Wij hebben alletwee een Karldenig donzen slaapzak kamchatka dekenmodel 200 of? 220 gram dons. Deze is vrij warm. Meestal ritsen we onze slaapzakken open en dan aan elkaar. Voor een reis door Georgie waar het van 40 graden kan zijn maar waar we ook de hoge Caucasus intrekken, zit ik te twijfelen of we ze nu wel alletwee moeten meenemen. We zullen niet elke dag kamperen en het scheelt ene halve grote fietstas aan volume. De weersverwachting geeft nu nachttemperaturen aan van rond de 5 graden daar (het is nu vrij goed weer). We hebben een zijden tweepersoons lakenzak en het idee is om een slaapzak mee te nemen. Voor de koudere dagen twijfel ik of deze oplossing afdoende is. Onze matjes zijn van Expad, de downmat. In eertse instantie wilde ik linten op vier punten aan de zijde ripstop lakenzak en slaapzak zetten om de boel aanelkaar te verbinden. Maar ik ben een beetje bang voor scheuren in de lakenzak. Nu denk ik eraan om met een heel dun stukje stof een soort hoesje te maken aan de onderste helft van de slaapzak. De bevestiging komt aan het sterke stukje stof van de rits. We stoppen onze lakenzak daar dan in. Als er wat scheurt dan is het het dunnere stukje stof. Zo glijdt hij niet van ons af en 'lekt' het niet aan de zijkant. Bovendien kunnen we op warmere dagen de slaapzak omklappen en lligt hij enkel op onze onderste helft.
- Zullen we het te koud krijgen? Moeten we toch twee slaapzakken mee?
- Iemand een andere slimmere oplossing voor het aan-elkaar-zetten?
- Zullen we het te koud krijgen? Moeten we toch twee slaapzakken mee?
- Iemand een andere slimmere oplossing voor het aan-elkaar-zetten?