Ten eerste heb ik eigenlijk eerst een vraag over het gebruik, ik wilde er een poll van maken maar volgens mij is die optie niet meer aanwezig.
Wie van jullie gebruiken de "vakantiefiets" ook voor dagelijks gebruik en wie houdt er een tweede (en evt derde..) fiets voor dagelijks gebruik op na?
Ik ben begonnen met fietsvakanties met een 28" Giant die ik sinds mijn 26" Avaghon vakantiefiets alleen nog voor "rondom huis" gebruik.
Toen ik de Avaghon kocht dacht ik erover mijn Giant "op" te rijden en daarna enkel de Avaghon in gebruik te nemen voor alle fietsactiviteiten.
Nu is het zover dat ik over de 40.000km gereden heb met mijn Giant en ik rij er graag op. Maar de velgen zijn nu toch echt wel hol geraakt en de voorrem (nee, niet alleen de blokjes)ed mogen ook wel een vervanging hebben.
Wat te doen opknappen of niet?
Ik kwam tot nu toe tot het volgende:
Voordeel
Ik haal er hogere snelheden mee wat fijn is op ritjes naar de stad (enkel 20-23km)
Plus het feit dat ik er minder moeite mee heb om in de winter mee te rijden als er gepekeld is.
Nadeel
Verschil in zithouding waar ik aan moet wennen telkens als ik van fiets wissel.
Twee fietsen onderhouden lijkt me duurder.
Met de "goeie de stad in" vind ik toch wel risicovol, al heb ik een goed slot liggen en zijn er in Eindhoven bewaakte stallingen in de buurt waar ik ik moet/wil zijn.
Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Wie van jullie gebruiken de "vakantiefiets" ook voor dagelijks gebruik en wie houdt er een tweede (en evt derde..) fiets voor dagelijks gebruik op na?
Ik ben begonnen met fietsvakanties met een 28" Giant die ik sinds mijn 26" Avaghon vakantiefiets alleen nog voor "rondom huis" gebruik.
Toen ik de Avaghon kocht dacht ik erover mijn Giant "op" te rijden en daarna enkel de Avaghon in gebruik te nemen voor alle fietsactiviteiten.
Nu is het zover dat ik over de 40.000km gereden heb met mijn Giant en ik rij er graag op. Maar de velgen zijn nu toch echt wel hol geraakt en de voorrem (nee, niet alleen de blokjes)ed mogen ook wel een vervanging hebben.
Wat te doen opknappen of niet?
Ik kwam tot nu toe tot het volgende:
Voordeel
Ik haal er hogere snelheden mee wat fijn is op ritjes naar de stad (enkel 20-23km)
Plus het feit dat ik er minder moeite mee heb om in de winter mee te rijden als er gepekeld is.
Nadeel
Verschil in zithouding waar ik aan moet wennen telkens als ik van fiets wissel.
Twee fietsen onderhouden lijkt me duurder.
Met de "goeie de stad in" vind ik toch wel risicovol, al heb ik een goed slot liggen en zijn er in Eindhoven bewaakte stallingen in de buurt waar ik ik moet/wil zijn.
Hoe kijken jullie daar tegenaan?