Additionally, paste this code immediately after the opening tag: OFM Ierland en UK - Forum Wereldfietser

OFM Ierland en UK

Eigenlijk had dit topic weer

de Tovenaar, het licht en de korenmaat

moeten heten. Maar sinds Leon me ernstig heeft toegesproken (zie hier) heb ik mijn leven gebeterd. :wink:

Maar hij heeft het weer gedaan. :oops:

Er is nu een OFM van Ierland en de UK, met hoogtelijnen. En deelt ons dat niet even mee. Maar het kan zijn dat hij zijn fiets aan de wilgen heeft gehangen :?:

De kaart is hier te vinden.
De oorspronkelijke melding is hier.

Peter
Let wel op dat dit een experimentele versie is, er zitten nog wat foutjes in (oa plaatsnaamlabels blijken niet altijd zichtbaar). Verder zal die kaart niet regelmatig worden geupdate.
? Zijn de plaatsnamen in de UK dan anders gedefinieerd dan op het continent?
Frank schreef:? Zijn de plaatsnamen in de UK dan anders gedefinieerd dan op het continent?
Nee maar de OSM tags daar blijken niet zo volledig als hier in Nederland (zonder inwonertal). Daar had ik geen rekening mee gehouden waardoor een groot aantal plaatsnamen pas veel later in beeld komen. Ik zal voordat de licentie van OSM veranderd (eind van de week) nog een update van Europa draaien want die licentiewisseling kan op korte termijn negatieve gevolgen hebben (er zal mogelijk wat data van de kaart verdwijnen die in strijd is met de nieuwe licentie)
Er is een nieuwe update:
http://www.openfietsmap.nl/downloads/ot ... uk-ireland

Verbeterd zijn de weergave van plaatsnaamlabels en ook de Nationale parken worden nu gerenderd.

Afbeelding
Minko,

Twee vragen:

1. Hoe is deze anders dan de informatie al aanwezig in OpenFietMap Euroap?

2. Er zijn twee files ter download. Een versie voor MapSource en een versie voor het GPS device. Waar is die tweede voor? Ik kan hem toch vanuit Mapsource (dus de eerste) overzetten?

Bedankt!
HansvanderVeeke schreef:Minko,

Twee vragen:

1. Hoe is deze anders dan de informatie al aanwezig in OpenFietMap Euroap?

2. Er zijn twee files ter download. Een versie voor MapSource en een versie voor het GPS device. Waar is die tweede voor? Ik kan hem toch vanuit Mapsource (dus de eerste) overzetten?

Bedankt!
1) Allergrootste verschil zijn de hoogtelijnen op deze kaart. Verder wat kleine verbeteringen, op het forum.gps.nl werd opgemerkt dat sommige plaatsnamen in GB ontbraken en dat lag voor een deel aan mijn script. Nu worden die plaatsnamen beter gerenderd daar. Ook de Nationale parken stonden er nog niet op en worden nu aangegeven. Overigens komt er tzt van de Europa kaart ook een nieuwe versie met hoogtelijnen maar dat kost nog wat moeite en tijd om ze te maken (deze van de GB heb ik van een andere site gedownload). De achtergrond is nu ook wit ipv groen en dat heeft ook te maken met die hoogtelijnen.

2) Die tweede kan je meteen op een SD kaartje zetten en in je GPS stoppen. Schijnen velen prettiger te vinden zonder dat je die rare programma's als Mapsource nodig hebt. Eigenlijk moet ik die versie weghalen en er geld voor vragen ;-)
Aha,

Dank je voor de uitleg. Het prettige van jouw kaarten vind ik dat ze heel erg goed fiets gericht zijn. Veel beter dan de Garmin kaarten bijvoorbeeld. De aanwezigheid van (grote) fietsroutes geeft gewoon veel meer informatie.
Volgend jaar willen we LEJOG doen en dan komt deze goed van pas.

Keep up the good work!