Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Racktime Topit - Forum Wereldfietser

Racktime Topit

Heeft iemand hier ervaring met de Tubus/Racktime Topit?

We zoeken iets wat bedoelt is voor twee ortlieb voortasjes (plus) waarin we twee slaapzakken (a900gram) en toilettasje stoppen (500gr?) en eventueel op het bovenrekje dan onze twee matjes bevestigen (a 500gr pst) in drybag (We wilden eigenlijk af van de voortasjes bij m'n partner (ik heb ze al heel lang niet meer) maar het idee om te gaan vouwen en dingen weer in te kleine tasjes te moeten stoppen elke keer met een ochtendhumeur voor ruim 5 maanden dit jaar spreekt ons niet zo aan...)

De racktime kan niet zoveel kilo aan, ik kan ook niet zoveel informatie vinden (op dit forum) over de ervaringen van mensen.
Daarnaast ook geen flauw idee hoe het 'eruit ziet' met twee ortliebtasjes? (alleen foto's gevonden zonder tasjes)

Een andere optie zou zijn de Sherpa van OM

Alvast hartelijk dank voor ervaringen etc!
Wat is er voor twee voortassen mis met de Tara? Die is lichter, kan veel meer hebben en je weet redelijk zeker dat je fiets er niet instabiel van wordt. Met twee voortassen zo hoog is dat minder zeker. Hoe het er uitziet, mwa...
Bij een voordrager als de Racktime Topit is het als je er iets bovenop gaat leggen ook de vraag of je nog een stuurtas kunt gebruiken.
Leon

Pas op: nu begint Wim vast weer te *********** dat je ook zonder voortassen kunt :roll:
Ha, dat was ik dus nog vergeten: ivm de vele onverharde wegen willen we een drager waarbij de tasjes hoger hangen.
Gezien de lengte van m'n vriend en bijpassende enorme fiets verwacht ik dat het ook zal passen incl stuurtas.

En idd, Wim heeft helemaal gelijk :-)
Denk dat de Sherpa toch een beter idee is ivm de beperkte kilos die de racktime aan kan. daarnaast hangen de tasjes op de Sherpa geloof ik nog een stuk lager?...
Ik heb een tijdje een Racktime gemonteerd gehad, maar heb hem er uiteindelijk afgehaald omdat het met zo'n drager steeds zo'n gedoe was om het voorwiel er uit te halen of aan de remmen te sleutelen. Ik heb Magura HS33 remmen en om het voorwiel er uit te kunnen halen moet je de rembeugel losmaken en opzij doen, dat lukte alleen door eerst de drager los te schroeven.
Van instabiliteit had ik geen last, maar ik had er ook nooit meer dan een kilo of 4, 5 op liggen.
Hoi Janneke,

we hebben hem hier gewoon liggen hoor :wink:
Als het is voor een lange tocht met veel onverhard zou ik toch eerder aan wat degelijkers denken. Bovendien herinner ik me die hoge dragers maar al te goed van vroeger: het stuurde niet echt fijn. Zelf zou ik voor zo iets eerder aan een OMM Ultimate Lowrider denken, vanwege de grote verstelbaarheid. Ik zal me verder inhouden, maar ik begrijp niet helemaal dat een slaapzak en modern matje niet in een voortasje passen.
Wim
Wim schreef:Ik zal me verder inhouden, maar ik begrijp niet helemaal dat een slaapzak en modern matje niet in een voortasje passen.
Wim
wij zijn proppers, en niet van het vouwen, rollen en alles netjes inpakken... :-| :-P
Ik heb zelf het voorrek van Surly, deze biedt een breed topplatform om bijv. een tentrol op te vervoeren en de mogelijkheid de tassen hoog te hangen. Je kunt ze ook gewoon op de lowrider positie hangen.

http://surlybikes.com/parts/surly_rack

Het ding ziet er op een fiets met brede 26" sloffen ook nog eens superstoer uit, het extra gewicht -want het weegt wel wat- maakt mij niet uit op een expeditiefiets.
De Surly voodrager heb ik een tijd in het assortiment gehad. Tot mijn winkelpand in de Westerstraat begon te verzakken (en toch maar liefst 40 heipalen eronder :lol: )

Ik ben geen grammenjager, maar anderhalve kilo voor alleen een voordrager is wel erg veel.
Jup, dat is ook veel gewicht, helemaal omdat we het alleen nodig hebben voor de lichtere spullen...

We gaan toch eerst nog op vakantie waar we sowieso af kunnen zonder voortasjes, gelijk maar eens proberen of ik een stuursysteem kan bedenken voor die slaapzakken icm een stuurtas van ortlieb...?! Dan zijn we gelijk van alle moeilijke keuzes af (en kunnen we het gewicht van twee voortasjes en een drager voor enkel twee slaapzakken besparen)
55er schreef:Dit wat??

http://i40.tinypic.com/onxqx.jpg
Jup, dat dus, daar rij ik zelf ook mee (maar ja, die spiegelreflex moet mee en dat doen we mbv een ortlieb stuurtas...) eens kijken of we daar wat op kunnen verzinnen :-)

*to be continued*