Additionally, paste this code immediately after the opening tag: transportas met tandwiel met 16 tandjes. - Forum Wereldfietser

transportas met tandwiel met 16 tandjes.

Hallo, ik ben op zoek naar een transportas met een tandwiel met 16 tandjes.
Weet iemand toevallig of deze en zo ja, waar deze dan te krijgen is.
Groetjes, Roger.
Roger schreef:Hallo, ik ben op zoek naar een transportas met een tandwiel met 16 tandjes.
Weet iemand toevallig of deze en zo ja, waar deze dan te krijgen is.
Groetjes, Roger.
Deze is 20 tands, kun je daar wat mee?
Afbeelding
Ha Marten,
Je moet je wel aan de spelling houden :lol:
Leon (die geen idee heeft wat een transportas is)
Een transport as is een as, met een tandwiel voor het transporteren van je fiets zonder achterwiel. De ketting blijft dan mooi op spanning zitten zodat je, je frame en het interieur van auto niet vervuild of beschadigd.
http://www.rose.nl/artikel/xtreme-transportachse
Roger schreef:Een transport as is een as, met een tandwiel voor het transporteren van je fiets zonder achterwiel. De ketting blijft dan mooi op spanning zitten zodat je, je frame en het interieur van auto niet vervuild of beschadigd.
http://www.rose.nl/artikel/xtreme-transportachse
Ah rechtstreeks overgezet uit het Duits :D

Ik geloof dat Rose ze wel heeft
Rose heeft deze inderdaad.
Maar deze heeft 14 tandjes.
Dit is geen probleem bij een derailleur, gezien de veer de ketting op spanning houd.
Maar met een naafversnelling ligt dit anders.
Vandaar dat ik op zoek ben naar een transport as met 16 tandjes.
Roger schreef:Rose heeft deze inderdaad.
Maar deze heeft 14 tandjes.
Dit is geen probleem bij een derailleur, gezien de veer de ketting op spanning houd.
Maar met een naafversnelling ligt dit anders.
Vandaar dat ik op zoek ben naar een transport as met 16 tandjes.
BBB heeft een versie met een kunststof rol, diameter staat er uiteraard niet bij, Pro-Shimano heeft de 14 tands ook. Bij beide uitvoeringen lijkt het me geen heksentoer om er een 16 tands kransje met parkers resp 2 boutjes en ringetjes tegen aan te fabrieken
Inderdaad, dit is ook een mogelijkheid.
Binnenkort moet ik toch mijn Rohloff kransje vernieuwen.
Kan ik het versleten tandwiel tegen het tandwiel van de transportas monteren. Bedank voor de tip.
Gr.
Ik heb er eens één gezien met een excentrische geleider, die zou geschikt moeten zijn.

Mijn Koga's hebben een nokje aan de staande achtervork dat zeer geschikt is om de ketting gespannen te houden. Maar zo'n transportas bhiedt ook weer wat versteviging voor de achtervorken.

.tsooJ