Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sinterklaastocht 2011 (3 en 4 dec) - Forum Wereldfietser

Sinterklaastocht 2011 (3 en 4 dec)

LET OP: de camping is gewijzigd: we gaan naar camping Het Rietveen in Landsmeer. Ook het avondeten is iets anders, zie het laatste bericht onderaan.

Afbeelding

Wie gaat er weer mee fietsen met Sinterklaas
en smikkelen van kaasfondue en speculaas?
Zaterdag verzamelen we in Utrecht om 10.30 uur
en trappen daarna onze benen zuur.
Naar Amsterdam gaan we, door het Gooi
en langs de Vecht, ook reuze mooi!

Kamperen doen we nu in het Landsmeerse groen.
Eten kunnen we daar in een kantoorpand doen
Vrees dus niet voor regen en bittere kou,
want we zitten ook nu weer in een verwarmd gebouw!
Je kan natuurlijk blijven slapen in een tent
of kom een dagje, als je niet zo'n winterkampeerder bent.

Na een avond met cadeautjes en waarschijnlijk veel wijn
Fietsen we zondag rond Amsterdam, en dan naar de trein
De kosten delen we zoals altijd gewoon
Aanmelden kan bij onderstaand persoon!

Het idee is dat iedereen een 2 of 3 kleine cadeautjes koopt (bandenplakkers, lichtgewicht kruiden voor in de fietstas etc...), daar een fiets-gedichtje bij schrijft en dat we 's avonds een Sinterklaas-avond hebben met het wel bekende Sinterklaasspel, veel (bisschops)wijn, kruidnootjes, pepernoten en andere Sinterklaas-delicatessen.

Oplettende lezers hebben het direct gemerkt, het gedicht is niet heel anders dan vorig jaren, het weekend namelijk ook niet. Alleen het verzamelpunt en eindpunt en daarmee de fietstocht verschilt met vorig jaren, hopelijk wordt het weer net zo'n leuk weekend!

De definitieve kosten hoor je in het weekend, reken ongeveer op € 20,= voor camping, maaltijd en gebruik binnenruimte op zaterdagavond.

Graag opgeven bij Suzanne Vonk: slvonk@gmail.com of via de website, dit ivm de inkopen voor de avondmaaltijd.
Fietsen zonder zorgen
Want fietsen dat is fijn
Geen zorgen meer voor morgen
En bergop geen centje pijn

En lekker bellen, ring ring
Het klinkt zo lekker schel
En met zo'n fel glimmend ding
Ga je natuurlijk extra snel!

Ik kom ook weer!
Ik heb cadeautjes nodig, daar moet ik wel wat voor doen, het gaat niet vanzelf
geef me daarom hierbij op voor de sinterklaastocht 2011
Tussenstand:

7 aanmeldingen
1 route op zaterdag
en maar liefst 3 routes op zondag om uit te kiezen (met dank aan Mieke!)

tot 3 december!
Wij gaan ook graag mee! Leuk!
Wim & Marjan
Na dit voorjaar een wereldfietserweekend met terugkerende globetrotters wil ik graag meedoen aan het sinterklaasfestijn, ik ga vast leuke hebbedingetjes voor de fiets verzamelen!

Groet Irma
Ik ga ook mee. Dit keer geen plotselinge werkzaamheden die roet in het eten kunnen gooien.
Nog twee weken en dan is de Sinttocht, hopelijk is het dan iets minder mistig!

Afbeelding

De route voor zaterdag vind je hier

Er zijn inmiddels al 19 aanmeldingen en er is nog plek dus ga ook mee!
Met dank aan Gepke die dit leuke filmpje doorstuurde:
het is heus niet zo gemakkelijk, het sinterklaasbestaan:
klik op deze link

Aanmeldingen tot nu toe:
Irma, Marjan, Wim, Mark, Sjirk?, Mieke, Irma, Lodro, Jan, Alex, Trevor, Simone, Govert, Liesanne, Wimjan, Jeanette, Anneke, Annita, Gaele
Hallo allen!

Natuurlijk stappen we ook zondag op de fiets!
Al wordt het zonder leuke routes niets.
Daarom heb ik er een aantal bedacht,
Die naar behoeven kunnen worden volbracht.
De één door de stad, de ander door 't open veld,
Zodat we op iedere windsterkte zijn ingesteld.
En al lijken ze voor een Wereldfietser misschien wat kort,
We moeten bedenken dat het rond deze tijd van het jaar snel donker wordt! ;)

Route 1 ~ 70 km
Van Landsmeer langs de Zaan naar Zaandam en Wormerveer. Dan over oude rivierloop via Ruigoord, Halfweg en Sloten naar het Amsterdamse Bos, en langs de Amstel terug naar Amsterdam. Eindpunt is station Amsterdam Centraal. De route loopt ook langs station Wormerveer en station Zaandam.
20 – 19 – 18 – 70 – 71 – 72 – 73 – 94 – 92 – 91 – 90 – 68 – 66 – 65 – 67 (Veer Noordzeekanaal: iedere 20 min.) – 11 – 89 – 29 – 26 – 27 – 75 – 79 – 80 – 82 – 97 – 85 – 84 – 83 – 60 (op li.oever Amstel blijven. V.a. Mauritskade, volg LF7b) – 5

Route 2 ~ 60 km
Door Amsterdam en Waterland. Langs Monnickendam, Marken, de Markermeerkust en terug over het IJ. Eindpunt is station Amsterdam Centraal. Kan uitgebreid worden met een tripje heen en weer naar het schiereiland Marken.
20 – 19 – 16 – 17 – 12 – 13 – 14 – 21 (Veer Noordzeekanaal: 10:00 – 15:00) – 22 – 23 – 5 – 3 – 56 – 55 - 54 – 53 – 52 – 51 – 52 – 77 – 75 (LF21b t/m knooppunt 46) – 76 – 42 – 43 – 44 - 47 – 46 – 52 – 5

Route 3 ~ 65 km
Aalsmeer, Hoofddorp, Heemstede, Aerdenhout, door de duinen langs de Noordzeekust en via Bloemendaal naar het centrum van Haarlem. Eindpunt is station Haarlem.
85 – 86 – 96 – 91 – 89 – 65 – 64 – 63 – 58 – 55 – 54 – 53 – 52 – 80 – 81 – 82 – 83 – 77 – 37 – 18 – 66 – 6 – 5 – 7 (LF1a tot knooppunt 21) – 99 – 19 – 20 – 21 (LF20a tot knooppunt 90) – 35 – 84 – 86 – 90 – 22.

Tot zaterdag!
Allemaal veel plezier komend weekend! Ik moet helaas werken, maar ik zal aan jullie denken! :D

Groetjes,

An
De camping is gewijzigd!

We gaan nu naar Camping Het Rietveen in Landsmeer. Er is daar geen zaal en keuken, maar we kunnen in een kantoorruimte gebruiken en op de vloer picknicken/avondeten en het sintspel spelen. Kortom: even improviseren :D

Overdag bepalen we samen even waar we een maaltijd bestellen, er is van alles in Landsmeer: van pizza tot Indiaas, Thais en natuurlijk ook gewoon patat. Ze kunnen het op de camping afleveren en dan eten we gezamenlijk.
Het centrum van Landsmeer is vlakbij voor boodschappen voor bij de borrel en het ontbijt. Neem aub zelf een kleed, bestek, bord en glas mee. Kan er iemand een waterkoker en thee meenemen? Ik neem mijn koffie apparaat mee met koffie en filters.

Dit jaar dus helaas even geen kant-en-klaar maaltijd en borrel, we kopen het gewoon met elkaar!

Kosten van de camping & gebruik van het kantoorpand is € 8,-

De route is ook iets gewijzigd: Aangepaste route zaterdag 3 december. Door Amsterdam en naar Landsmeer rijden we op de kaart.
Mieke past de routes voor zondag ook nog aan.

Tot zaterdag!
Ik heb een GPS-track van de (nieuwe) route van zaterdag gemaakt: http://vanglabbeek.xs4all.nl/wf/sinterk ... terdag.gpx (Rechter muisklik, opslaan als...)
Ik heb de routes in mijn vorige post gewijzigd!
Alleen de derde route naar Haarlem heb ik zo gelaten, mochten we die willen fietsen moeten we vanuit Landsmeer eerst nog naar het Amsterdamse Bos fietsen. De route wordt dan natuurlijk wel wat langer.

Tot zaterdag!
Voor treinreizigers: we verzamelen in de hal in de buurt van de bloemenzaak (kant van winkelcentrum). Je herkent me snel genoeg aan de mijter.

Voor niet treinreizigers: verzamelen bij Rijwielshop op Stationsplein 1.

We fietsen via deze rijwielshop.

In geval van vragen: 06-42364012.

Tot morgen!

Ivm wat vragen: de camping is veranderd omdat de campingbaas van het Amsterdamse bos opeens heel moeilijk deed, vandaar deze noodoplossing. We hebben morgenavond gelukkig wel een droge plek om te zitten, al is het iets anders dan vorige jaren. Maar een beetje improviseren is de WF toch wel toevertrouwd... ;-)
Heel veel plezier allemaal !!!
We zullen aan jullie denken :wink:
LET OP!!

Er zijn zaterdagmorgen spoorwerkzaamheden tussen Boxtel en Den Bosch. De fiets mag niet mee in de bus die ingezet wordt. Dus iedereen die van plan was om via Tilburg of Eindhoven naar Utrecht te sporen, zal via Rotterdam moeten reizen. 1:56h reistijd voor Eindhoven-Rotterdam-Utrecht.

Dus alle tijd van de wereld om gedichtjes in de trein te schrijven, om het maar van de positieve kant te bekijken :-)
Weer allemaal veilig thuisgekomen?

Hier zijn vast wat foto's: https://picasaweb.google.com/1135839410 ... rektochtWF

Bedankt allemaal voor het leuke weekend! :)
iedereen bedankt voor de gezellige zaterdag tocht,
jammer dat ik niet langer kon blijven.

mocht iemand nog een zwarte windstopper handschoen gevonden hebben op de camping? :roll: die is van mij
Bikkels!