Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantie Frankrijk zomer 2012 - Forum Wereldfietser

Fietsvakantie Frankrijk zomer 2012

Hoi,

Ik droom er al jaren van om een paar weken door Frankrijk te fietsen, maar een reisgenoot heb ik nog niet gevonden... Misschien vind ik hier een enthousiasteling!?

Komende zomer (juli/augustus) wil ik graag vanuit Nederland 3 weken gaan fietsen richting Frankrijk. Het gaat me er niet om om zo veel mogelijk kilometers per dag te maken, onderweg genieten van de omgeving vind ik belangrijker. Ik wil uitgaan van een gemiddelde van 100 km per dag. Onderweg overnachten in een tentje heeft voor mij de voorkeur!

Ik ben afgelopen jaren een aantal keer in Nederland op vakantie geweest met de fiets en zoek nu een nieuwe uitdaging.
Ik ben 25 jaar en kom uit Breda, een reisgenoot van ongeveer dezelfde leeftijd lijkt mij het leukste!

Ik hoor graag van je als je interesse hebt!!

Groetjes,

Margriet
margrietberben@gmail.com
Marge schreef:Hoi,

Ik droom er al jaren van om een paar weken door Frankrijk te fietsen, maar een reisgenoot heb ik nog niet gevonden... Misschien vind ik hier een enthousiasteling!?

Komende zomer (juli/augustus) wil ik graag vanuit Nederland 3 weken gaan fietsen richting Frankrijk. Het gaat me er niet om om zo veel mogelijk kilometers per dag te maken, onderweg genieten van de omgeving vind ik belangrijker. Ik wil uitgaan van een gemiddelde van 100 km per dag. Onderweg overnachten in een tentje heeft voor mij de voorkeur!

Ik ben afgelopen jaren een aantal keer in Nederland op vakantie geweest met de fiets en zoek nu een nieuwe uitdaging.
Ik ben 25 jaar en kom uit Breda, een reisgenoot van ongeveer dezelfde leeftijd lijkt mij het leukste!

Ik hoor graag van je als je interesse hebt!!

Groetjes,

Margriet
margrietberben@gmail.com
Dag Marge,

Misschien dat je me kan oppikken in Belgie en dat we enkele weken samen kunnen rijden richting Spanje..

www.guitarbiking.com

Groetjes!
Denk dat veel mensen dat probleem hebben. Ze vinden het fietsen zelf leuk om te doen maar om hun heen niemand. Is ook bij mij zo.

Weet je al welke streek je heen wil?
Normandie lijkt mij wel wat
Hoi Margriet,

Ik was van plan om in 2012 in Zweden te gaan fietsen. Maar Frankrijk vind ik ook erg leuk. Heb je al plannen waar je precies heen wilt? Langs de Belgisch duitse en Frans-Duitse grens is het erg mooi fietsen. 100 km is een prima afstand.
Ik ben 29 jaar en kom uit Berkenwoude (in de buurt van Rotterdam).
Ik heb ervaring met fietsvakanties in het buitenland.

Ik ben benieuwd naar je reactie.

Groeten Gert-Jan Klip
Hoi iedereen!
Ik plaatste ook net een bericht om in juli/augustus naar Italië te fietsen! En Frankrijk ligt al goed op weg! Ik heb een viertal weken.
Ik ben nu 1,5 jaar terug van een fietsreis in zuid-amerika van 11 maanden!! En die fietskriebels gaan nooit meer weg! Ik ben wel sociaal en vind het heel moeilijk om alleen te fietsen.. dus ik zou het fantastisch vinden om met een Nederlandse griet en een muzikale fietser en wie weet wie nog er op uit te trekken. Leve de fiets, de tent, natuur en muziek!
Ik ben een jongedame :-) van 28 en kom ook uit Antwerpen (Mortsel).

Laat maar weten of je nog interesse hebt!

Groetjes,
Lot
Hoi Margiet,

Dit jaar wil ik ook 3 weken in/naar Frankrijk fietsen. Ik zat zelf te denken aan de "groene weg". Voor een nieuweling zoals ik ben, is een uitgekauwde route wel prettig.
Zelf zit ik ook een beetje met het probleem zoals zovelen hier. Genoeg vrienden maar geen fietsers er tussen. Ik zat dus al plannen te maken om solo te gaan. Wat gezelschap op reis is natuurlijk (indien de verwachtingen gelijk zijn) wel erg leuk!

juli/aug is vanwege een collega met kinderen wat lastig maar zou wel half aug tot begin sept kunnen.
Ben zelf 31 ik weet niet of je dat schaart onder het leeftijdsgenoten labeltje?? :| :wink:

Stuur maar een PB als je interesse hebt.

Groet,
Douwe
Hoi hoi,

Ik zou ook wel graag mee willen, als 22 jaar (binnen enkele weken toch) niet te jong is ;)
Ik ben van Mechelen (logeren bij mij thuis mag ook altijd ;)), tussen Antwerpen en Brussel.

Ik kan echter nog niet zeggen of ik mee kan, aangezien mijn fiets onherstelbaar beschadigd is geraakt in het vliegtuig en ik nu dus op zoek moet naar een nieuw stalen ros! Juli zou mij alleszins het beste uitkomen, aangezien ik vanaf half augustus waarschijnlijk een herexamen (of meerdere) heb.

Laat dus maar weten wat je plannen zijn en wie weet zien we elkaar deze zomer!
(ps: voor zij van België: is er iemand die toevallig naar de Wandel- en Fietsbeurs in de Nekkerhal te Mechelen gaat? :))

Groetjes!
de meeste vlaamse vakantiefietsers zullen wel op de beurs in Mechelen ziin dat weekend. Ik ben er zker twee dagen
Dag luitjes,

Ik heb zelf ook een verzoek geplaatst, maar ik zie dat jullie interesses wel een eens op de mijne aan kunnen sluiten. Ik had het idee om in de ardennen, eifel rond te gaan rijden, maar heb op de nieuwjaarsborrel en tijdens de wintertocht van verschillende mensen ook erg positieve geluiden gehoord over de Frans-Duitse grensstreek.
Wellicht is het handig om eens uit te zoeken welke routes daar zijn en eventuele toeristische dingen daar in de buurt?

groetjes, Joost uit Goirle
(ook herkenbaar als ligfiets2 op het forum)