Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent, Eureka Backcountry 1 of Alexika Freedom 2 - Forum Wereldfietser

Tent, Eureka Backcountry 1 of Alexika Freedom 2

Hallo,

Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met een van de volgende tenten:
Eureka Backcountry 1 of Alexika Freedom 2

Over de Eureka Backcountry heb ik veel positive recensies gelezen en de lengte van de innertent schijnt goed te zijn.

Ik zag echter ook, op het internet, de Alexika Freedom 2, (meer bekend in Duitsland dan in Nederland.) Een geodesic model, wat mij aanspreekt.
Beide tenten zijn geschikt voor discreet wildkamperen.

Dus als iemand ervaringen heeft met één van bovengenoemde tenten, hoor ik dat graag,

Alvast bedankt,
Naar die Eureka heb ik ook wel eens gekeken, dat lijkt me een prima tent, zij het wat aan de kleine kant. Die andere die je noemt ken ik niet, maar hij oogt vrij lomp als ik er op google (ik krijg bijna uitsluitend Russische sites te zien). De tent weegt twee keer zoveel als de Eureka en is nog een stuk duurder ook. Vooral dat gewicht staat me tegen. Voor ongeveer diezelfde prijs heb je ook beduidend lichtere tenten van hetzelfde type (bijv. van merken als Golite, MSR, vaude, Terra Nova) Op hiking-site.nl vind je veel gebruikers ervaringen.
Bedankt Abacus,

Wat gewicht betreft, voor mij is dat zeker niet het belangrijkste, wel dat een tent min of meer vrijstaand is, lang genoeg is en onopvallend in het landschap verdwijnt.

Die site van Hiking_Nl kende ik niet, er staan inderdaad interessante artikelen.
Veel interresant links ook.