Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hollowtech II LX Crank as beschadigd? - Forum Wereldfietser

Hollowtech II LX Crank as beschadigd?

Met het wisselen van kettingblad en ketting ed, kom ik tot de ontdekking dat de chroom(?)laag op de as ter hoogte van de lagers loszit en afbladdert (heb fotos moet nog uploaden)

Niet echt normaal toch na 14.500km in Europa over de weg?? :cry:

Was toch al van plan na de vakantie sugino cranks te monteren met ouderwetse vierkante as, maar nu lijkt het ook echt noodzakelijk ook. :evil: :evil:

1500km zal toch nog wel lukken?
Roald schreef:Met het wisselen van kettingblad en ketting ed, kom ik tot de ontdekking dat de chroom(?)laag op de as ter hoogte van de lagers loszit en afbladdert (heb fotos moet nog uploaden)

Niet echt normaal toch na 14.500km in Europa over de weg?? :cry:
What took you so long ????
:D
.. achteraan een vrachtwagen hangen bergop, en bergaf trap ik nie? ;)
:wink:
geen probleem, niet druk om maken.
Bij mij zat er speling op de hollowtech trapas. (26.500 km)
Nieuwe trapas geplaatst, en na 100 km alweer wat speling. Oorzaak: de crank (het stuk dat door de hollowtech gaat) was al beschadigd: er waren groeven ingetrokken. Opgelost door Sugino crankstel + vierkantas. Het zal wel geen kwaad kunnen 1.500 verder te rijden: op het eind moet je toch de hele boel vervangen.
Luc.
Ja, speling heb ik nog niet en de as hoort natuurlijk in het lager te draaien en niet op het contactvlak van lagermanchet en as, dus ik verwacht ook weinig problemen.

Het is nooit mijn voorkeur geweest om dit type te gebruiken, dus ga het ook veranderen naar Sugino DX met vierkante as,

Het is alleen de vraag hoe ik de lengte van de as bepaal.