Nadat we jaren lang aan het hiken zijn geweest in de vakanties, zijn we vorig jaar voor het eerst op fietsvakantie geweest met onze zoon van 3 in de fietskar. Is ons erg goed bevallen en het smaakt naar meer!
Veel lichtgewicht spullen hebben we (uiteraard) wel en dat is dus geen probleem. Voor komend voorjaar en zomer willen we eigenlijk wat meer bagage op de fiets vervoeren en wat minder in de fietskar, wat dat was toch best vrij zwaar vond ik. Dus ik ben opzoek naar een voordrager. En nu komt mijn probleem, ik snap niet zo goed welk type wanneer kan/moet worden toegepast. Ik ben in het bezit van een Gazelle Puerto met (dus) een verende voorvork en zonder nokjes voor een voordrager.
Nu heb ik gezien dat er speciale voordragers zijn die wèl op verende voorvorken kunnen, maar heb ook (van tubus oa) montagesets (voor de nokjes) gezien, zodat je ook gewone voordragers kunt monteren.
Nu is mijn vraag, wat is wijsheid? Waarom zou het ene wel kunnen en het andere niet? Daar zit waarschijnlijk een technische gedachte achter?
Bij veel van de voordragers voor verende voorvorken zitten de tassen hoger dan bij normale, daarom neig ik naar normale want dat lijkt me beter fietsen, of valt dat erg mee met een wat hoger zwaarte punt?
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
Bedankt.
Veel lichtgewicht spullen hebben we (uiteraard) wel en dat is dus geen probleem. Voor komend voorjaar en zomer willen we eigenlijk wat meer bagage op de fiets vervoeren en wat minder in de fietskar, wat dat was toch best vrij zwaar vond ik. Dus ik ben opzoek naar een voordrager. En nu komt mijn probleem, ik snap niet zo goed welk type wanneer kan/moet worden toegepast. Ik ben in het bezit van een Gazelle Puerto met (dus) een verende voorvork en zonder nokjes voor een voordrager.
Nu heb ik gezien dat er speciale voordragers zijn die wèl op verende voorvorken kunnen, maar heb ook (van tubus oa) montagesets (voor de nokjes) gezien, zodat je ook gewone voordragers kunt monteren.
Nu is mijn vraag, wat is wijsheid? Waarom zou het ene wel kunnen en het andere niet? Daar zit waarschijnlijk een technische gedachte achter?
Bij veel van de voordragers voor verende voorvorken zitten de tassen hoger dan bij normale, daarom neig ik naar normale want dat lijkt me beter fietsen, of valt dat erg mee met een wat hoger zwaarte punt?
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
Bedankt.