Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke stuurpen koga traveller - Forum Wereldfietser

welke stuurpen koga traveller

Beste wereldfietsers,

Ik ben een koga traveller uit 2003 aan het opknappen. Nu zou ik er graag een nieuwe iets langere stuurpen inzetten, wie weet welke pen ik hiervoor moet hebben? Ik kan de stuurpen er nu helaas niet uit halen om te meten, aangezien de vorige eigenaar de inbusbout kapot heeft gedraaid. Die wil ik er dus pas uit gaan halen als ik een nieuwe stuurpen heb liggen. Zo kan ik voorlopig nog lekker blijven fietsen.

Alvast bedankt!
berger schreef:Beste wereldfietsers,

Ik ben een koga traveller uit 2003 aan het opknappen. Nu zou ik er graag een nieuwe iets langere stuurpen inzetten, wie weet welke pen ik hiervoor moet hebben? Ik kan de stuurpen er nu helaas niet uit halen om te meten, aangezien de vorige eigenaar de inbusbout kapot heeft gedraaid. Die wil ik er dus pas uit gaan halen als ik een nieuwe stuurpen heb liggen. Zo kan ik voorlopig nog lekker blijven fietsen.

Alvast bedankt!
Je kunt de pen gewoon opmeten terwijl die in de vork zit. Meet wat er uit de vork steekt, en tel er nog minstens 50-60mm bij
Ik zou bij een opknapper eerst de risicopunten veiligstellen, dus juist eerst de dolle bout eruit halen alvorens met de rest van het opknapwerk te beginnen.
Leon
Ik denk eigenlijk dat naar de diameter wordt gevraagd, en niet naar de lengte/hoogte.
Wim
Wim schreef:Ik denk eigenlijk dat naar de diameter wordt gevraagd, en niet naar de lengte/hoogte.
Wim
"I was just being charitable"

:wink:
Wim schreef:Ik denk eigenlijk dat naar de diameter wordt gevraagd, en niet naar de lengte/hoogte.
Wim
Bedankt voor de hulp zo ver, het ging mij met name om de diameter inderdaad.
Gewoon meten met een schuifmaat. Let op: een pen voor een 1 inch balhoofd is als ik me goed herinner 22,2 mm, en een pen voor een 1 1/8 inch balhoofd 25,4 mm. Ja dus.
Wim
Wim schreef:Gewoon meten met een schuifmaat. Let op: een pen voor een 1 inch balhoofd is als ik me goed herinner 22,2 mm, en een pen voor een 1 1/8 inch balhoofd 25,4 mm. Ja dus.
Wim
Of meet de balhoofdsmoeren, SW 32mm voor 7/8", meestal 36 bij 1"
Ook letten op de diameter van het stuur. Rond het bouwjaar van de fiets raakten toch de oversized sturen in zwang?
Leon
Leon schreef:Ook letten op de diameter van het stuur. Rond het bouwjaar van de fiets raakten toch de oversized sturen in zwang?
Leon
31.75mm diameter sturen kom je niet tegen met conventionele stuurpennen, die zijn altijd Ahead. Blijven er genoeg kleine diameter variaties over, maar vlakke sturen zullen wel 25.4mm zijn
Dank allemaal, ik ga meten. Goede tip ook mbt de diameter van het stuur.