet meer zijn dan 157 cm. Zelfs als ik mijn voor- en achterwiel eruit haal, kan ik van mijn fiets geen pakje maken dat kleiner is dan 157 cm. Ik heb begrepen dat over deze afmetingsregels geen probleem gemaakt wordt als de vliegtuigen maar groot zijn en dat je dus op intercontinentale vluchten weinig te vrezen hebt. Ik hoop dus maar dat het komend voorjaar ook bij mij goed gaat.

Gerd
De handbagage wordt steeds vaker gewogen. Zie:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 9136#19136

Groeten,

Marco

GerdC schreef:Een belangrijker probleem met de Amerikaanse bagageregels is de afmeting van elk bagagestuk. In het algemeen mag de afmeting (lengte + breedte + hoogte) officieel niet meer zijn dan 157 cm. Zelfs als ik mijn voor- en achterwiel eruit haal, kan ik van mijn fiets geen pakje maken dat kleiner is dan 157 cm. Ik heb begrepen dat over deze afmetingsregels geen probleem gemaakt wordt als de vliegtuigen maar groot zijn en dat je dus op intercontinentale vluchten weinig te vrezen hebt. Ik hoop dus maar dat het komend voorjaar ook bij mij goed gaat.

Gerd
Ik had destijds mijn fiets in een normale fietsdoos, zonder iets van de fiets uit elkaar te halen. Dan is ie aanzienlijk groter dan die 157cm.... maar geen probleem - maar inderdaad zal dat van de grootte van het vliegtuig afhangen. Dus interrcontinentaal geen problemen te verwachten.