Additionally, paste this code immediately after the opening tag: instap trekking bike Aldi / wo 26 mei - Forum Wereldfietser

instap trekking bike Aldi / wo 26 mei

Dear all,

Voor beginnend wereldfietsers mogelijk een interessante instapper:

http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_21/OFF01.SHTML

Aldi trekking bike € 299,-

• dames- of herenmodel
• 28'' aluminium frame
• 24 Shimano Deore XT versnellingen
• geveerde Suntour voorvork
• Shimano V-Brake remmen
• Selle Royal gelzadel
• LED-verlichting met standlichtfunctie
• aluminium Airliner velgen met RVS spaken
• AXA ringslot
• reparatie aan huis tijdens de garantieperiode
• 10 jaar garantie op framebreuk

Zelf ooit bezitter van de vorige editie Aldi trekking bike, tot de mijne werd gestolen, van harte aanbevolen,

Groeten, Willem
Deore XT 8 speed?
Wim schreef:Deore XT 8 speed?
Die achterderailleur zal echt wel XT zijn, maar de rest van de componenten zijn vast interessant ;)
Ik ben onder de indruk van de kwantiteit van de componenten. Verlichting, spatborden, kettingscherm, standaard, zadelpenvering, wat zit er eigenlijk níet op. Hoeveel zou die wegen?
Jan Eleveld schreef:. Hoeveel zou die wegen?
Vast meer als de aanbieding ooit bij de Gamma:
Afbeelding

:D
De dikte van de voornaaf lijkt zelfs op een naafdynamo te duiden...

Wel belachtelijk goedkoop. Is bijna de moeite waard als parts-pack. :lol:
Ze hebben ook fietsschoenen:
http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_21/OFF02.SHTML

Is dat wat?
Hoi,

Zou deze fiets eventueel geschikt zijn om in zeer bergachtig gebied te fietsen met veel bagage (er moet een tent mee)?

Weten jullie of er maten in zijn, of dat deze geschikt zou zijn voor iemand van 1m50?
Is het mogelijk om hierop een ander stuur te zetten, zo eentje dat ik meer naar het zadel toe kan draaien, zodat ik meer rechtop kan zitten?

Ik woon in België en ben best wel geïnteresseerd, maar wil ook niet zomaar naar Nederland gaan, vandaar dat ik dit even vraag. (en als dit allemaal positief zou zijn is het enkel nog hopen dat de fiets er nog zal staan)

Alvast bedankt!
Kelly
Een lange reis met zo'n fiets lijkt me riskant. Ik ken de details niet van die Aldi fiets, maar als er XT versnellingen (specifiek deraileur is niet vermeld!) op zitten is de kans dat de rest van de onderdelen ge-down grade zijn (deore/alivio of lager). Als je budget beperkt is zou ik eerder proberen een goede 2e hands op de kop te tikken en hier nog wat nieuwe onderdelen op laten zetten. Lijkt mij een betere investering!

Martijn
Wel naafdynamo,maar ook een héél goedkoop crankstel voor: shimano sis.
Zal wel niet fijn schakelen denk ik......
Hoi Rapro,

Bedankt voor je snel antwoord! Dan lijkt het me inderdaad beter van nog wat verder rond te kijken. Ik heb ook al gedacht om ergens een fietsje op de kop te tikken en aan te passen (laten aanpassen waarschijnlijk). Ik vrees echter dat een tweedehands vinden voor mij vrij moeilijk gaat zijn, daar ik framemaat 46cm heb én rechtop moet kunnen zitten. Maar ach, wie niet waagt niet wint! :)

Ik heb nog tijd, dus het presseert niet!

Groetjes en nogmaals bedankt,
Kelly
Rapro schreef:Een lange reis met zo'n fiets lijkt me riskant. Ik ken de details niet van die Aldi fiets, maar als er XT versnellingen (specifiek deraileur is niet vermeld!) op zitten is de kans dat de rest van de onderdelen ge-down grade zijn (deore/alivio of lager).
24/3=8 Wanneer was XT 8 speed? Meer als 10 jaar geleden! Dus je hebt 100% kans op goedkope junk opgevrolijkt met een XT derailleur die er speciaal opzit om de argeloze consument te verleiden
De prijs/kwaliteitsverhouding van die fiets zal mogelijk goed meevallen. Het probleem is echter dat dit te wijten zal zijn aan de lage prijs, niet aan de hoge kwaliteit. Een goede fiets hoeft geen duizenden euro's te kosten, maar voor 300 euro heb je nooit een nieuwe fiets van een kwaliteit die volstaat om met veel bepakking de bergen in te trekken. Voor rustige tochtjes bij goed weer en over verharde wegen kan zo'n fiets met wat geluk wel jaren plezier opleveren.
Dan kan je beter iets op de tweedehandsmarkt zoeken en/of verder sparen en/of op zoek gaan naar koopjes die (vooral in bepaalde Nederlandse en Duitse) fietszaken soms te doen zijn als men van oudere modellen wil afgeraken.
Als het te mooi is om waar te zijn..........
Revanho schreef:Voor rustige tochtjes bij goed weer en over verharde wegen kan zo'n fiets met wat geluk wel jaren plezier opleveren.
Als je pech hebt heb je vanaf de eerste rit al problemen met afstellingen, spelingen en kraakjes in een of meer onderdelen die niet geneomd zijn in het lijstje van "kijk wat een goede onderdelen".
Leon
Leon schreef:
Revanho schreef:Voor rustige tochtjes bij goed weer en over verharde wegen kan zo'n fiets met wat geluk wel jaren plezier opleveren.
Als je pech hebt heb je vanaf de eerste rit al problemen met afstellingen, spelingen en kraakjes in een of meer onderdelen die niet geneomd zijn in het lijstje van "kijk wat een goede onderdelen".
Leon
Dit soort fietsen moet je zien als een bouwdoos. De onderdelen aan het frame hangen was minder werk als ze los inpakken en controleren of de set compleet is.

Als je de afmontage overdoet en de ergste junk er gelijk uitgooit kun je er best plezier van hebben, maar als je zoveel sleutelervaring hebt dat je dat kunt zoek je het al gauw in een andere fiets.
Bas1988 schreef:Ze hebben ook fietsschoenen:
http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_21/OFF02.SHTML

Is dat wat?
Heb ze in mijn handen gehad... en ze weer terug gelegd... ;)
Ik denk dat je voor drie tientjes niet mag klagen, maar de duurzaamheid zal niet al te best zijn.
Laatst kwam een klant voor deze schoenen SPD-plaatjes aanschaffen, maar de zolen bleken te dik voor de standaard SPD-boutjes. Iets langere boutjes gebruiken dus.
Wilm schreef:Voor beginnend wereldfietsers mogelijk een interessante instapper:

http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_21/OFF01.SHTML

Aldi trekking bike € 299,-
Enkel geschikt voor mensen die nauwelijks tot niet fietsen. Leuk als toerfietsje voor op en rond de camping, maar het mag geen trekkingbike heten. De fiets is volgeschroefd met de goedkoopste onderdelen. Crankstel met niet-verwisselbare, geklonken bladen. Trapas en balhoofd van de laagste kwaliteit... Voorvork ook niet best... Maar wat kan je verwachten van een fietsje van €300,- ?
Wat een zonde om hier een XT achterderailleur aan te verspillen...
Kelly,
Als je naar een goedkope echt kleine fiets op zoek bent van redelijke kwaliteit, en het wil niet met een tweedehands fiets, dan kan ik twee dingen verzinnen. Het eerste is de kleinste maat van de goedkope 26 inch Fahrradmanufaktur modellen proberen. Het tweede is te kijken naar de Engelse Islabikes jeugdfietsen. Die zijn echt voor kinderen en/of kleinere mensen, met kleinere cranks etc etc. De kwaliteit is erg hoog voor deze prijs. De verzendkosten schijnen niet erg hoog meer te zijn. Tegelijk is het van groot belang dat je dan niet teveel meeneemt, en zorg dat je bagagegewicht laag blijft. Goedkopere fietsen zijn niet gemaakt voor een erg groot bagagegewicht, en jij misschien ook niet.
Veel fietsplezier,
Wim
Beste Wim,

Bedankt voor je tips, maar ondertussen ben ik reeds in het bezit van een fiets!

Lieve groetjes,
Kelly