Pagina 1 van 1

Concurentie voor gates?

Geplaatst: vr 31 aug, 2012 10:36
door Slaapt
http://www.bikerumor.com/2012/08/30/con ... big-teeth/

Van continental en met minder voorspanning dus makelijker voor intergratie en beter voor lagers.

Re: Concurentie voor gates?

Geplaatst: vr 31 aug, 2012 10:43
door AB
Wimmert schreef:http://www.bikerumor.com/2012/08/30/con ... big-teeth/

Van continental en met minder voorspanning dus makelijker voor intergratie en beter voor lagers.
Zou je de riem niet nog hoger en smaller kunnen maken? Zo heb je wel de zijdelingse flex plus lange levensduur....... zelfde zou voor een ketting gelden, alleen wordt ie dan wel zwaarder, meer staal, maar voor een trekkingfiets maakt dat toch niet uit. Dikker tandwielen zou dan ook wel fijn zijn voor minder snelle slijtage (voor zover prijs/duurzaamheid een probleem is).

Re: Concurentie voor gates?

Geplaatst: vr 31 aug, 2012 10:44
door PietV
:D Ja. En er is een merk met visie. Maakt frames voor 2013 Beltdrive Ready. :D

Re: Concurentie voor gates?

Geplaatst: vr 31 aug, 2012 10:44
door Slaapt
Stel het eens voor....

Re: Concurentie voor gates?

Geplaatst: vr 31 aug, 2012 10:51
door PietV
AB schreef:Zou je de riem niet nog hoger en smaller kunnen maken? Zo heb je wel de zijdelingse flex plus lange levensduur....... zelfde zou voor een ketting gelden, alleen wordt ie dan wel zwaarder, meer staal, maar voor een trekkingfiets maakt dat toch niet uit. Dikker tandwielen zou dan ook wel fijn zijn voor minder snelle slijtage (voor zover prijs/duurzaamheid een probleem is).
Transmissie van vermogen geeft energieverlies. De ketting is een prima aandrijving met erg weinig verlies. De riem kan concurreren als die soepel kan buigen en dus niet te hoog wordt. Grotere tandriemwielen? Hetzelfde geldt voor de wrijving door hogere en veerkrachtige tanden.