Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stalen fietsframe zelf bouwen (liefst onder begeleiding) - Forum Wereldfietser

Stalen fietsframe zelf bouwen (liefst onder begeleiding)

Dag. Buiten Nederland zie ik soms dat er cursussen worden gegeven waar mensen onder begeleiding in een werkplaats zelf een stalen herenframe voor een fiets kunnen maken. Ondanks wat speurwerk, kan ik niet vinden dat zoiets in Nederland bestaat. Weet iemand toevallig of zulke cursussen in Nederland gegeven worden? Of anders desnoods in Belgie of het westen van Duitsland? Graag hoor ik het dan, mvg sont
ik ook niet :).
stalen framebouwers die nog iets doen in nl. op het gebied van vakantie fietsen
snel, marten vittorio, avaghorn.
titanium :
van nicholas
belgie nog :
vlerick en ik denk dat ik er nog 1 vergeet.

verder word er dnek ik niet meer in nl gebouwd. opgebouwd ja , maar gebouwd nee. Ik dnek niet dat er 1 van is die je mee laat bouwen.

als er nog bouwers zijn die ik vergeet lees ik het graag.
lennart schreef:
Herman Braun
lennart schreef:ik ook niet :).
snel, marten vittorio, avaghorn.
titanium :
van nicholas
belgie nog :

verder word er dnek ik niet meer in nl gebouwd. opgebouwd ja , maar gebouwd nee. Ik dnek niet dat er 1 van is die je mee laat bouwen.

Volgens mijn:
Snel: Vlerick of Henk Paas in Norg
Vittorio : wel zelf
V Herwerden: link met Duell in Hv Holland
Avaghon: frameproductie oa bij Fort
vanNicholas: een of andere chinees
Wel DMP, van Hulsteijn, Eliancycles, lecadre, Herman Braun, Rainbow...

Belgie: Jan de Jonckheere
marten dank weer voorde info.

van herwerden wist ik dathij ergen in de buurt liet bouwen.
jammer dat er weer minder bouwers zijn als dat ik dacht ,
fijn dat er bij de race jongens nog wel gebouwd word. Aan herman Braun al eens gevraagd of ie iets vakantieigs wilde bouwen was ie toen nog niet zo happig op.
Ga je zelf al weer meer het bouwen als de schuur af is of is dat bedrijfsgevoelige informatie. Ik hoop het wel dat het weer gaat passen in je schema. Voorlopig ben ik blij met mn taiwanese amerikaan :)
Elian doet helemal geen racefietsen , wel mooie woonwerkfietsen en het betere vrachtwerk. en maatwerk als je een uitdaging hebt. Gaaf.
Die jongen in Koudekerke, kan even niet op de naam komen, die heeft weleens zo'n workshop gegeven.

.tsooJ
Le Cadre

.tsooJ
Blacksmith Bikes misschien?

http://www.blacksmith-bikes.nl/index.html

Piet.
m-gineering schreef: Volgens mijn:
Snel: Vlerick of Henk Paas in Norg
Vittorio : wel zelf
V Herwerden: link met Duell in Baarle Nassau
Avaghon: frameproductie oa bij Fort
vanNicholas: een of andere chinees
Wel DMP, van Hulsteijn, Eliancycles, lecadre, Herman Braun, Rainbow...

Belgie: Jan de Jonckheere
Duell zit al een tijdje niet meer in HvH, maar is te vinden in Baarle Nassau en is onderdeel van de "Van Herwerden group".
En Rih in Amsterdam maakt ook vakantie-achtige fietsen( lees: sportieve randonneurs - lichte bepakking dus) onder de naam vainqueur: http://www.rihsportamsterdam.nl/
Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik heb nu daarmee een duidelijker beeld wat voor me kan en niet kan. Het gaat om budgettaire redenen zelf pielen worden. Met een paar verzaagde oude vuilnisbakfietsen en twee vrij simpele branders hoop ik al hardsolderend een end weg te komen.
lennart schreef:ik ook niet :).
snel, marten vittorio, avaghorn. Breetbikes doet sinds kort ook framebouw
titanium :
van nicholas
belgie nog :