Ik heb vandaag eindelijk tijd gevonden om eens een wat groter rondje te fietsen en de ReeCharche uit te proberen.
Even voor de configuratie: ik fiets op een Challenge Twister uit 1997. Deze is inmiddels gepimpt met voor en achter vering, Sram DualDrive II as met 3 in de naaf en negen versnellingen onder de derailleur. Voor en achter mechanische schijfremmen van Shimano.
En nu waar het om gaat: in het 20" voorwiel een SON naaf dynamo.
De dynamo heeft de ReeCharche keurig opgeladen en, via een USB kabel, is mijn, al weer wat oudere, HTC Touch cruise keurig weer op spanning gebracht.
Dat is allemaal tijdens het rondje van 94 km. gebeurt. Precies wat de dokter voorschreef......
Enige snag is dat het opladen via een schakelaar geregeld wordt en je niet kunt zien of de batterij van lading wordt voorzien. Je kan het alleen checken door de lading te checken en te kijken of er één, twee of drie ledjes branden. Wellicht ben je dan weer 20 km. verder voor je de laadschakelaar in de juiste stand hebt staan.........(terug fietsen voor een optimale lading tijdens het gehele trip gedeelte doe je toch niet
)
De enige test die nog ontbreekt is de waterdichtheid (sorry, het was vandaag mooi weer)