Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waar zijn ze gebleven: M'Prove-Pact - Forum Wereldfietser

waar zijn ze gebleven: M'Prove-Pact

Een paar jaar geleden waren de M'Prove (Pact) van Batavus en Expedition (Siera Nevada) volgeveerde 26" fiets van Giant, "fiets van het jaar". Batavus heeft deze modellen dit jaar niet meer in het programma, en Giant heeft sinds 2003 alleen nog het ongeveerde 28" model in het programma. Nu weet ik uit een test (Op Pad) dat met name de Batavus op een groot aantal punten niet aan de verwachtingen voldeed. De Giant leek mij toch wel een veelbelovend model.
Wat is er van deze modellen geworden. Zijn er mensen op dit forum in het bezit van deze fietsen, en wat zijn de ervaringen hiermee?

Tommy

Ik geloof dat de een grote mislukking bleek. Giant maakte met dat model een fiets die eigenlijk niet bij het merk hoort in dat segment.

Bij de Giant denk ik inderdaad dat het niet de fiets is die de gemiddelde vakantiefietser voor ogen had.
De Expedition was (en is nu weer) een fiets zonder al te veel toeters en bellen. Die fiets doet gewoon wat die moet doen, voor een relatief gunstige prijs.
De Sierra Nevada kwam wat prijs betreft in de buurt van bijvoorbeeld populaire trekkingfietsen als Koga en Snel. Echter met veel meer poespas. Leuk voor iemand die zijn fiets voor de show heeft, maar voor de gemiddelde vakantiefietser niet interessant. Volledige vering is niet op die extreme manier nodig, maakt de fiets onnodig zwaar en er kan veel meer aan kapot.
Mensen kochten dus voor hetzelfde geld liever een Koga, Snel of...

Kortom, de verkopen vielen tegen en is de Expedition weer terug.