Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trekkingfiets maken van MTB - Forum Wereldfietser

Trekkingfiets maken van MTB

Hallo,

Ik ben helemaal nieuw in de wereldfietserwereld en wil graag jullie advies! Al jarenlang wandel ik elke zomer maandenlang in de bergen en nu ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Ik wil volgend jaar beginnen aan een fietstocht van een paar maanden, gewoon op de weg, waarschijnlijk beginnend in Zweden en Noorwegen, waar ik de afgelopen jaren heb gewoond.

Dit forum is heel behulpzaam en ik heb veel gelezen en wil nu graag gebruik maken van jullie adviezen voor een fiets. Mijn budget is echt heel erg beperkt (het helpt dat ik alles behalve de fiets, zoals lichtgewicht kampeergerei, al wel heb) en aangezien ik mijn fiets zal beladen met zo'n 20kg (zelf weeg ik 60kg), lijkt de enige optie binnen mijn budget het gebruiken van een MTB als trekkingfiets. Mijn plan is dus om een MTB te kopen, deze te voorzien van spatborden, wegbanden, achterdrager en twee waterdichte achtertassen (ortlieb?) - gezien mijn ervaring met licht pakken zou dit voldoende moeten zijn. Zijn er andere aanpassingen waar ik aan moet denken? Ook wil ik de komende maanden gebruiken om fietstochten te maken om te testen of alles comfortabel is en de fiets tot op het laatste boutje en moertje uit elkaar te halen om beter bekend te worden met alle technische aspecten (ik repareer mijn eigen fiets wel altijd, maar ben niet met alles goed bekend).