Additionally, paste this code immediately after the opening tag: retroshift - Forum Wereldfietser

retroshift

Kenden we deze al?

Alternatieve manier om je buis/barendshifters te monteren.
Het ziet er niet uit, maar ik kan me voorstellen dat het prettig schakelt.

Vanaf 2012 beloven de geiten ook een versie voor v-brakes.
Tektro heeft al de benodigde greep, dus dat lijkt me een kleine moeite.

Sjors
Onlangs door iemand hier gespot en pas onlangs echt in de verkoop. Ik vind ze fantastisch. Als ze ook met een versie voor v-brakes komen, koop ik misschien wel een paar.
Wat is het voordeel ten opzichte van; Ergopouwer en/of crosscommandeurs, of de commandeurs op de onderbuis?

Ik zie het voordeel niet?

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Wat is het voordeel ten opzichte van; Ergopouwer en/of crosscommandeurs, of de commandeurs op de onderbuis?

Ik zie het voordeel niet?

Henk

kunst en fietswerk
onderbuisshifters zijn niet handig als je van kuil naar richel stuitert en ook nog wil remmen en schakelen.

maar of dit het nou is. Ergonomisch heb ik mijn vraagtekens, als je wil veldrijden kun je beter ergo's nemen zonder waslijnen om mee te blijven haken. Crosscommandeurs in de originele positie hebben het tactische nadeel dat een passerende concurrent er te makkelijk een mep tegen geeft. Heb je op vakantie allemaal geen last van
Retroshift zelf geeft als voordeel dat je in 1 seconde van de kleinste naar de grootste achterkrans kunt schakelen en omgekeerd. Dat kan wel een voordeel zijn in de cross. Met sti lukt dat niet. Ook voeren ze als grote troef de baas van Kona op, die met hun systeem een veldrit heeft gewonnen. Daarnaast hebben ze het nog over vuil en dure vervangingskosten van sti, maar dat vind ik niet zo'n overtuigend argument.