Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onverharde wegen naar Basel - Forum Wereldfietser

Onverharde wegen naar Basel

Volgende week maandag gaan een vriend en ik samen naar Basel fietsen.
We gaan een stuk van de onbegrensd naar Rome route fietsen. Nu hebben we gelezen
dat er stukken onverhard wegdek tussen zitten. We gaan met de racefiets, en vroegen we ons af hoe frequent er onverharde stukken voorkomen.

Iemand die weet of er onverharde wegen of verharde wegen naar Rome leiden?
Mijn ervaring met de onbegrensd reeks is dat op de kaartjes heel goed te zien is met wat voor soort wegdek je te maken krijgt. Je zou dan zelf alternatieve trajecten kunnen zoeken. Onverhard wil overigens niet zeggen dat je er met een racefiets niet kan rijden. Ik heb vorig jaar ook asfalt gehad dat een slechtere kwaliteit had dan de de onverharde wegen. Overigens op een andere route, mocht je schrikken :lol: .
Je kan je racefiets voorzien van andere buitenbanden, maximaal mogelijke breedte en een grover profiel.

Veel plezier!
Ruud
Vorige week heb ik op die route op enkele paden gereden waar ik mijn racebanden niet aan zou willen wagen. In De Hoge Venen zit een kort stuk met relatief grof grint, verder zijn er enkele wegen waar niet zo lang geleden grove gebroken stenen zijn aangebracht. Helaas herinner ik me de exacte plaats niet meer. Het betreft echter korte stukken. Het is te overwegen een extra buitenband of een paar loopschoenen mee te nemen.

Succes,

Piet
Racefietsen zijn zeker niet ideaal voor dit soort tochten. Als je nog een oudere racefiets hebt waar bredere banden onder kunnen dan zou ik die nemen. En ietsje steviger met wat profiel kan evenmin kwaad (Panaracer Pasela?). Het is al weer een tijdje geleden maar de Hoge Venen waren inderdaad wel het langste stuk onverhard. Je zou kunnen kijken of je een leuke route eromheen kunt nemen, of het eerste stuk van Benjaminse's route naar Venetië (maar die heb ik nooit gedaan). De rest is allemaal vij makkelijk te omzeilen van wat ik me herinner. Kijk ook even realistisch naar je verzetten, want het is in de Ardennen af en toe stevig klimmen. Het is zeker een mooie route.
Veel plezier,
Wim