Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vragen: Ryanair, vliegveld Eindhoven, uitpakken aankomst - Forum Wereldfietser

Vragen: Ryanair, vliegveld Eindhoven, uitpakken aankomst

Binnenkort is het de eerste keer dat ik de fiets meeneem in het vliegtuig. Ik heb hier toch nog wat vragen over. Ik hoop dat er mensen zijn het antwoord weten.
Ik heb geboekt via Ryanair van Eindhoven naar Dublin.

1. Vliegveld Eindhoven is niet zo groot. Pak je de fietsen in de hal in?

2. En waar lever je ze dan in bij dit vliegveld?

3. Als je aankomt, pak je dan de fietsen uit en zet ze in elkaar in de hal waar de bagage ook aankomt en rij je dan de fiets door de douane naar buiten? Of sjouw je fietsdoos en bagage naar buiten (een uitdaging) en pakt daar uit?

4. Bij het boeken heb ik mijn voornaam (Hans) opgegeven. Maar in mijn paspoort staan mijn doopnamen. Is dit een probleem? Ik zag dat het aanpassen van de naam bij Ryanair 100 euro kost en dat heb ik er eigenlijk niet voor over.

5. Als je nog andere tips over Vliegveld Eindhoven of Dublin hebt, dan hoor ik ze graag. Ik heb al voor een fietsdoos gekozen, dus daar hoeven we het niet meer over te hebben.

Bedankt!
Er is vast wel een rustig hoekje in de vertrekhal te vinden om je fiets in te pakken. Je levert je fiets gewoon in bij de check-in, daar vertelt de grondsteward(ess) je of je de fiets naar een andere plek moet brengen of dat hij opgehaald wordt.
Bij aankomst kun je de fiets op de meeste vliegvelden in de bagagehal in elkaar zetten, wat natuurlijk verreweg het makkelijkst is, maar als er weinig vluchten zijn, word je soms weggestuurd, en als er heel veel vluchten zijn, is er soms geen rustige plek. Dus het hangt helemaal van het vliegveld af...
Je vierde vraag is een serieus probleem. Je moet echt je eerste doopnaam opgeven zoals in het paspoort staat. Kijk eens op het forum van Tros Radar onder vliegmaatschappijen, daar vind je diverse tips hoe je je naam soms toch nog gratis kunt wijzigen door een bepaald Ryanair-nummer te bellen. Op het vliegveld is de kans levensgroot dat je € 100 moet betalen.
Check tevoren online in en let ook goed op de bagagevoorwaarden: slechts één stuk handbagage van maximaal 55 x 40 x 20 is gratis (dus ook geen cameratas extra of zo). Anders moet je ter plekke bijbetalen of online tevoren meer ruimbagage inkopen. Ze zijn meestal echt heel streng bij Ryanair!
Hans je kunt je fiets in de hal verpakken en daarna met fiets en bagage inchecken; de helm zet je op je hoofd en de handbagage over je schouder. Ik zou nu niet bellen naar Ryanair, dan weet je zeker dat het je geld gaat kosten; ik zou het erop wagen, misschien tref je een aardige persoon bij de incheckbalie die soepel met de regels omgaat. Ik heb hetzelfde probleem met ook zo'n budgetair-company.

Als je bagage is ingecheckt en er een sticker op de fietsdoos zit, ga je er mee naar de speciale bagage-ingang, helemaal rechts in de hal. Daar gaat hij door de scanner en kun je vervolgens door de douane.
Wens jullie plezierige vakantie!
Gr Roel (van het Rondje)
Stel je niet teveel voor van Eindhoven. Het is net zoiets als Groningen International Airport. Ik vond het grondpersoneel wel aardig.
Wim
Hmm, ik begin hem toch wel te knijpen van die naam. Ga morgen even bellen.
De tip van het Tros Radar forum was erg zinvol.

Misschien nog een domme vraag: Een Nederlandse id kaart is toch een geldig reisdocument voor Ierland?
HansvanderVeeke schreef: Misschien nog een domme vraag: Een Nederlandse id kaart is toch een geldig reisdocument voor Ierland?
Jazeker, http://www.paspoortinformatie.nl/nederl ... teitskaart

Zou je mij je lijst met campings kunnen mailen? Hoewel ik van plan ben om te wildkamperen, lijkt het me wel fijn om eens te kunnen douchen ;)
Ik heb je mijn mailadres gestuurd in een privebericht.
Ik ben onlangs ook met Ryanair gevlogen (vanaf Weeze) en ik had bij het boeken mijn roepnaam opgegeven, terwijl in mijn paspoort mijn doopnamen staan. Hier werd door het personeel wel een opmerking over gemaakt, maar daarna mocht ik zo verder. Dus: maak je niet te druk. In Eindhoven geef je je fiets rechtsachter in de hal af en er is plaats genoeg om hem binnen in te pakken. In Eindhoven wordt de fiets (bij tergukomst) overigens ook netjes door het personeel via de daarvoor bestemde deur naar binnen gebracht.
Hallo Hans,

Tijdje terug ben ik ook met Ryan Air meegegaan, naar Sevilla, erg relaxed allemaal en snelle afhandeling, had dan wel geen fiets bij me, maar pas op met je handbagage hoor. Bij de gate komen ze langs met z'n bak waar je handbagage in moet passen, zo niet, dan herinpakken of bijbetalen of wegwezen. Heb verschillende mensen gezien met het zweet op de kop. Wat betreft drukte op Eindhoven, toen ik er was was het erg druk, maar er is altijd wel een plek om de boel in te pakken, zeker als je er op tijd bent. En blijven lachen he, altijd blijven glimlachen tegen dat personeel daar, kom je een heel eind mee :D
Heel veel plezier toegewenst en ik hou jullie website in de gaten, leuk voor de voorpret voor volgend jaar!
Groetjes Monique
Net gebeld met Ryanair. Het wachten duurde wel even maar toen ik aan de dame uitlegde wat het probleem was heeft ze toch kosteloos (maar ik hoorde wel een diepe zucht :wink: ) de naam gewijzigd.

Ik ben weer helemaal blij. Ik lag er nog net niet wakker van maar toch wat minder goed geslapen. Het is 'maar' geld, maar voor die 100 euro kun je veel andere leuke dingen doen.

Voor wat betreft de fiets raadde ze aan dat een doos beter was dan een zak. En dat was al geregeld.

Weer een hobbel genomen. Nu nog zorgen dat de bagage binnen de limieten blijft.
:?: enne....wat is nou jouw doopnaam Hansonius Pius Maria?

Veel plezier Hans (oid) :P
Fokko
Fokko schreef::?: enne....wat is nou jouw doopnaam Hansonius Pius Maria?

Veel plezier Hans (oid) :P
Fokko
Komend uit een Katholiek nest krijg je natuurlijk de namen mee van opa's en vader. Mijn initialen zijn JJC. En de eerste J staat natuurlijk voor Johannes en daar komt Hans weer van. Met die naam mag je me aanspreken. De andere namen luister ik niet naar (behalve als ik voor de incheckbalie op het vliegveld sta :wink: )
Hans, ik lees op je site dat je 2 x 20 kg bagage hebt bijgeboekt, maar dat moet 2 x 15 kg zijn, want bij Ryanair mag een bagagestuk slechts maximaal 15 kg wegen en dit wordt per persoon bepaald. Je kunt dus niet met twee personen een tas van 20 kg en een tas van 10 kg inchecken! Je handbagage (één stuk) mag 10 kg wegen.
peter de rijk schreef:Hans, ik lees op je site dat je 2 x 20 kg bagage hebt bijgeboekt, maar dat moet 2 x 15 kg zijn, want bij Ryanair mag een bagagestuk slechts maximaal 15 kg wegen en dit wordt per persoon bepaald. Je kunt dus niet met twee personen een tas van 20 kg en een tas van 10 kg inchecken! Je handbagage (één stuk) mag 10 kg wegen.
Hmm, ik snap je opmerking niet. Ik kon kiezen tussen een bagastuk van 15 of van 20 kg. Ik heb voor de zekerheid de laatste genomen want dat was maar ietsje duurder.
Copy/pasta van mijn reservering:
Toeslagen, services en reisverzekering
2 x (1e ingecheckte tas (20kg) ) 60,00 EUR
2 x (Groot Sportartikel ) 80,00 EUR
2 x (Inchecken web ) 12,00 EUR
Administratiekosten 12,00 EUR


Overigens staat dit ook in hun reisvoorwaarden:
RYANAIR’S BELEID VOOR INGECHECKTE EN HANDBAGAGE:
Elke passagier mag maximaal 2 tassen inchecken tegen betaling van de geldende ingecheckte bagagetarieven door een keuze te maken uit toegestane in te checken bagage van 15 of 20 kilo gedurende het maken van de eerste boeking. Nadat de boeking gemaakt is kunt u ingecheckte bagage toevoegen aan de reservering via de Mijn boeking beheren sectie op {link} tot 4 uur voor het geplande vertrek van de vlucht. De ingecheckte bagagetarieven worden berekend per persoon/per enkele vlucht en zijn met korting als u online boekt. Wanneer u de boeking maakt via een Ryanair call center of op de luchthaven, zullen er hogere tarieven gelden, dit geldt ook voor vluchten naar/van de Canarische eilanden, en een aantal skiroutes, een aantal andere bestemmingen en voor reizen in de hoogseizoen maanden juli en augustus. De tarieven kunnen variëren; wanneer u de ingecheckte bagage boekt en betaalt, geldt het tarief van dat moment.


Dus ik begrijp niet goed wat je nu bedoelt.

[Hè, had ik er net weer een gerust gevoel over. Helemaal weer weg :roll:
maar wel goed dat je het noemt. Beter dubbel gechecked dan een keer te weinig]
Sorry Hans, mijn fout, Ryanair heeft de regels sinds 17 juni weer eens gewijzigd en nu kun je dus naar keuze bagage tot 15 of 20 kg bijkopen.
Dat is overigens wel mooi want een beetje koffer is al gauw over de 15 kg.
Wim
HansvanderVeeke schreef:
Fokko schreef::?: enne....wat is nou jouw doopnaam Hansonius Pius Maria?

Veel plezier Hans (oid) :P
Fokko
Komend uit een Katholiek nest krijg je natuurlijk de namen mee van opa's en vader. Mijn initialen zijn JJC. En de eerste J staat natuurlijk voor Johannes en daar komt Hans weer van. Met die naam mag je me aanspreken. De andere namen luister ik niet naar (behalve als ik voor de incheckbalie op het vliegveld sta :wink: )
Ik gebruik de tweede en derde voornaam nooit, ook niet bij ryanair.
Maar je eerste voornaam moet je uiteraard wel volledig opgeven.
Frops schreef: Ik gebruik de tweede en derde voornaam nooit, ook niet bij ryanair.
Maar je eerste voornaam moet je uiteraard wel volledig opgeven.
Ik gebruik mijn voornamen alleen bij Sinterklaas als de choclade letters uitgedeeld worden. In plaats van vier stuks (Hans) krijg ik er dan 22! :D
Een zijsprong misschien, maar waar laat je de fietsdoos in Ierland, kun je die ergens stallen om voor de terugreis te gebruiken?
captain_fabulous schreef:Een zijsprong misschien, maar waar laat je de fietsdoos in Ierland, kun je die ergens stallen om voor de terugreis te gebruiken?
Zie dit topic.

We fietsen na het rondje naar huis terug. En daar hebben we geen dozen bij nodig.
Het is allemaal perfect gegaan. Inpakken ging prima in Eindhoven alhoewel het daar toch wat groter is dan ik mee voorgesteld had. Ik had de doos helemaal dicht geplakt voor dat ik hem in ging checken en toen wilden ze er toch nog in kijken. Logisch, security check maar ik wist het niet. Een aardige meneer hielp met met weer dichtplakken.
Vanuit het vliegtuig konden we zien dat ze er voorzichtig mee om gingen en in Dublin werden ze apart overhandigd. Nog geen krasje op de doos.

Vandaag nog een dagje Dublin en dan beginnen we aan de grote fietsreis van dit jaar.