Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring mini-v brakes? - Forum Wereldfietser

Ervaring mini-v brakes?

Omdat ik niet erg enthousiast ben over de remkracht van mijn cantilever-remmen (avid shorty's), vroeg ik me af of mini-v-brakes een oplossing zijn.

Ik kwam bijvoorbeeld deze tektro's tegen, de TRP CX9:
http://bikehugger.com/post/view/trps-cx ... fic-v-brak

Heeft iemand daar ervaring mee?
En zijn ze groot/ruim/lang genoeg met 26 inch 50 mm banden inclusief spatborden?

Hoor graag, vast dank
nins
nins schreef:Omdat ik niet erg enthousiast ben over de remkracht van mijn cantilever-remmen (avid shorty's), vroeg ik me af of mini-v-brakes een oplossing zijn.

Ik kwam bijvoorbeeld deze tektro's tegen, de TRP CX9:
http://bikehugger.com/post/view/trps-cx ... fic-v-brak

Heeft iemand daar ervaring mee?
En zijn ze groot/ruim/lang genoeg met 26 inch 50 mm banden inclusief spatborden?

Hoor graag, vast dank
nins
vraag 1 is wat voor remgrepen heb je?
Oops vergeten, sorry:
heb racestruur met aero remgrepen (sinds vandaag sram s500 ter vervanging tektro's) in combinatie met stadremgrepen op rechte stuk stuur.
Die mini-v brakes zijn toch bedoeld voor racestuur-remgrepen?
nins schreef:Oops vergeten, sorry:
heb racestruur met aero remgrepen (sinds vandaag sram s500 ter vervanging tektro's) in combinatie met stadremgrepen op rechte stuk stuur.
Die mini-v brakes zijn toch bedoeld voor racestuur-remgrepen?
mini-V's zijn bedoeld voor BMX-jes met dunne bandjes. 50mm sloffen plus spatborden kun je schudden, dan reden we er allemaal wel mee :D

Als je de Shorty's niet aan de gang krijgt door te spelen met de lengte van het transverse kabeltje, zou ik er V-brakes en Tektro rl520 op zetten
m-gineering schreef:Als je de Shorty's niet aan de gang krijgt door te spelen met de lengte van het transverse kabeltje,
Lees: zo kort mogelijk. Het kabeltje en de draaipunten van de rem moeten liefst een hoek maken van 90 graden, maar dan wel op het moment dat er geremd wordt. Dat is zelden het geval.
Zie ook dit plaatje van een fiets die ik gemakkelijk op het voorwiel zet.
Afbeelding
Leon
Dank voor tips.
En ook voor de afstelling (zijn goed afgesteld, dat is het probleem niet).
Ga maar eens kijken of kool stopblokjes het iets beter maken.
Groeten
Toch nog vraag, op de website van tektro lees ik dat deze trp cx9-remmen
http://trpbrakes.com/category.php?produ ... &catid=185
speciaal zijn ontworpen voor cyclocross.

En de letterlijke tekst van de website:

Not everyone is a racer nor should every ride be a race. Cross bikes are the embodiment of cycling soul - able to venture over nearly all types of terrain swiftly and smoothly. The CX9’s linear pull design is compatible with most lever types and provides huge amounts of stopping power when the grades get steep or when your bike is loaded with enough gear to get you to the next continent. The super-low profile design also means panniers and racks do not interfere. Rely on CX9’s to stop you when you get there.

Dus dit lijken me geen BMX remmen, toch?
nins schreef: Dus dit lijken me geen BMX remmen, toch?
bmx remmen
met titanium boutjes
met een prachtig verhaal
$$$$$$$$$$$$$

;)
m-gineering schreef:
nins schreef: Dus dit lijken me geen BMX remmen, toch?
bmx remmen
met titanium boutjes
met een prachtig verhaal
$$$$$$$$$$$$$

;)
Je vergeet dat ze in 3 kleuren (+classy black) te krijgen zijn! :D
Ok - ga dan toch maar de kool stopblokjes bestellen..