Het zijn dus Magura-raceremmen met tijdrit-remhendels? Die olieleidingen passen toch nooit door die aero frames heen?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Die rijden niet met een ossekopstuur, maar met een racebocht. Vraag me echt af wat Magura hier mee denkt te bereiken. Kan me niet voorstellen dat tijdrijders en triatleten hiermee gaan rijden.lennart schreef:het ziet er niet uit alsof je als wereldfietser er iets mee te maken wil hebben.
hooguit de creditkartracefietsvakantie mens.
fijn voor ze dat ze er veel van verkopen, en nog fijner dat ze de tent aan Pon mogen overdoen, maar met er de uitvinder van zijn heeft het bitter weinig te maken. In tegen deel, de uitvinders zijn doorgaans juist niet de mensen die de vinding groots weten te exploiterenPedalero schreef:Cervelo is toch echt het eerste merk dat serieus werk is gaan maken van de aero koersfiets. Dan heb ik het dus niet over tijdritfietsen of baanfietsen, maar over koersfietsen (frames to be exact). De laatste jaren begint dat navolging te krijgen (o.a. Felt). Shimano heeft begin jaren tachtig nog wel eens een aero groep gelanceerd (waar campa een paar jaar later zijn deltarem op baseerde), maar dat vond toen weinig ingang.
in een tijdrit wissel je geen wielen: je gooit de ouwe fiets in een sloot en krijgt een nieuwe van de automultiwgb schreef:En nou maar hopen dat je met deze remmen net zo gemakkelijk de wielen kan wisselen als bij de remmen die nu op een racefiets zitten.
Pedalero schreef:Jongens toch, wat rommelen met ovale buizen omdat het aero lijkt, wat optische quasi-aero vleugeltjes toevoegen en roepen dat je dezelfde technieken als de luchtvaartindustrie gebruikt, is iets anders dan structureel de vorm van de fiets ondergeschikt maken aan aerodynamica en tests in de windtunnel. Dat is wat Cervelo ons heeft gebracht (en het bewustzijn dat in veel gevallen aero ook op de wegfiets belangrijker is dan gewicht) en dat is wat de huidige stroom (al dan niet echte) aero racefietsen op gang heeft gebracht. Misschien is Cervelo niet de uitvinder, dan toch zeker wegbereider, pionier, etc.