Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen voorjaar of zomer 2012 - Forum Wereldfietser

Fietsen voorjaar of zomer 2012

Hoi allemaal!

Graag zou ik (man, 34) dit jaar weer zo'n 2 weken (of 3) op fietsvakantie gaan. Vorig jaar ging ik voor het eerst op fietsvakantie (Denemarken) en dat beviel me erg goed.
Voor dit jaar heb ik nog geen concrete plannen, maar ik denk aan bijvoorbeeld ierland/schotland, scandinavie, voormalig oost-duitsland of oost europa (hongarije, tsjechie, slowakije, kroatie, etc.). In de traditionele vakantielanden zoals frankrijk of italie ben ik niet bijzonder geinteresseerd. Ik ga het liefst daar waar de grote massa niet naar toe gaat, of anders buiten het seizoen.
Ik fiets meestal tussen de 80 en 130 km per dag en wissel uurtjes op de fiets graag af met het bekijken van een stadje, wandeling in de natuur, etc. Naast het sportieve aspect wil ik ook een andere cultuur ervaren. Overnachten doe ik zelf normaal gesproken in een tent, maar een eenvoudig pension/b&b/trekkershut oid is ook prima. Zelf koken en eten in een restaurantje wissel ik bij voorkeur af.
Zijn er mensen die op zoek zijn naar een tochtgenoot om (een deel van) een tocht samen te fietsen en die ongeveer dezelfde interesses hebben? Laat maar weten, dan kijken we of we iets kunnen combineren.
Groet, Dirk
Als een groepstocht je interreseert, kijk eens op activiteiten: Schotland
Hallo Dirk,
Zelf ben ik (vrouw, 25)van plan om vanuit Nederland naar Praag te fietsen. Dat zal pas eind augustus/september plaats vinden ivm werk. Het liefst slaap ik ook in een tent en als het een keer uitkomt een b&b. Men kan de route fietsen in 14 dagen, maar wil er zelf graag 3 weken over doen, om nog de tijd te nemen in bv Praag. Het is mijn eerste lange fietstocht en heb daarom gekozen voor een route met niet al te veel klimwerk.
Ik hoor graag van je of je dit leuk lijkt, en of de tijd van het jaar wel uitkomt.
Groeten Mariska
Hoi Dirk,

Je verhaal spreekt me aan. Ik ben ook aan het denken over een fietstocht van een week of 2 of 3 komende zomer, het liefst ergens tussen half juli/half augustus. Landen als Schotland, Ierland, Noorwegen trekken me het meest, maar de bergen in Frankrijk, Zwitserland etc zijn ook prachtig. Tentje mee en zelf koken, maar af en toe een 'echt' bed en/of verzorgde maaltijd is ook niet gek.
Ben jij inmiddels wat verder met je plannen en/of al potentiele maatjes gevonden? Ik zou het liefst met een klein groepje gaan. De Schotlandreis komt voor mij helaas wat te vroeg in het jaar. Ik heb vaker vakantie per fiets gedaan, afstanden van 80 of meer is prima, erg afhankelijk van gebied en omstandigheden uiteraard. :wink:
Ik ben benieuwd!

Groet,
Lidewij
(v, 29)
Beste Dirk,
Ik ben Evert (21) uit provincie Antwerpen en ik ben geïnteresseerd in je plan.
Ik ben in Juli 2011 naar Barcelona gefiets met m'n maat en terug in m'n eentje, op een dikke maand tijd: het was geweldig. Verschillende opties liggen komende zomer voor me open; Noorwegen, Rome, Centraal Europa of Groot Brittannië.
Er is bij mij altijd een drang om van thuis uit te vertrekken met de fiets en ook aan te komen met de fiets. Ik hou je op de hoogte hoe m'n plannen evolueren.

We deden tussen 100 en 150 km per dag en fietsten wel tamelijk stevig door (ik heb me op dat vlak vooral kunnen uitleven op de terugweg in m'n eentje).
Ik heb van de week een oproep geplaatst met de naam 'Britse eilanden'. Bladerend door oudere oproepen zie ik dat ik ook hier goed had kunnen reageren, aangezien ik het idee heb dat de mensen hier in dezelfde richting (niet alleen letterlijk) denken. Aangezien ik de opties qua route ook (voorlopig) open wil houden, ben ik benieuwd of hier nog ontwikkelingen zijn. Zijn hier plannen inmiddels concreter geworden?

Groeten, Knut
Hey Dirk,

Ik zie allerlei reacties voorbijkomen op je voornemen om een grote fietstocht te maken. Ik ga al jaren op fietsvakantie en het verveeld nooit. Dus wanneer je/jullie nog iemand zoekt lijkt het me leuk om eens ideeen uit te wisselen (Voor mij zijn de laatste 2 weken augustus en de eerste week september mogelijk).

Ik hoor graag van je/jullie terug.

Groeten,
Sander