Additionally, paste this code immediately after the opening tag: van Cannes naar Maastricht in Augustus - Forum Wereldfietser

van Cannes naar Maastricht in Augustus

Ik en een andere wereldfietser gaan in augustus naar Frankrijk (Cannes) fietsen. Nu ben ik bezig om het vervoer terug te regelen en dacht het via de treinreiswinkel te doen.
Ik krijg alleen een lekker antwoord terug:
"Echter wij kunnen niet garanderen dat voor 28 augustus de nachttrein van Zuid Frankrijk naar Luxembourg open zal gaan voor boeken!
Wij kunnen dus een boeking in orde gaan maken maar er bestaat een kans dat wij deze route niet kunnen boeken. Dan moeten wij uitwijken naar een route via Avignon, Lyon, Geneve en Basel en vanaf daar met de nachttrein."

Eventjes uitwijken naar Avignon met die fiets. Dit lijkt me dus niet echt wenselijk.
Is het ook niet vreemd dat ze dit soort zaken niet van te voren kunnen boeken?

Weet iemand goede alternatieven om vanuit Cannes (of directe omgeving) terug te komen naar Nederland (incl fiets)?
Voor 80 euro vlieg je op 28 augustus met Transavia van Nice naar Amsterdam. Komt nog wel bagage en fiets bij. Dus voor pak hem beet € 150 euro ben je weer thuis. Fiets in fietspyjama, makkelijk zat.
Aanvulling: Je kan op die dag ook met Ryanair van Marseille naar Weeze bij Venlo vliegen, dat kost nu 22 euro, plus fiets en bagage natuurlijk.
Of het vreemd is, is misschien een andere discussie,...maar de nachttrein van Zuid Frankrijk naar Luxembourg rijd buiten het vakantieseizoen alleen in het weekend. En aangezien iedereen weet dat Fransen vaag zijn :P is misschien nog niet bekend of hij dan nog rijdt!

Er zijn geen andere, goede verbindingen dan degeen die je noemt. Dus als de nachtrein niet rijdt, zal je via Marseille naar Avignon moeten en verder met de 'normale' Franse binnenlandse dag treinen, al dan niet via Basel.
Dus ik zou de terugreis niet al te krap plannen!
Zolang de Thalys geen fietsen accepteerd, heb je gewoon weinig goede snelle verbindingen op dat traject. Er gaan wel reguliere treinen naar Lille, ook nachtreinen, via Parijs als ik me niet vergis.
Kijk hier eens naar, de Corail, en zoek naar de Corail Lune(nacht treinen). Dan zou je vanaf Lille via Brussel naar Nederland kunnen gaan.
http://www.intercites.sncf.com/reseau-i ... lunea-teoz
Hoi,
Via cycletours.nl kun je een bus terug regelen. Deze stoppen op diverse plaatsen in Frankrijk en in Nederland en kosten tussen gemiddeld 150 en 200 euro enkele reis.
Groet, Petra.
Heb me even snel uitgeleefd op budget treinen, misschien heb je er wat aan;
Ervan uitgaande dat je de 28e terug wil, van Cannes naar Maastricht;
Neem de nachttrein van Cannes naar Mulhouse. Stap daar over op de TER (regionale trein) naar Basel; Route te vinden via http://www.voyages-sncf.com;
Départ à : 19h36 DE LA GARE DE : CANNES GARE Arrivée à : 07h50 A LA GARE DE : MULHOUSE VILLE
08h16 DE LA GARE DE : MULHOUSE VILLE Arrivée à : 08h39 A LA GARE DE : BALE CFF
Kosten; 75,20.

Vervolgens ticket basel - herzogenrath (duitse station tegen kerkrade aan); 2 opties, beide op te zoeken via http://www.deutschebahn.com/de/start.html.
- route zonder ICE (selecteer bij zoeke de optie 'ohne ICE); 59 euro pp (dag eerder evt nog 29 euro)
- route met quer-durch-lands ticket (selecteer bij zoeken de optie 'nur nahverkehr); 5 a 6 x overstappen, maar wel 42 euro voor 2 personen, dus 21 euro p.p.

Je bent 's avond tijdig in Maastricht. In al deze treinen kan de fiets mee. Koop een internationaal fiets-ticket (dacht ik 15 euro) via DB of de treinreiswinkel.

Dus incl. fiets zou het voor 75+21+15= 111 euro pp moeten kunnen.... En wat duurder voor meer tijdsbesparing en minder overstappen in duitsland.

Succes ermee ;)
Wil je echt naar Maastricht, want je woont in Hilversum?
De nachttrein naar Luxemburg staat op 28 augustus nog steeds op de treinplanner van de SNCF. Je kunt natuurlijk onderweg op een wat groter Frans station informeren of deze trein volgens de huidige planning gaat rijden.

Er is ook de volgende mogelijkheid met de fiets mee.

Vertrek Cannes Gare 12:58, trein nummer 17482
Aankomst Marseille Saint Charles 14:59
--------------------------------------------
Vertrek Marseille Saint Charles 15:14, trein nummer 4852, restauratie aan boord
Aankomst Mulhouse Ville 19:53
--------------------------------------------
Vertrek Mulhouse Ville 20:19, trein nummer 96145
Aankomst Bazel (Basel SBB/Bale CFF) 20:50
--------------------------------------------
Vertrek Basel SBB 22:12 CityNightLine
Aankomst Utrecht Centraal 08:28

Als je echt naar Maastricht wenst te gaan, dan kun je in Keulen (Köln Hbf) uitstappen om 05:43 en overstappen op de regionale trein naar Aken (Aachen Hbf). Daar stap je over op de Euroregio trein naar Heerlen en vervolgens van Heerlen naar Maastricht.

Kijk voor verbindingen met een fiets mee in de trein op de treinplanner van de SNCF. Let op de blauwe fietspictogrammetjes achter de verbindingen die op je scherm komen: http://www.voyages-sncf.com/billet-train/horaires

Kijk voor treinverbindingen met een fiets mee in Duitsland op de Nederlandstalige treinplanner van de DB (Deutsche Bahn) en vink aan "Fiets kan mee": http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn


Je kunt ook nog kijken of een reisroute via Rijsel mogelijk is.

Succes!