Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Coleman Cobra 3 tent - Forum Wereldfietser

Coleman Cobra 3 tent

Beste Wereldfietsers,

Ik ben van plan om in de zomervakantie ongeveer 5 weken te gaan fietsen, van Nederland naar Madrid. Ik ben alleen nog op zoek naar een tent, die niet te zwaar is, maar waar wel 2 mensen in kunnen.

Mijn oog is gevallen op de Coleman 3, hieronder wat specificaties.
http://www.perrysport.nl/tunneltenten-c ... 29717.html

Ik weet dat dit de drie-persoons versie is van de Coleman Cobra, als ik internet moet geloven is de twee persoons veel te klein voor twee personen om makkelijk in te kunnen slapen (we zijn gewoon vrienden, dus een beetje ruimte is fijn).

Heeft iemand ervaring met deze tent, of met de Coleman Cobra 2? Desnoods andere alternatieven die goed zijn bevallen voor twee personen?
Hoi,

Mijn kinderen hebben beide apart zo'n tentje (toen ze nog mee gingen :roll: )
Ze hadden er een matje in en dan konden ze hun tas en andere dingen nog kwijt.

Als je er met z'n tweeen in moet liggen en ook nog wat bagage bij moet hebben, dan is het wel erg krap. Je moet dan best veel van mekaar houden :wink:
Wil je licht en klein dan moet je dat voor lief nemen. Ik zou voor de drie persoons gaan.

Hans (die samen met Saskia ook een drie persoons tentje heeft terwijl ze ook veel van elkaar houden maar het wel prettig vinden als je nog een tas mee naar binnen kunt nemen).
Dit zijn wel heel erg kleine tentjes. 90 cm aan het voeteind is te weinig voor twee personen als je elk een matras van ruim 50 cm breed hebt. De tent is ook erg laag. Het slechte nieuws is dat een beetje redelijke tent toch eigenlijk wel aardig wat meer kost.
Wim
Het klopt dat een goede tent over het algemeen meer kost. Ik denk echter dat voor een tocht als dit het voldoende is, en ik heb veel verhalen gelezen van personen die jaren doen met deze tent.

De Coleman Cobra 3 is dus waarschijnlijk geschikter voor twee personen, daarom lijkt mij dat een betere koop.

Graag nog meer tips/reacties/ervaringen met Cobra 2 of 3!
Als ik
deze Coleman
vergelijk met bijvoorbeeld de
Beyond Meteor 2
of 3
Dan denk ik dat er in die gewichts- en prijsklasse meer te koop is dat net zo licht, net zo ruim en sterker is.
Ik denk dat je voor een bedrag tussen 100 en 150 euro zeker een goede tent kan vinden voor het gestelde doel. 5 weken tussen NL en Spanje in de zomer. Zeker met die gigantische aanbiedingen die je op internet steeds tegen komt.
Coleman maakt mooie en zeker goede tenten voor een zeer aantrekkelijke prijs, Nee het zijn geen Ultralight expeditie tenten maar daar betaal je ook niet voor. Wel zijn ze bij Coleman altijd erg zuinig met de ruimte aan het voeten einde, 90cm breedte voor 3 personen... Ik zou dat amper genoeg vinden voor 2! (zelfs met taps toelopende matjes)
Ipv de Cobra zou ik je ook willen wijzen op de Avior 3 Met een Kleine vestibule ervoor wat bij slechter weer echt een groot pluspunt is (en voor je schoenen) en zij ingang om makkelijk in te stappen. tevens is volgens de beschrijving het materiaal net een stapje beter dan de Cobra.
http://www.kampeermarkt.com/Coleman-Avior-X3.html

Heel veel plezier deze zomer
Ik vind die cobra ruim genoeg voor twee. We hebben zelf een tent met gelijkaardige vorm (en kleinere afmetingen). Aan het voeteinde is de tent inderdaad smal, maar ze is ook langer dan je matje dus leg je in het smalle gedeelte gewoon de tassen die je binnen wenst te zetten.

Voor 69 euro, kan je waarschijnlijk ettelijke maanden probleemloos kamperen.

PS: ik ben misschien beetje biased, maar onze tent kostte 45 euro en ging 9 maanden aan een stuk probleemloos op en neer (-20 tot +45°). De enige beschading die er is, zijn gaatjes geknaagd door muizen, de spiksplinternieuwe vaude tent die toen naast ons stond had evenveel gaatjes, maar de eigenaar zat er wel veel harder mee in.
@Kunie,

Bedankt voor de goede tip van de Avior X3. Deze tent had ik nog niet gezien, en dat lijkt me inderdaad een betere keuze. Ik ga hem binnenkort in het echt bekijken, en als het inderdaad zo'n goede tent is als alle reviews zeggen heb ik daar wel wat meer geld voor over.

Bedankt voor alle reacties/tips tot nu toe, het geeft wel wat meer inzicht in de ervaringen met alle tenten.