Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies onderhoud ketting - Forum Wereldfietser

Advies onderhoud ketting

Hallo,
In een tijdschrift zag ik een advertentie staan voor 105 High Tech Ketting-Fluid van Innotech. Kent iemand dit en wat zijn de ervaringen ermee?

Bedankt!
Met het door jou genoemde product heb ik geen ervaring. Van een aantal mensen weet ik dat zij dit product gebruiken. De meningen zijn echter hopeloos verdeeld. Persoonlijk heb ik altijd een beetje mijn twijfels als er in de gebruiksaanwijzing staat "Reinigt en Smeert". Gevoelsmatig denk ik dat dit niet samen gaat.
Zelf gebruik ik de produkten van Shimano, Pedros, en Interflon Fine lube TF.
Ik hoor momenteel goede verhalen over de produkten van Cyclon.
Voor de ketting gebruik ik inmiddels een druppelflacon Cyclon Dry weather lube en ik moet zeggen dat ik tevreden ben. Het smeert de ketting langer dan de andere produkten, vuil blijft minder aanhechten en de ketting maakt minder lawaai.
Na elke fietstocht even een doek over de ketting en na ca 300 km (want dan ga je de ketting weer horen) de ketting weer even indruppelen (wel een nacht laten intrekken en 's-morgens even de overtollige smering met doek afvegen).
Frits
Mij heeft nog niemand kunnen overtuigen van de meerwaarde van al deze speciaalproducten. Voor mij zitten zulke producten in dezelfde kwakzalver hoek als vitamine C preparaten die pretenderen meer te zijn dan gewoon ascorbinezuur, en dus honderd keer zo duur zijn: als je niet uitkijkt geef je in korte tijd meer geld uit aan smeermiddel dan aan een nieuwe cassette. :lol:
Wim
Wim schreef:Mij heeft nog niemand kunnen overtuigen van de meerwaarde van al deze speciaalproducten. Voor mij zitten zulke producten in dezelfde kwakzalver hoek als vitamine C preparaten die pretenderen meer te zijn dan gewoon ascorbinezuur, en dus honderd keer zo duur zijn: als je niet uitkijkt geef je in korte tijd meer geld uit aan smeermiddel dan aan een nieuwe cassette. :lol:
Wim
Ik ben soms net zo cynisch als jij hier, maar je kunt toch niet ontkennen dat waxsmeermiddelen een duidelijk doel dienen. Over de slijtage die het oplevert ben ik ook erg tevreden, al moet erbij gezegd dat het alleen onder droge condities gelukt is om een setje kransjes 12500 km mee te laten gaan. Wel 2x zo ver als ooit met olie en 3x zo ver als meestal.
Het geldt wel voor de kettingen van tot een jaar of 4 geleden. Sindsdien gaat het helemaal mis met mijn kettingen.
Leon