Additionally, paste this code immediately after the opening tag: levensduur Panaracer Pasela Tourguard - Forum Wereldfietser

levensduur Panaracer Pasela Tourguard

Het zijn heel fijne banden, maar zo lang gaan ze meestal niet mee, en ik zou ze zelf voor zo'n verre tocht niet gekozen hebben.
Wim
De mijne hebben het helaas nog geen 20 km gehouden. Glas over 5 cm door de zijwanden gesneden, einde verhaal. Heel jammer.

Het zegt natuurlijk niks over de kwaliteit van de band. Gewoon pech.

Kick
Dat is balen, en ja, de wangen zijn de zwakke plek van de Pasela's. Tegelijk zijn die soepele wangen de reden dat deze banden zo lekker rijden. Oscar die hier ook af en toe wel wat schrijft liet mij laatst zijn mooie randonneur zien met een Pasela die al 11000 km had gedaan en nog goed was. Ik had ze vroger zelfs op de tandem, maar dat was teveel gevraagd. Nu op mijn 26 inch randonneur gaat het prima. Het kan dus, als je een beetje geluk hebt.
Ik heb nu zelf bij m-gineering een Compass 26x1,75 band besteld. http://www.compasscycle.com/Tires.html Dat is een luxe versie van de Pasela 26x1.75, met de mal van de Pasela, maar een karkas en rubber van Grandbois kwaliteit.
Wim