Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bandenkeuze centraal azië - Forum Wereldfietser

Bandenkeuze centraal azië

Eind Augustus vertrek ik voor twee maanden naar Centraal Azie om een rondje Kazachstan, Kyrgyzie en Xinjiang te fietsen. Ik rij al een tijd met grote tevredenheid met Schwalbe Supremes (26 inch, 50mm). In de Ardennen heb ik geregeld stukken onverhard gereden en dat ging altijd prima. Echte problemen heb ik enkel ondervonden op modderige paden waar je inderdaad geen enkele grip meer hebt. Hoewel ik in Centraal Azie wel wat onverharde wegen verwacht (vooral in Kyrgizie denk ik overigens), zal van echte modder nooit echt sprake zijn denk ik.

Verwachten jullie grote problemen als ik met Supreme's op pad ga? In hoeverre is dit een "pure" asfalt band, en tegen welke problemen zou ik onverhard kunnen aanlopen?

En waarom ik niet 'gewoon voor de zekerheid' extremes monteer? Niet om rolweerstand overwegingen, maar dat kost weer 40 euro. En ik heb een maand geleden een nieuwe Supreme aangeschaft...

Dank voor het advies en ervaringen!
Wellicht kan je hier een voordeeltje scoren...

Reageer, wellicht zijn ze nog niet verkocht..

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... me#p130273