Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:zou dat niet de prijs voor een liter zijn?, Er zijn kennelijk 1l en 50cc verpakkingen. (er moet 25 in, en er is geen spoelolie)B@se schreef:
Olie verversen gaat via een zelfde constructie als bij de duitse naaf (goed gekopieerd) en de spoel olie als setje zou zover ik dat op dit moment kan nagaan zo rond de 84 eurie moeten gaan kosten (belagelijk) en ook eens in de 2 jaar of per 5000 km moeten verversen.
alfine 8 is al shitTrigger shifter is trouwens wel ok.
Als nu de leverbaarheid een beetje ok zou zijn...
Die 400 is natuurlijk een discountprijs, via de NL importeur kom je rond de 600 uit. Via de Duitslandroute is een normalere prijs 480 (levering week 25
en comnplete set moet in duitsland bijna 400 euro gaan kosten, zal in Nederland dan wel het dubbele zijn.
Bas
geen idee, de ratio's staan niet in de dealerhandleidingbikelike schreef:Ik ben wel enigzins geinteresseerd in de Alfine 11. Maar toch echt wel voor vakantiefietsen.
Normaal gesproken rijd ik met 28 inch achter 11- 32 en voor 44 32 22. Die 32 achter gebruik ik eigenlijk zelden of nooit. Wat voor een verkrijgbare tandwielen zou ik op die Alfine moeten loslaten om als kleinste versnelling een equivalent met 22 - 28 te hebben
range is ~400% dus dat wordt dan 4x22/ 28 =88/28 = bijvoorbeeld 44-14en wat houd ik dan over als zwaarste versnelling?
Dank voor het gepuzzel.
bikelike schreef:Ik ben wel enigzins geinteresseerd in de Alfine 11. Maar toch echt wel voor vakantiefietsen.
Normaal gesproken rijd ik met 28 inch achter 11- 32 en voor 44 32 22. Die 32 achter gebruik ik eigenlijk zelden of nooit. Wat voor een verkrijgbare tandwielen zou ik op die Alfine moeten loslaten om als kleinste versnelling een equivalent met 22 - 28 te hebben en wat houd ik dan over als zwaarste versnelling?
Dank voor het gepuzzel.
http://wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic ... +vs+alfinem-gineering schreef:geen idee, de ratio's staan niet in de dealerhandleiding
Grappig, dat is precies dezelfde verhouding die ik in mijn hoofd had... ik kwam toen op dit tabelletje:bikelike schreef:Ik ben wel enigzins geinteresseerd in de Alfine 11. Maar toch echt wel voor vakantiefietsen.
Normaal gesproken rijd ik met 28 inch achter 11- 32 en voor 44 32 22. Die 32 achter gebruik ik eigenlijk zelden of nooit. Wat voor een verkrijgbare tandwielen zou ik op die Alfine moeten loslaten om als kleinste versnelling een equivalent met 22 - 28 te hebben en wat houd ik dan over als zwaarste versnelling?
Dank voor het gepuzzel.
De Alfine lijkt me een twaalfversnellingsnaaf waarbij het de ontwerpers niet gelukt is de 2 in te bouwen. Dat lijkt me blijvend irritant.
Met het te kleine bereik van de Alfine is de 1 van de Alfine zo'n beetje de 3 van de Rohloff, dus dan mis je de 4 ook nog. Dat zijn versnellingen die je met bagage in het buitenland elke dag gedurende een paar uur wilt hebben.eric190173 schreef:Ik vraag me af hoe hinderlijk het is, 9 van de 10 keer als je de eerste versnelling moet gebruiken zit je op een pittig steil stuk,
Het hangt er natuurlijk hoe je de verhouding kiest. Als je 1e versnelling leidend laat zijn, en dus de verhouding van de 1e gelijk maakt aan de Rohloff dan mis je 12-14 van Rohloff, en trapt het tot iets boven de 30 km/u nog aardig, daarna niet meer.Leon schreef:Met het te kleine bereik van de Alfine is de 1 van de Alfine zo'n beetje de 3 van de Rohloff, dus dan mis je de 4 ook nog. Dat zijn versnellingen die je met bagage in het buitenland elke dag gedurende een paar uur wilt hebben.eric190173 schreef:Ik vraag me af hoe hinderlijk het is, 9 van de 10 keer als je de eerste versnelling moet gebruiken zit je op een pittig steil stuk,
In de polder is 11V overkill, in de heuvels zwaar te weinig. Alleen in gebieden waar de heuvels wel aanwezig zijn, maar niet steiler zijn dan 7% kun je de Alfine met het gemis aan één versnelling nog nuttig inzetten. Ik ken nauwelijks van die gebieden.
Leon
De vraag is òf je de 1e gelijk kunt maken aan de Rohloff. Jij kiest in je berekening 34 voor, 23 achter. We weten niet of Shimano hierop garanties geeft. En zelfs dan zit je nog hoger dan normaal gesproken de 1 van Rohloff.eric190173 schreef:Het hangt er natuurlijk hoe je de verhouding kiest. Als je 1e versnelling leidend laat zijn, en dus de verhouding van de 1e gelijk maakt aan de Rohloff dan mis je 12-14 van Rohloff, en trapt het tot iets boven de 30 km/u nog aardig, daarna niet meer.